Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2013, 15:29
communicatiemeisje communicatiemeisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 4
communicatiemeisje is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie (stage communicatie)

Ik ben op zoek naar een communicatie stage (HBO) vanaf september. Nu heb ik een bedrijf in m'n hoofd waar ik graag stage zou willen lopen. Ze hebben op dit moment geen vacature, maar op de website staat wel dat ze regelmatig stagiares aannemen. Ik zou graag wat feedback willen op de sollicitatiebrief zoals ik hem nu geschreven heb.. Alvast bedankt.



Geachte heer/mevrouw

Op de website zag ik dat er bij XXX regelmatig stagiaires worden aangenomen op verschillende afdelingen. Door middel van deze open sollicitatie wil ik graag mijn enthousiasme laten zien voor een stage op de marketingafdeling.

Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen. Ik ben XXX en ik studeer Communicatie aan XXX. Ik zit momenteel in het tweede jaar en ik ben bezig met de minor ‘webcommunicatie’. Vanaf september ga ik voor een periode van twintig weken stage lopen. Tijdens mijn studie en minor ben ik in contact gekomen met de wereld van online marketing. Dit onderwerp fascineert me en ik wil hier graag meer over leren in de praktijk. Het liefst bij uw organisatie. Het lijkt me geweldig om onderdeel te zijn van nieuwe ontwikkelingen in de dynamische wereld van online winkelen.

Hoewel ik nog weinig praktijkervaring heb op het gebied van communicatie, heb ik tijdens mijn studie en werk gemerkt dat ik zeer leergierig ben en nieuwe dingen snel op pik. Als ik ergens voor ga, ga ik meteen voor de volle honderd procent. Dit maakt dat ik erg nauwkeurig werk en altijd streef naar het optimale resultaat. Door het schrijven van meerdere marketingcommunicatieplannen op mijn opleiding beheers ik MS Office en de Nederlandse taal op hoog niveau. Ik ben een harde werker en ik heb geen ‘negen tot vijf’ mentaliteit.

Meer informatie over mijn werkzaamheden en kwaliteiten kunt u vinden in mijn bijgesloten CV. Ik zou het leuk vinden om een keer langs te komen voor een gesprek om zo mijn motivatie toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

XX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2013, 11:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp dat je het fijn vindt om feedback te krijgen op je sollicitatiebrief en dat vindt andere vraagstellers in dit forum ook. Een van onze huisregels is dan ook dat als je om hulp vraagt, je enkele andere forumdeelnemers ook vooruit helpt. Van feedback geven kun je namelijk ook veel leren.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2013, 15:52
communicatiemeisje communicatiemeisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 4
communicatiemeisje is on a distinguished road
Standaard

Dat heb ik inmiddels gedaan.. Heeft er echt niemand een opmerking of feedback?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2013, 17:00
marie15 marie15 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2013
Berichten: 6
marie15 is on a distinguished road
Standaard

Hey,

Hopelijk ben ik nog op tijd met de feedback. Ik heb wat kleine details om wellicht te veranderen.

Je begint de brief met 'op de website' Denk dat het beter is om 'uw website' neer te zetten. Is het direct duidelijk waar je de informatie vandaan hebt.

Tweede alinea begin je met 'Laat ik mij eerst even voorstellen' Ik denk dat je dat er wel uit kunt laten en direct kunt beginnen met 'Mijn naam is.. en ik ben .. jaar oud etc.'

De zin in alinea 3 'als ik ergens voor ga, ga ik voor de volle honderd procent' zou ik weglaten.Deze zin zorgt er naar mijn mening voor dat je het nogal overdrijft. Het heeft geen toegevoegde waarde.

Verder vind ik het een duidelijke brief, je komt enthousiast over.

Groet en succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatie, hbo, open, sollicitatiebrief, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie afstudeerstage Communicatie Aardbei91 Sollicitatiebrief en cv 4 28 september 2011 11:45
Open sollicitatie Trainer Totale Communicatie Kinsey Sollicitatiebrief en cv 4 28 oktober 2009 11:32
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon