Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 januari 2014, 17:41
Mariskae Mariskae is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2
Mariskae is on a distinguished road
Post Tips over mijn sollicitatiebrief receptioniste

Hoi,

Heeft iemand opmerkingen/suggesties voor mijn brief? Ik vind het altijd moeilijk uit te leggen waarom ik graag voor een bedrijf wil werken, tenslotte weet je niets over hoe het er in een bedrijf aan toe gaat en net zoals ik mijzelf probeer te verkopen probeert een bedrijf dat ook.. Daarnaast heb je als je de vacature bij een uitzendbureau vindt vaak geen informatie over het bedrijf...

XXXXXX, 14 januari 2014


Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen maandag 13 januari ben ik de door u opgestelde vacature op de website xxxxx tegen gekomen. In deze vacature geeft u aan op zoek te zijn naar een receptioniste. Door het lezen van de vacature werd ik erg enthousiast. Ik herken mijzelf in de karaktereigenschappen die u zoekt in een nieuwe collega en ik heb ervaring als receptioniste. Via deze brief wil ik meer over mijzelf vertellen en solliciteren naar deze functie.

Tijdens stages en werkervaring heb ik gemerkt hoe belangrijk het is om als bedrijf je klanten op een vriendelijke en correcte manier te ontvangen. Ook ben ik er achter gekomen dat het uiteenlopende takenpakket alsmede de omgang met verschillende mensen voor mij belangrijke eigenschappen zijn in het beroep als receptioniste. (in deze alinea mis ik misschien nog een spetterende pakkende zin, iemand suggesties?

In het afgelopen jaar heb ik met veel plezier als receptioniste in Hotel Van der Valk gewerkt. Hier heb ik veel ervaring opgedaan. Ik heb werkzaamheden verricht zoals het ontvangen, te woord staan en het in- en uitchecken van gasten. Ook het geven van algemene en toeristische informatie, het opmaken van rekeningen en zorgdragen van de afrekening behoorden tot mijn takenpakket. Daarnaast heb ik ook diverse administratieve werkzaamheden verricht en in- en outbound correspondentie via telefoon en e-mail verwerkt in zowel het Nederlands, Engels en het Duits.

Ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit, onregelmatige werktijden zijn voor mij dan ook geen probleem. Ook vind ik het erg belangrijk dat een taak op tijd af is en tot een goed resultaat komt. Hierdoor omschrijf ik mijzelf als een flexibele, verantwoordelijke maar vooral fijne collega.

Ik hoop u in deze brief voldoende geďnformeerd, maar ook zeker nieuwsgierig gemaakt te hebben. Graag licht ik het een en ander toe in een gesprek. Voor overige relevante informatie over mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik u naar het bijgevoegde CV.

Ik zie uw reactie met veel belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Mijn naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2014, 10:14
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik vind het altijd moeilijk uit te leggen waarom ik graag voor een bedrijf wil werken,
Dat is ook lastig, maar wil je een streepje voor hebben op andere kandidaten, dan kun je echt niet zonder. Heeft het bedrijf een website, lees die dan eens door. Vaak biedt dit aanknopingspunten. Ik vind je brief heel aardig, maar doordat je nu niet de koppeling maakt met dit specifieke bedrijf, vind ik hem wat te algemeen.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Graag tips en opmerkingen n.a.v. mijn sollicitatiebrief voor alphahulp! tixytje Sollicitatiebrief en cv 0 15 september 2009 14:04
Sollicitatiebrief receptioniste. Heel graag tips! Paola2 Sollicitatiebrief en cv 4 5 januari 2009 17:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon