Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2011, 00:04
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor medewerker burgerzaken frontoffice

Hallo allemaal,
het is al een tijdje geleden dat ik heb moeten solliciteren en ben nu dan ook een beetje onzeker over mijn sollicitatie. heb al van veel tips op dit forum gebruik gemaakt. Ik hoop dat er mensen zijn die mij tips en aanmerkingen kunnen geven over mijn brief. Met name de rode zin, het is serieus bedoeld maar met een klein knipoogje...misschien iets too much voor een sollicitatiebrief? Ik zit inmiddels al een paar uur naar mn beeldscherm te staren en niet meer zo alert op spelfouten, dus ook die mogen benoemd worden en is de brief niet te lang? ben al honder keer op nieuw begonnen maar krijgt het gewoon niet beknopter
help me please!! alvast bedankt hiervoor!
gr. Marleen

Geachte heer/mevrouw,

Op de website X las ik vol enthousiasme uw vacature voor allround medewerker burgerzaken. Vol enthousiasme, omdat ik van mening ben dat deze functie mij op het lijf geschreven is en ik een waardevolle medewerker voor u zou kunnen zijn. Ik leg u graag uit waarom.

Zoals u in mijn CV kunt zien, staat mijn hele loopbaan tot nu toe in het teken van direct klantcontact. Het communiceren met mensen, adviezen geven, problemen oplossen en in dienst staan van mensen zijn eigenschappen die ik volop heb kunnen ontwikkelen. Met name de afgelopen 6 jaar heeft deze ontwikkeling zijn vruchten afgeworpen en ben ik bij winkelX doorgegroeid van kassamedewerkster tot assistent manager. Deze doorgroei heb ik met name te danken aan mijn leergierigheid, inzet,de wil mij te blijven ontwikkelen en het belangrijkste: mijn inzicht in omgang met alle soorten mensen.

In oktober 2010 ben ik moeder geworden van een prachtige dochter, waarna ik de keuze heb gemaakt parttime te gaan werken. Helaas biedt winkelX niet de mogelijkheid parttime als assistent manager te werken, vandaar dat ik na mijn verlof als verkoopmedewerkster aan de slag ben gegaan. Ik heb nog steeds plezier in het dagelijks contact met klanten, ik ben zeer klantgericht, dat blijkt onder andere uit complimenten die ik krijg van klanten over mijn heldere uitleg, behulpzaamheid en goede oplossingen bij problemen, hier haal ik dan ook veel voldoening uit. Waar ik mij minder in kan vinden in mijn huidige werk is het commerciële gedeelte. Er ligt veel druk op het behalen van goede verkoopresultaten en dit gaat naar mijn mening ten koste van de klantgerichtheid. Dit en het feit dat ik als parttimer bij winkelX geen mogelijkheden meer heb mij verder te ontwikkelen is de reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging en die uitdaging zie ik in uw vacature.

De gemeente X is een erg veelzijdige gemeente en heeft dan ook een grote diversiteit aan inwoners. Dat spreekt mij erg aan, ik hou er van om dagelijks met verschillende mensen in contact te zijn, en voor elk individu de juiste benadering te vinden. Het omgaan met officiële en persoonlijke documenten van al deze verschillende mensen is een serieuze verantwoordelijkheid . Nauwkeurig en precies werken lijkt mij van groot belang in deze functie. Ik kan u vertellen dat de administratie van winkelX nog nooit zo netjes en geordend is geweest als toen ik assistent was, en dit mag u uiteraard verifiëren bij de referenties die in mijn cv staan. Tot slot heb ik de bereidheid om de opleiding MLO-BZ te volgen, de inhoud van deze opleiding heb ik opgezocht op internet, het lijkt mij een leuke en interessante opleiding. Uiteraard ben ik ook bereid andere benodigde opleidingen of cursussen te volgen in de toekomst.

Ik hoop dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie verder aan u toelichten.

Met vriendelijke groet,

Marleen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2011, 17:05
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Lees eens op bovenstaande link en dan met name punt 2.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2011, 17:24
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Beste daniel,
Zo dat zet je vriendelijk neer, en Ja dat heb ik al gelezen. Ik heb al veel brieven gelezen en geen commentaar gegeven omdat ik het zelf ook niet goed weet,bovendien stonden bij de meeste brieven al tips waar ik niks meer op aan te vullen had. De vacature waar ik op solliciteer sluit overmorgen, vandaar dat ik er haast mee heb en toch mijn brief heb geplaatst. Als ik een brief lees waar ik wel opbouwende kritiek op heb zal ik dat zeker plaatsen ik kijk er nu elke dag op dus dat zal zeker gebeuren, wees maar niet bang dat ik alleen profiteer.
Gr marleen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2011, 11:12
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marleenmorena Bekijk bericht

Geachte heer/mevrouw,

Op de website X las ik vol enthousiasme uw vacature voor allround medewerker burgerzaken. Vol enthousiasme, omdat ik van mening ben dat deze functie mij op het lijf geschreven is en ik een waardevolle medewerker voor u zou kunnen zijn. Ik leg u graag uit waarom.

Zoals u in mijn CV kunt zien, staat mijn hele loopbaan tot nu toe in het teken van direct klantcontact. Het communiceren met mensen, adviezen geven, problemen oplossen en in dienst staan van mensen zijn eigenschappen die ik volop heb kunnen ontwikkelen. Met name de afgelopen 6 jaar heeft deze ontwikkeling zijn vruchten afgeworpen en ben ik bij winkelX doorgegroeid van kassamedewerkster tot assistent manager. Deze doorgroei heb ik met name te danken aan mijn leergierigheid, inzet,spatie de wil mij te blijven ontwikkelen en het belangrijkste: mijn inzicht in omgang met alle soorten mensen.

In oktober 2010 ben ik moeder geworden van een prachtige dochter, waarna ik de keuze heb gemaakt parttime te gaan werken. Helaas biedt winkelX niet de mogelijkheid parttime als assistent manager te werken, vandaar dat ik na mijn verlof als verkoopmedewerkster aan de slag ben gegaan. Ik heb nog steeds plezier in het dagelijks contact met klanten, ik ben zeer klantgericht, dat blijkt onder andere uit complimenten die ik krijg van klanten over mijn heldere uitleg, behulpzaamheid en goede oplossingen bij problemen, hier haal ik dan ook veel voldoening uit. Waar ik mij minder in kan vinden in mijn huidige werk is het commerciële gedeelte <ik vind deze zin een beetje te negatief, je zou kunnen proberen om er een andere draai aan te geven. Er ligt veel druk op het behalen van goede verkoopresultaten en dit gaat naar mijn mening ten koste van de klantgerichtheid <dat is jou mening, dit zou ik niet zo in de brief zetten. Bij mijn huidige werkgever is er geen mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging en die uitdaging zie ik in uw vacature.

De gemeente X is een erg veelzijdige gemeente en heeft dan ook een grote diversiteit aan inwoners. Dat spreekt mij erg aan, ik hou er van om dagelijks met verschillende mensen in contact te zijn, en voor elk individu de juiste benadering te vinden. Het omgaan met officiële en persoonlijke documenten van al deze verschillende mensen is een serieuze verantwoordelijkheid . Nauwkeurig en precies werken is van groot belang in deze functie dit is dan ook een kwaliteit van mij. Ik kan u vertellen dat de administratie van winkelX nog nooit zo netjes en geordend is geweest als toen ik assistent was, dit mag u uiteraard verifiëren bij de referenties die in mijn cv staan. Tot slot heb ik de bereidheid om de opleiding MLO-BZ te volgen, de inhoud van deze opleiding heb ik opgezocht op internet, het lijkt mij een leuke en interessante opleiding. Uiteraard ben ik ook bereid andere benodigde opleidingen of cursussen te volgen in de toekomst.

Ik hoop dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie verder aan u toelichten.

Met vriendelijke groet,

Marleen [/I]
Hoi Marleen,

Zoals je ziet heb ik een aantal dingen aangegeven. Kijk maar of je er iets mee kunt. Het is op zich een heel duidelijke brief.
Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2011, 14:05
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie! Ik heb de brief al verstuurd, de laatste zin had ik al aangepast. Nu je het zegt is de zin "waar ik mij minder in kan vinden..." inderdaad wat negatief... Hmm nou ja hij is al verstuurd dus hoop er maar het beste van!
Groetjes marleen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2011, 14:11
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marleenmorena Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! Ik heb de brief al verstuurd, de laatste zin had ik al aangepast. Nu je het zegt is de zin "waar ik mij minder in kan vinden..." inderdaad wat negatief... Hmm nou ja hij is al verstuurd dus hoop er maar het beste van!
Groetjes marleen
Okay, succes!!
Laat je nog weten wat de uitslag is?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2011, 14:13
JV80 JV80 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 24
JV80 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marleen,

Ik lees dat je de brief al hebt verstuurd, maar wilde nog eventjes aangeven dat Nauwkeurig werken en precies werken hetzelfde betekent. Accuraat en discretie zijn gewenst bij het werken met deze documenten. (sorry, ben een perfectionist)

Succes met de sollicitatie!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2011, 23:57
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Helaas afgewezen, ook geen gesprek. maar had het al wel verwacht aangezien ik niet de benodigde diploma's heb en ook geen ervaring. Wel jammer want dit is echt wel wat mij heeeel leuk lijkt en banen bij de gemeentes bij mij in de buurt liggen niet echt voor het oprapen... misschien toch maar eens kijken of ik die opleiding ook zo in de avonduren kan volgen!
Bedankt voor jullie reacties!
(nauwkeurig en precies, is inderdaad hetzelfde, contaminatie is het niet? Nou kun je nagaan je leest zo'n brief 100 keer en over dat soort dingen kijk je nog heen haha)
groetjes marleen
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 augustus 2011, 15:21
ADesign ADesign is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2011
Berichten: 3
ADesign is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marleenmorena Bekijk bericht
Helaas afgewezen, ook geen gesprek. maar had het al wel verwacht aangezien ik niet de benodigde diploma's heb en ook geen ervaring. Wel jammer want dit is echt wel wat mij heeeel leuk lijkt en banen bij de gemeentes bij mij in de buurt liggen niet echt voor het oprapen... misschien toch maar eens kijken of ik die opleiding ook zo in de avonduren kan volgen!
Bedankt voor jullie reacties!
(nauwkeurig en precies, is inderdaad hetzelfde, contaminatie is het niet? Nou kun je nagaan je leest zo'n brief 100 keer en over dat soort dingen kijk je nog heen haha)
groetjes marleen
Dat is wel jammer. Ik weet heel goed hoe je je voelt als je ergens afgewezen wordt waar je heel graag wilt werken, maar blijven solliciteren hé! Ik zal voor je duimen, mede-sollicitant.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie medewerker burgerzaken Mer Sollicitatiebrief en cv 0 15 februari 2010 23:27
Sollicitatiebrief medewerker burgerzaken Justme75 Sollicitatiebrief en cv 1 29 augustus 2009 18:47
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 14:34
Sollicitatiebrief voor de functie Frontoffice medewerker burgerzaken chicca Sollicitatiebrief en cv 3 24 maart 2009 17:31
open sollicitatie gemeente afdeling burgerzaken Dinges Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2006 11:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon