Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2015, 15:57
renco85 renco85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2015
Berichten: 1
renco85 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief van een groentje

Goedemiddag,

Helaas heb ik nog weinig ervaring met het schrijven van sollicitaties, daarom waardeer ik de feedback des te meer!

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Sollicitatiebrief:

………..
………..
…………


……..
………
……….
Tuk, 2 juni 2015

Betreft: vacature

Geachte Mevrouw …….,

Met belangstelling heb ik kennis genomen van uw vacature op de website ……… De combinatie van facilitaire dienstverlening, zorg en organiserend talent hebben mij ertoe bewogen een sollicitatiebrief te sturen.

In februari 2012 ben ik afgestudeerd aan de opleiding Facilitair Management te Deventer. Tijdens mijn schoolperiode heb ik ervaring mogen opdoen bij meerdere facilitaire bedrijven waaronder een onvergetelijke stage bij een zorginstelling, waardoor deze vacature mij extra opviel. Na mijn opleiding ben ik het promotieleven ingerold en ben in deze tak een eigen bedrijf gestart. Door het runnen van mijn promotiebedrijf zijn mijn motiverende en aansturende kwaliteiten in een stroomversnelling gekomen. Het managen, aansturen en het in goede banen leiden van verschillende werkprocessen waarbij de klant centraal staat geeft mij veel voldoening en positieve energie.

Mijns inziens beschik ik door mijn opleiding, stage-ervaring en het runnen van mij promotiebedrijf over voldoende kwaliteiten om in aanmerking te komen voor de functie teamleider facilitair binnen uw organisatie.

Voor meer relevante ervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Vanzelfsprekend ben ik beschikbaar om mijn ervaringen mondeling toe te lichten.

Met vriendelijke groet,
……………..






Bijlagen: curriculum vitae


curriculum vitae



Personalia

Naam:

Adres:


Telefoon:

Email:

Geboortedatum:

Geboorteplaats:

Geslacht:
Nationaliteit:

Burgerlijke staat:

Rijbewijs: B





Opleidingen

2008-2012 HBO, Facilitair Management (behaald)

Saxion, Deventer

2005-2007 MBO, Facilitair Management niveau 4 (behaald)

Deltion College, Zwolle

2002-2004 MBO, Sport en Bewegen niveau 4

Deltion College, Zwolle

1997-2002 Havo,

Dingstede, Meppel


Cursussen

2006 BHV (behaald)

2006 EHBO (behaald)


Werkervaring

2012-2015

Functie: Eigen promotiebedrijf

Werkzaamheden: Medewerkers aansturen, functioneringsgesprekken voeren, administratie en inkoop.

2011-2012 Afstudeerstage HBO, Draaier+partners, Deventer

Functie: Stagiair

Werkzaamheden: Het in kaart brengen van de effectiviteit van het “Nieuwe werken”.

2009-2012 Media, Meppel

Functie: Teamleider

Werkzaamheden: Het inplannen en aansturen van medewerkers en productverkoop deur-aan-deur.

2009 Novon schoonmaak, Zwolle

Functie: Stagiair

Werkzaamheden: Opstellen productengids en vergelijken van aanbieders van schoonmaakartikelen.

2007-2009 Promotions Nieuwekerk aan den IJssel

Functie: Teamleider

Werkzaamheden: Het inplannen en aansturen van medewerkers en productverkoop deur-aan-deur.







2006-2007 Succes, Rotterdam

Functie: Teamleider

Werkzaamheden: Het inplannen en aansturen van medewerkers en productverkoop deur-aan-deur.





2006-2007 Afstudeerstage MBO, GGZ Beilen en Assen

Functie: Stagiair

Werkzaamheden: Opstellen van een producten- en dienstcatalogus.





Overige

Talen: Nederlands, vloeiend

Engels, goed

Duits, redelijk

Frans, redelijk



Computerkennis: Word, goed

Excel, goed

PowerPoint, goed



Hobby’s en interesses: Technologie en films
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juni 2015, 11:38
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Voor iemand die zoveel ervaring heeft in promotie had ik een overtuigendere brief verwacht. Ik zal je uitleggen wat ik vooral mis in je brief en hoe je dit kunt verbeteren.

Citaat:
Betreft: vacature
Voor welke functie?

Citaat:
Geachte Mevrouw …….,
'Mevrouw' schrijf je met een kleine letter 'm'.

Citaat:
Met belangstelling heb ik kennis genomen van uw vacature op de website ……… De combinatie van facilitaire dienstverlening, zorg en organiserend talent hebben mij ertoe bewogen een sollicitatiebrief te sturen.
Een ietwat saaie openingsalinea. Met jouw verkoopervaring moet het toch lukken om wat origineler uit de hoek te komen? Op onze site en in dit forum vind je brieven die je kunnen helpen om een pakkende opening te formuleren.

Citaat:
In februari 2012 ben ik afgestudeerd aan de opleiding Facilitair Management te Deventer. Tijdens mijn schoolperiode heb ik ervaring mogen opdoen bij meerdere facilitaire bedrijven waaronder een onvergetelijke stage bij een zorginstelling, waardoor deze vacature mij extra opviel. Na mijn opleiding ben ik het promotieleven ingerold en ben in deze tak een eigen bedrijf gestart. Door het runnen van mijn promotiebedrijf zijn mijn motiverende en aansturende kwaliteiten in een stroomversnelling gekomen. Het managen, aansturen en het in goede banen leiden van verschillende werkprocessen waarbij de klant centraal staat geeft mij veel voldoening en positieve energie.
- 'Schoolperiode' zou ik vervangen door 'studie'.
- Waarom was de stage bij de zorginstelling onvergetelijk?
- Waarom geeft het managen, aansturen en het in goede banen leiden van verschillende werkprocessen jou veel
voldoening en positieve energie?

Citaat:
Mijns inziens beschik ik door mijn opleiding, stage-ervaring en het runnen van mij promotiebedrijf over voldoende kwaliteiten om in aanmerking te komen voor de functie teamleider facilitair binnen uw organisatie.
Dat begrijp ik. Anders zou je niet reageren. Het is alleen niet overtuigend genoeg. Je potentiële nieuwe werkgever wil concrete voorbeelden hebben waaruit blijkt dat jij over de juiste eigenschappen beschikt. Een handig hulpmiddel hiervoor is de STAR-methode. Aan de hand van deze methode geef je concrete voorbeelden van competenties die jij hebt en dat geeft je brief overtuigingskracht.

Wat ik dus vooral mis in je brief is een koppeling tussen wat de organisatie verlangt en wat jij te bieden hebt. Ga ook wat meer in op wat jou in deze organisatie aanspreekt.

Veel succes met herschrijven. Ik ben benieuwd naar de tweede versie!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
Sollicitatiebrief stage marketingfunctie RichWes Sollicitatiebrief en cv 13 24 januari 2013 21:57
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon