Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2007, 11:45
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Ervaring met uitzendbureaus

Hoe is jullie ervaring met het werken voor een uitzendbureau?

Heb je een positieve ervaring?
Heb je een negatieve ervaring?

Zet die hieronder neer en vermeld wat positief of negatief was aan deze ervaring.

Ik hoop heel veel ervaringen te lezen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2007, 17:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Jammer dat er geen reacties komen.

Dan geef ik maar een voorzetje.

Mijn ervaring is dat je ongeacht je leeftijd altijd met je aangesproken wordt en ze je altijd bij je voornaam noemen.

Nu jullie
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 april 2007, 15:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

De vele voorwaarden die vastzetten aan een uitzendbureau vallen me tegen en die urenbriefjes ook!
Verder wel goede ervaring, gelukkig niet te vaak via uitzendbureau gewerkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 april 2007, 16:12
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Beste .....,

Leuk dat je reageert. Kun je ook vertellen wat je bedoelt met de vele voorwaarden die vastzitten aan een uitzendbureau?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 april 2007, 18:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
De vele voorwaarden die vastzetten aan een uitzendbureau vallen me tegen en die urenbriefjes ook!
Verder wel goede ervaring, gelukkig niet te vaak via uitzendbureau gewerkt.
ben zelf 5 jaar bij start in dienst geweest en geloof me 1 keer nooit weer als ze ja zeggen liegen ze of ze weten niet waar ze over praten vind ik
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 april 2007, 00:32
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Ik reageerde niet omdat mijn ervaringen met uitzendbureaus ver in het verleden liggen, er zal ongetwijfeld veel verbeterd zijn sinds die tijd? Dat mag ik tenminste hopen voor diegenen die nu voor zo'n bureau werken.
De meeste ervaringen die ik heb gehad waren niet positief!
Mijn ervaring met een uitzendbureau was dat je gewoon erg slecht betaald werd in vergelijking met de medewerkers in vaste dienst. Ik begrijp dat een uitzendbureau ook moet verdienen maar zo'n groot verschil in uurloon terwijl je hetzelfde werk doet.....
Een ander bureau belde mij voor een administratieve functie, aangekomen bij het bedrijf was daar absoluut geen sprake van en werd ik achter de lopende band tewerkgesteld, productiewerk dus....
De enige goede ervaring die ik heb gehad was indertijd Start, ik kreeg een leuke baan bij een groot verzekeringskantoor en ik verdiende behoorlijk voor mijn leeftijd!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 april 2007, 16:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Hoi,

Ik ben ooit bij 2 uitzendbureaus binnen gelopen omdat ze de job hedden die ik wilde hebben. Bij beide bureaus liep ik bijna buiten met het idee dat die baan voor mij was. helaas, ze beloven gouden bergen, maar kunnen geen koperen heuvel waarmaken.

Als je via het uzb aan de bak komt is het vaak een goede opstap naar een vaste baan. Het wordt meestal gezien als een extra proeftijd. helaas dat UZB's geen realistische voorstelling geven voor wat betreft jouw kansen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 april 2007, 01:57
johan de v
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Ik heb zelf een tijd gewerkt voor een wat kleinere uitzendorganisatie en daar heb ik iig nooit klachten over gehad. Voldoende aandacht en kwamen ook na wat ze vertelden. Misschien niet naar de bekende namen gaan, maar naar de wat kleinere organisaties.

gr.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 april 2007, 20:35
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

Positief:
- In kort tijdsbestek soms leuke bijbaantjes gevonden (Woensdag uzb binnenwandelen, maandag erop aan het werk, bijvoorbeeld.) Als ik op eigen houtje was gaan solliciteren, had dat langer geduurd.
- Weinig sollicitatiegedoe: je hoeft meestal geen brief te schrijven, het gesprek is vaak maar een formaliteit.
- Wekelijks uitbetaald krijgen (Handig als student, altijd geld voor de boodschappen!)
- Je kunt makkelijk weer opstappen als het werk toch niet bevalt.

Negatief:
- De verdiensten zijn meestal lager.
- Te weinig zekerheid: als er niks te doen is, word je er zo weer uitgegooid.
- Uzb's beloven vaak vanalles, maar in de praktijk valt het vaak tegen. Bv. functiebeschrijvingen zijn vaak te rooskleurig; ze zeggen dé functie voor je te hebben gevonden maar deze gaat vervolgens naar een ander; je moet eindeloos bellen want ze bellen je nooit terug (ook niet als ze dat beloofd hebben).
- Je word vaak behandeld alsof je een domme doos bent. Ongeveer zoals je als redelijk jong meiske in een computerwinkel wordt toegesproken: Nou mevrouwtje, hier heppik n mooi modelletje, niet te ingewikkeld, eg iets voor meissies! En uzb-dames zijn altijd zo hemeltergend enthousiast...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 april 2007, 11:41
Miellyn Miellyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 17
Miellyn is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring met uitzendbureaus

ik heb enkel studentenwerk gedaan via de interim (zoals wij dat noemen) dat was positief, maar dat had vooral te maken met het feit dat ze ons daar kenden. Wij kregen vaak als eerste jobkes...

Miellyn

Ps voor mijn sector is in Belgie niet veel werk te vinden door uitzendbureaus, maar als ik echt werkloos zou zijn zou ik me wel terug inschrijven...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jouw ervaring met een opleiding:Technische Natuurkunde Bart Opleiding kiezen en volgen 5 29 september 2014 02:01
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Ervaring met hbo-opleiding informatica? philippe Opleiding kiezen en volgen 3 30 september 2006 12:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon