Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 januari 2013, 18:34
jenzy jenzy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 2
jenzy is on a distinguished road
Standaard BBL Verpleegkundige sollicitatiebrief .. Graag kritisch commentaar

Hallo allemaal!
Na altijd een afwijzing gehad te hebben voor een bbl plek, hoop ik dit keer te slagen. Nu heb ik wel een SAW MZ niveau 3 opleiding is het bezit.

Zouden jullie ook op komma's en schrijffouten willen letten?

Héél erg bedankt alvast!!!



xxxx
xxxx xx
xxxxxx Adres van mij


xxxx
xxxx xx
xxxxxx Adresgegevens organisatie


Schoonebeek, 9 januari 2013

Betreft: Leerling verpleegkundige


Geachte meneer/mevrouw,

Na aanleiding van het telefoongesprek vanmiddag met mevrouw Evxx schrijf ik deze brief.

Mijn wens is om kwalitatief en breed zorg te kunnen verlenen aan de hulpbehoevende medemens. De combinatie van SAW-er en verpleegkundige is wat ik in de toekomst wil uitoefenen. Jullie vacature sluit aan op mijn wensen, dit maakt mij daarom erg enthousiast en gemotiveerd.

Mijn wens en persoonlijkheid zal goed aansluiten op de visie en missie van xxNAAMORGANISATIExx. Vriendelijk, doelgericht en kwalitatief zorg verlenen.

Aangezien er voor deze vacature een vooropleiding verzorgende word gevraagd, wil ik wel kenbaar maken dat ik gedurende mijn opleiding SAW MZ 3 en stageperiode ervaring heb opgedaan op het gebied van lichamelijke verzorging.

Ik omschrijf mezelf als: zorgzaam, sociaal, flexibel, collegiaal, kan reflecteren op eigen handelen, kan omgaan met feedback, een groot empathisch vermogen, heb een luisterend oor, opgewekt, vrolijk, maak gebruik van humor, stressbestendig en weet van aanpakken.


Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en mijn CV verder toe kan lichten.

Referentie: Cxxx xxxx groepsbegeleider (xxnNAAMORGANISATIExx)

Met vriendelijke groet,
Jxxxxx xxxxxx

Bijlage: curriculum vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 januari 2013, 19:43
Lau Lau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 1
Lau is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jenzy Bekijk bericht
Mijn wens en persoonlijkheid zal goed aansluiten op de visie en missie van xxNAAMORGANISATIExx. Vriendelijk, doelgericht en kwalitatief zorg verlenen.
'Mijn wens en persoonlijkheid zullen goed aansluiten op de visie en missie van xxNAAMORGANISATIExx: vriendelijk, doelgericht en kwalitatief zorg verlenen.'
Mijn wens en persoonlijkheid zijn twee dingen, dus de persoonsvorm moet dan meervoud zijn. De dubbele punt lijkt mij logisch omdat je daarmee de visie en missie van de organisatie aankondigt: dit is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jenzy Bekijk bericht
Aangezien er voor deze vacature een vooropleiding verzorgende word gevraagd,
'wordt gevraagd,'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jenzy Bekijk bericht
Ik omschrijf mezelf als: zorgzaam, sociaal, flexibel, collegiaal, kan reflecteren op eigen handelen, kan omgaan met feedback, een groot empathisch vermogen, heb een luisterend oor, opgewekt, vrolijk, maak gebruik van humor, stressbestendig en weet van aanpakken.
Ik zou van deze opsomming een zin maken die iets beter loopt. Als voorbeeld:

'Ik omschrijf mijzelf als iemand die zorgzaam, sociaal, flexibel en collegiaal is. Daarnaast kan ik reflecteren op mijn eigen handelen en kan ik goed omgaan met feedback. Ik heb een luisterend oor en een groot empathisch vermogen en ik ben een opgewekt, vrolijk, stressbestendig persoon die gebruik maakt van humor en weet van aanpakken.'

Ik twijfel nu alleen of je een luisterend oor 'bent' of 'hebt', of dat dat allebei kan.

Als laatste weet ík niet waar SAW MZ 3 voor staat, maar dat kan goed aan mij liggen. Misschien kun je in plaats van de afkorting de volledige naam gebruiken?

Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2013, 22:16
ANP ANP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 6
ANP is on a distinguished road
Standaard

Adres gegevens van jezelf kun je het beste onderaan schrijven, dus na je afsluiting onder je eigen naam.

Betreft: sollicitatie leerling verpleegkundige.

Het is Geachte heer/mevrouw,

Dan je eerste zin kan uitgebreider, ik vind het nogal kort door de bocht.
Je kunt bijvoorbeeld het volgende schrijven:

Tijdens een prettig telefonisch gesprek dat ik met mevrouw xxx woensdag 9 januari had, heb ik mijn belangstelling voor een functie als leerling verpleegkundige kenbaar gemaakt. Zoals afgesproken met mevrouw xxx stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief.

Vertel daarna welke opleiding je volgt of gevolgd hebt en als dit relevant is wat je na je opleiding hebt gedaan qua werk.

Ik mis met name je kennis en ervaring in het vakgebied. Wat zijn jouw kwaliteiten en wat hebben hun te bieden wat jouw zo motiveert en waarom moeten ze jouw als leerling aannemen.
Je blijft te algemeen en ik vind het niet uitnodigend genoeg.

Referentie zet je niet in een brief maar in een CV

Tip: bekijk en lees eens de sollicitatie brieven op deze website, kun je ook veel uithalen (is mijn ervaring).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2013, 08:48
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard Jenzy

Hallo Jenzy,

Je blijft te algemeen, leg wat meer nadruk op wat je gedaan hebt.

Verder is het een keurige brief, ( als je spelfouten er aftelt )

Probeer meer over de doelstellingen van het bedrijf in je brief te zetten en dat dat juist de reden is dat het goed bij je past. Zet ook bij welke stagebedrijf je gelopen hebt en waar je ervaring opgedaan hebt. Geef ook een ervaring die bij je is achtergebleven. Iets wat dicht bij het hart ligt. Daar draait het in de zorg ook om.

Hoop je geholpen te hebben, SUcces
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Graag kritisch commentaar op CV voor BBL Verpleegkunde Kanya Sollicitatiebrief en cv 11 11 februari 2012 22:03
Sollicitatiebrief bbl opleiding graag commentaar Nubia Sollicitatiebrief en cv 4 31 juli 2011 15:50
Sollicitatiebrief verpleegkundige, graag commentaar Fleur Sollicitatiebrief en cv 1 21 mei 2009 18:02
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon