Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 augustus 2008, 10:22
laura44 laura44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 8
laura44 is on a distinguished road
Question Solliciteren en salaris

Hallo,

Ik wil solliciteren naar een interne functie binnen het bedrijf. Ik heb informatie opgevraagd over werktijden en salaris. Het salaris is aanzienelijk minder dan wat ik nu verdien.

Mag ik in een sollicitatiebrief aangeven dat er een mogelijkheid moet zijn voor onderhandelen over het salaris?

Als ik het niet vermeld in de brief dan ben ik bang dat ik in het gesprek te horen te krijgen "Waarom je heb je dan gesolliciteerd? Je wist de hoogte van het salaris toch?"

Groet Laura

Laatst gewijzigd door laura44; 7 augustus 2008 om 10:24 Reden: label toevoegen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 augustus 2008, 11:29
Ivonne Ivonne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2008
Berichten: 5
Ivonne is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren en salaris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laura44 Bekijk bericht
Hallo,

Ik wil solliciteren naar een interne functie binnen het bedrijf. Ik heb informatie opgevraagd over werktijden en salaris. Het salaris is aanzienelijk minder dan wat ik nu verdien.

Mag ik in een sollicitatiebrief aangeven dat er een mogelijkheid moet zijn voor onderhandelen over het salaris?

Als ik het niet vermeld in de brief dan ben ik bang dat ik in het gesprek te horen te krijgen "Waarom je heb je dan gesolliciteerd? Je wist de hoogte van het salaris toch?"

Groet Laura

Poe dat is inderdaad een moeilijke vraag.
Ik zou gewoon informeren, bellen en vragen of er over het salaris te onderhandelen valt, omdat je nu meer verdient in een andere functie bij hetzelfde bedrijf. Weet niet hoe groot je bedrijf is, en of het op een compleet andere afdeling valt, anders zou je verwachten dat je wel te weten zou kunnen komen of het salaris vast staat of dat er nog te onderhandelen valt. Maar normaal zou ik zeggen: bel ze op en informeer, heb je meteen telefonisch contact gehad, wat altijd goed is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 augustus 2008, 13:08
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren en salaris

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. Even bellen en de vraag voorleggen en
de mogelijkheden bespreken is een goede eerste stap.

Maar vraag me ook gelijk af: een salaris geeft een goede indicatie van het niveau van een functie.
Is deze functie dan wel een goede stap voor jou??

Zelf heb ik 3 jaar geleden ook bewust voor een stapje terug gekozen, ivm moederschap (een hele goede reden) maar ben van een hele koude kermis teruggekomen. Ik wil nooit meer onder mijn niveau werken, ik word daar heel erg ongelukkig van...


groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 augustus 2008, 13:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren en salaris

Ik vraag mij ook af of het verstandig is om op deze vacature te reageren. Ze zullen niet voor niets deze functie lager inschalen. Maar je kunt natuurlijk altijd bellen om te vragen hoe het zit, dan weet je het zeker. Ik sluit mij dus bij de andere schrijvers aan met mijn advies.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 augustus 2008, 17:19
laura44 laura44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 8
laura44 is on a distinguished road
Wink Re: Solliciteren en salaris

Hallo allemaal,

Leuk om aan het eind van de dag te zien dat er een aantal reacties zijn, bedankt daarvoor!

Als ik jullie advies opvolg dan moet ik voor de tweede keer contact zoeken per mail of telefoon. Dat lijkt me niet goed overkomen. Mijn vraag is of het als "fout" gezien wordt als je in een sollicitatiebrief aangeeft dat het salaris onderhandelbaar moet zijn. Nu, wie weet dat?

Ik wil deze functie graag, ik vind het werk erg moeilijk en het verraste me dan ook dat dat zo laag gewaardeerd wordt.

Ik hoor wel van jullie...

Laura
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 augustus 2008, 00:49
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren en salaris

Als je dan echt zo enthousiast bent, zou ik gewoon solliciteren.
Willen ze je echt graag hebben omdat je de perfecte kandidaat bent, dan kan er altijd nog onderhandeld worden.

Kan dat echter niet, wees dan ook zo verstandig om je conclusies te trekken: misschien is die baan op papier wel veel leuker / moeilijker voorgesteld dan in het echt, of zoeken ze een junior die nog gevormd kan worden.

In een brief al gaan onderhandelen of verwijzen naar een bepaald salaris is echt not done.. dus doe dat niet.

Je kunt best nog eens terugbellen hoor.
Dan zeg je dat je er even over hebt nagedacht (bedachtzaam) en je nog wat vragen hebt over het niveau van de functie. Zeker omdat je intern solliciteert, kun je ze best vragen hoe deze functie verschilt t.o.v. je huidige, beter betaalde functie en wat de mogelijkheden zijn om b.v. je huidige salaris mee te nemen.... (intern kan dit soms geregeld worden)

succes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris HBO-starter? student Salaris 48 3 januari 2013 14:43
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
Onderhandelen over salaris Nina84 Salaris 1 22 april 2007 14:14
Wat is een passend salaris? sara30 Salaris 0 8 april 2007 12:10
Onderhandelen over het salaris FrankJ Salaris 1 11 april 2006 15:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon