Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2009, 13:21
Journalistje Journalistje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Berichten: 3
Journalistje is on a distinguished road
Standaard Feedback gevraagd op c.v.

Hallo,

Hieronder plaats ik een geanonimiseerde versie van mijn c.v. Zouden jullie willen kijken naar volgorde/inhoud/stijl etc.?

Ik vraag me namelijk af of dit een goed c.v. is voor mijn functie (journalist).

Tips zijn welkom!

Alvast bedankt.

Mijn cv:

Curriculum vitae

Persoonlijke gegevens:

Naam: XX
Voornamen: XX
Geboortedatum: XX
Geboorteplaats: XX
Woonplaats: XX
Adres: XX
Telefoon: XX
E-mail: XX

Opleidingen:

2002-2008
HBO Journalistiek, Hogeschool XX, Propedeuse 2003, Diploma februari 2008. Afstudeerrichting: Geschreven Journalistiek. Afstudeercijfer: 8

1997-2002
Havo, XX te XX, Diploma 2002
Profiel: Cultuur en Maatschappij met als extra vakken Frans 1 en 2 en Duits 1 en 2


Stages:

maart-mei 2006
Stage bij XX, opinieblad; stagiaire
Ik draaide volwaardig mee op de redactie. Ik schreef lange artikelen over geloof en samenleving. Ook schreef ik kortere stukjes voor de verschillende rubrieken.

sept–dec 2005
Stage bij XX; stagiaire op de stadsredactie
Ik draaide volwaardig mee op de redactie. Ik schreef over allerhande onderwerpen, van de opening van een school via de politierechter tot een primeur over het opdoeken van een stichting.


Werkervaring:

GESCHREVEN PERS:

mei 2008-jan 2009
Redacteur bij XX, vakblad voor verpleegkundigen en verzorgenden te XX
Werkervaringsplaats voor negen maanden in het kader van de vaktijdschriftenregeling voor pas afgestudeerde journalisten. Ik werkte als redacteur en schreef artikelen, achtergronden en interviews over verpleegkundige zaken. Tevens hield ik de website actueel met nieuwsberichten en dossierberichten. Ik interviewde mensen uit heel Nederland, zowel telefonisch als ‘ter plaatse’.



nov 2007- dec 2008
Verslaggever bij XX in XX
Ik schreef maandelijks een verslag van de debatreeks XX, over de XX(plaats)se actualiteit. De verslagen werden geplaatst op xx(website) en verschenen soms in andere media.

Schooljaar 2002-2003:
XX, tijdschrift van Hogeschool XX; redacteur/verslaggever
Ik schreef de rubriek ‘XX van de maand’ waarin ik een stelling over de actualiteit poneerde, en daar deskundigen over bevroeg. Tevens schreef ik artikelen over allerhande onderwerpen.

RADIO:

nov 2008-heden
Freelance radioverslaggever voor XX
Ik maak af en toe radioreportages voor deze regionale omroep. Ik interview ‘ter plaatse’ en monteer mijn items zelf. Tevens schrijf ik nieuwsberichten voor de website en teletekst en maak ik digitale foto’s voor bij de nieuwsberichten op de site. Ook schrijf ik de presentatieteksten van mijn items voor de presentator.

nov 2006-dec 2008:
XX radioprogramma; verslaggever/presentator
Ik deed research, interviews, reportages, presentatie en montage voor dit wekelijkse radioprogramma met nieuws. Te beluisteren via website

2004-2005:
XX Radio-omroep van opleiding Journalistiek; verslaggever/nieuwslezeres
Ik maakte een eigen wekelijkse taalrubriek en monteerde die zelf. Ook las ik het nieuws. Tevens maakte ik reportages en korte rubrieken.

2003:
XX radio te XX (lokale omroep); redacteur/presentator/nieuwslezeres
Ik was allround-redacteur op deze lokale redactie: van het vergaren van nieuws en het maken van reportages en interviews op locatie, tot het presenteren van het nieuws.

Computerkennis:

Programma redelijk goed ervaren zeer ervaren
Windows XP X
Windows Vista X
MS Word X
MX Excel X
MS PowerPoint X
Adobe Audition X
(voorheen Cool Edit Pro)

Hobby’s:
Lezen
Sporten
Uitgaan
Cursus filosofie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur Journalistje Sollicitatiebrief en cv 4 2 oktober 2009 11:28
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Sollicitatiebrief, feedback gevraagd :D missm Sollicitatiebrief en cv 5 6 september 2006 00:55
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon