Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juni 2009, 11:53
Gonnie Gonnie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Berichten: 1
Gonnie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie zorginstelling (ommezwaai)

Hallo,
Ik heb jarenlang als administratief/boekhoudkundig medewerkster gewerkt maar wil al een hele tijd een ommezwaai maken richting het werken in de zorg. Ik heb de afdeling P&O van een zorginstelling gebeld en gevraagd of er mogelijkheden zijn om bij hun te komen werken. Er werd mij geadviseerd om een open sollicitatie te sturen, dat hoefde niet gericht aan een persoon maar gewoon aan de afdeling P&O. Ik heb de volgende sollicitatiebrief gemaakt, zouden jullie eens willen kijken of die zo goed is? Niet alleen op spelfouten maar ook of mijn motivering goed/voldoende is en misschien zijn er nog wel andere dingen opgevallen die beter kunnen. Ik heb niet veel ervaring met het schrijven van een sollicitatiebrief en met alle tips die ik al gevonden had heb ik onderstaande brief gemaakt.
Alvast bedankt voor de moeite


Zorginstelling
Afdeling P&O
Adres
Postcode Plaats

Eindhoven, 3 juni 2009
Betreft: open sollicitatie


Geachte mevrouw / mijnheer,

Onlangs heb ik telefonisch met een medewerkster van de afdeling P&O gesproken over de mogelijkheid om binnen uw zorginstelling te komen werken. In dit gesprek heb ik aangegeven dat ik geen werkervaring in de zorg heb maar wel erg gemotiveerd ben om me in deze richting om te scholen. Er werd mij geadviseerd een open sollicitatie te sturen. Hierbij ontvangt u mijn sollicitatiebrief met curriculum vitae voor een baan bij uw zorginstelling.

Momenteel ben ik werkzaam als administratief/boekhoudkundig medewerkster. Bij mijn huidige werkgever zijn mijn taken het invoeren van gegevens, de boekhouding en facturering in Exact.
Na lange tijd dit werk te hebben gedaan zou ik nu erg graag een ommezwaai willen maken richting het werken in de zorg. Vooral het werken met mensen en het zorgen voor mensen zijn zaken die mij erg aanspreken.
Mijn sterke punten zijn dat ik enthousiast, gemotiveerd, geduldig en flexibel ben. Verder ben ik iemand die graag in teamverband werkt, goed met mensen om kan gaan en leergierig is. Indien de mogelijkheid bestaat, zou ik graag binnen uw instelling een opleiding/omscholing willen volgen.

Tijdens een persoonlijk onderhoud wil ik een nadere toelichting verstrekken op mijn motivatie. Ik hoop dat u mij deze gelegenheid kunt bieden en wacht met veel interesse uw reactie af.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2009, 22:00
celle013 celle013 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 4
celle013 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie zorginstelling (ommezwaai)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonnie Bekijk bericht
Na lange tijd dit werk te hebben gedaan zou ik nu erg graag een ommezwaai ik zou het anders verwoorden, ommezwaai klint zo casual willen maken richting het werken in de zorg.

Vooral het werken met mensen en het zorgen voor mensen zijn zaken die mij erg aanspreken.
Dit is wel erg algemeen (een beetje als de uitdrukking ; ik wil met mensen werken'). Beschrijf wat je precies leuk vindt (lijkt) en waarom
Verder lijkt ie me goed!

succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
sollicitatie voor stage bij zorginstelling! MLS Sollicitatiebrief en cv 1 7 juni 2008 20:57
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon