Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2017, 11:46
Springmuis Springmuis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2017
Berichten: 4
Springmuis is on a distinguished road
Standaard Eeuwig jobhoppen (?) Help!

Tja, net een beetje als het vorige topic van Florine ...

Op de middelbare was ik erg goed in de alfakant en vooral ook Talen. Maar mijn hart lag eigenlijk bij de bètakant, waarvoor ik flink moest blokken. Omdat mijn pa die kant ook wel respecteerde (de alfa vond hij voor watjes) heb ik me daardoor misschien ook laten sturen, want ik wilde dat hij trots was. Desalniettemin heb ik wel een grotere interesse voor de bètakant, wat echter wel betekende dat ik altijd keihard heb moeten werken.

Ik heb uiteindelijk een afgeronde agrarische lerarenopleiding en daarna nog een masteropleiding afgerond aan de Universiteit Wageningen. Pa trots, want nu ben ik ir.

Met deze laatste studie heb ik echter nooit een passende baan kunnen vinden. Ik had altijd net niet het juiste vakkenpakket, de juiste studierichting of ervaring. En met de eerste ook niet, want ik ben gebonden aan het Zuiden en met deze lerarenopleiding heb je meer baankansen in midden en noord Nederland.

Omdat ik 'cijfertjes' wel leuk vond, ben ik via een Headhunter in de financiële dienstverlening beland, maar uiteindelijk was het niet waar ik echt blij van werd (vooral eigenlijk, omdat het voor mij te pittig was; ik vind cijfertjes leuk maar ik heb absoluut (helaas) geen wiskunde knobbel). Toen heb ik toch voor de klas gestaan in een vak wat enigszins aan mijn lerarenopleiding gerelateerd was. Het docentschap past me wel heel goed en vind ik ook leuk, totdat ik de werkdruk niet meer aankon en thuis kwam te zitten. Uiteindelijk heb ik ontslag genomen vanwege de werkdruk en vanwege het feit dat ik na een paar jaar nog steeds niet zwanger werd.

Toen was ik vrij kort na mijn ontslag zwanger natuurlijk En nu trotse mama.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een Jobcoach in de arm genomen, allerlei testjes gedaan en omdat ik ook geen geld (of zin) meer had voor een volledige 4- of 5-jarige Hbo- of WO-opleiding (ik heb immers al twee diploma's) ben ik een MBO niveau 4 opleiding gaan doen (bij LOI, want ik wilde met mijn 30+ ook niet meer tussen de 16-jarigen op het MBO rondlopen).

Deze studie heb ik bijna af, ik loop nu stage, maar ... het geeft me nu al geen voldoening meer :'( De motivatie om het toch af te maken moet uit mijn tenen komen, want ik ben weer in het onderwijs aan het solliciteren maar als je niet het vak geeft waar vraag naar is of waar je een bevoegdheid voor hebt, kom je nergens aan de bak. En ik loop het risico dat ik mezelf dan weer over de kop ga werken natuurlijk, omdat ik de hoge werkdruk niet aankan.

Dus, wat nu? Ik heb ook geen vertrouwen meer in een loopbaanbureau o.i.d., die hadden toch ook moeten zien aankomen dat je als hoger opgeleide uiteindelijk vastloopt als je onder je niveau werkt?

Of moet ik het roer helemaal omgooien en toch iets gaan doen met maar ik wel goed in ben (de meer alfa kant?)? Maar wat dan? En hoe dan? Ik ga niet wéér een studie beginnen ...

En tegelijkertijd zijn werkgevers wel altijd enorm tevreden, ze zien zoveel meer kwaliteiten zeggen ze steeds (organisatie, discipline, enz.)

Kwaliteitszorg spreekt mij ook erg aan, daar heb ik ook iets mee gedaan tijdens mijn Hbo opleiding, maar daarvoor heb ik ook niet de juiste studie ..

Doordat ik zoveel wisselende ervaring heb (docent, financiële dienstverlening, nu apothekersassistente) zei de jobcoach tegen mij: bij sommige mensen past het gewoon om steeds weer iets anders te doen.

Maar ben ik dan een eeuwige jobhopper? Stel ik te veel eisen aan mijn baan? Ben ik eigenlijk wel ergens echt goed in? Ik wil heel graag gewoon landen en ergens lekker lang werken naar tevredenheid ...! Maar waar dan?

Help!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2017, 12:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Doordat ik zoveel wisselende ervaring heb (docent, financiële dienstverlening, nu apothekersassistente) zei de jobcoach tegen mij: bij sommige mensen past het gewoon om steeds weer iets anders te doen.
Heel herkenbaar :-) Ik zou willen vragen of je de TEDtalk van Emilie Wapnick eens wilt bekijken. Toen ik dat had gezien, keek ik met heel andere ogen naar mezelf :-)
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2017, 13:46
Springmuis Springmuis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2017
Berichten: 4
Springmuis is on a distinguished road
Standaard

Bedankt, ik ga gelijk kijken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2017, 09:35
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Springmuis,

Als ik zo uw tekst lees komt u op mij over als iemand die veel dingen van andere mensen laat afhangen (loopbaanbureau, allerlei studies, headhunter, jobcoach, uw vader die Alfa voor watjes vindt (zelf ben ik ook alfa))

Wat u eens moet doen is heel goed nadenken wat u nou echt wilt. Andere mensen hebben daar eigenlijk helemaal niets mee te maken of iets van te vinden. U past zich aan aan de maatstaven/verwachtingen van een ander en ondermijnd daarmee uzelf. Stop daar mee u heeft notabene een WO opleiding en of u daar nou wel iets mee kan of niet het zegt wel iets over uw niveau; niet iedereen kan een WO opleiding afmaken.

En dat TEDtalk filmpje zou ik gewoon lekker laten voor wat het is; dat komt wederom weer neer op jezelf afhankelijk opstellen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 mei 2017, 10:01
Springmuis Springmuis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2017
Berichten: 4
Springmuis is on a distinguished road
Standaard

bedankt shjim88

Zo had ik het nog niet bekeken. V.w.b. wat mijn vader vind of vond ben ik het zeker met je eens; ik was zo jong en ik wilde hem tevreden stellen. Maar dat heb ik inmiddels allang losgelaten.

Ik moet ook zeggen dat het niet zo simpel is als je stelt. Ja, ik heb een WO-opleiding en ik heb die echt uitgekozen op wat ik interessant vind en mij aanspreekt. Maar, zonder uitvoerig in te gaan waarom, kan ik met die opleiding vrij weinig. Dan heb ik mijn niveau misschien bewezen, maar als ik banen zoek vragen ze toch altijd wel een bepaalde studieachtergrond waarin ik niet match. En dan voor mij tig anderen.

De reden dat ik heb gezocht via een jobcoach, en diverse studies heb gedaan, is in de eerste plaats omdat ik het moeilijk vind vanaf een afstandje naar mezelf te kijken. Een onafhankelijk persoon (jobcoach) kan dat wel (die is er tenminste toch voor opgeleid, zou je zeggen). En diverse studies is wel omdat ik in die zin geen roeping heb; ik vind erg veel interessant. Dus in de hoop dat ik met een andere studie wel een baan kon vinden, heb ik dat gedaan. Niets blijkt minder waar.

Dus ik weet niet wat jij doet en hoe je daar gekomen bent, maar ik doe toch echt iets niet goed en kan er zelf niet de vinger op leggen wat ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
baan, jobhoppen, passend, werkloos

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe jobhoppen verdedigen in sollicitatiegesprek? Eric Sollicitatiegesprek 10 30 juli 2012 09:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon