Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2013, 04:09
HScharft HScharft is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 2
HScharft is on a distinguished road
Standaard Graag feedback op sollicitatiebrief Technisch medewerker

Beste mede forumers,

Zouden jullie misschien wat feedback / verbeterpunten kunnen geven op de volgende brief?

Delfzijl, 22 augustus 2013

Betreft : sollicitatie naar de functie van 'Technisch medewerker xxxxxxx'

Geachte mevrouw xxxxxx,

[bedrijfsnaam]...

Een bedrijf dat bij mij als watersporter goed bekend is, nadat ik uw vacature doorgelezen had op de vacaturebank dacht ik dit is een baan die mij op het lijf geschreven is.
Ik ben iemand met creatieve ideeën en dito visie Ik heb oog voor kwaliteit en detail. Ik ben sterk georiënteerd op praktisch werk. ik ben zeer levendig en praat veel. Ik ben positief ingesteld en herstel gemakkelijk van tegenslagen. Ik sta open voor feedback van anderen. Ik functioneer het beste in een omgeving waar mensen met beide benen op de grond staan en de nadruk ligt op praktische activiteiten en gezond verstand gebruiken.
Leiding geven en mensen ondersteunen is daarintegen een wat minder sterk punt.

Waarom zou ik nu graag in uw bedrijf aan de slag willen?

Omdat ik denk dat ik bij u mijn passie voor het water en voor de techniek goed kan combineren. Tevens bied u in uw advertentie de mogelijkheid tot verder leren binnen uw bedrijf wat iets is dat ik ook erg graag zou willen en wat ik ook zeker niet schuw.

Ik hoop dat deze brief voor u een reden is om mij uit te nodigen voor een gesprek waarin ik verder kan uitleggen waarom ik geschikt zou zijn voor deze functie.

Met vriendelijke groet,
Harm Scharft


“Vindingrijk, abstract denkend en
praktisch ingesteld"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 september 2013, 13:33
cherry_ cherry_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2013
Berichten: 3
cherry_ is on a distinguished road
Standaard

Beste Harm,

Ik persoonlijk vind dat je te veel over 'ik' praat. Waar jij goed in bent (of zelfs slecht) en te weinig hoe jou aanwezigheid de organisatie zal beďnvloeden.
Leuk dat je zo creatief bent, maar wat is de invloed van jou creativiteit op de organisatie? Wat kan jij voor ze betekenen? Ik zou de organisatie zelf meer betrekken in je sollicitatie brief. Omschrijf ook je opleiding/vorige werkervaringen en wat je daar hebt geleerd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2013, 11:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je brief bevat veel klassieke sollicitatiebrieffouten, waar een te hoog ik-gehalte er een van is. Ik raad je aan de rubriek sollicitatiebrief schrijven eerst eens goed door te nemen. Verder werkt het in ons forum zo dat als jij iets wilt (feedback), je anderen ook helpt. Kijk maar eens naar onze huisregels.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2013, 01:29
Fantasie_hertje Fantasie_hertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 3
Fantasie_hertje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Harm,

Je moet ook concrete voorbeelden opgeven waaruit blijkt dat jij aan de eisen van de betreffende functie voldoet.

Succes!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2013, 22:22
BlackRose BlackRose is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 september 2013
Berichten: 3
BlackRose is on a distinguished road
Standaard

Ik vind dit niet een brief dat eruit springt en inderdaad zoals de andere zeggen, teveel in de Ik vorm
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 september 2013, 13:44
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Naast dat wat mijn voorgangers al gezegd hebben zou ik ook kiezen voor een krachtigere afsluiting. "ik hoop.." daarbij leg je het bij de ander neer. Ben jij of ben jij niet de beste kandidaat voor deze functie, dat mag je best wat stelliger neerzetten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerker klanteninformatie graag tips en feedback mdekker80 Sollicitatiebrief en cv 3 27 juni 2013 17:01
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang, graag feedback ijzebel Sollicitatiebrief en cv 3 4 oktober 2012 15:20
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag feedback ijzebel Sollicitatiebrief en cv 2 29 september 2012 09:19
Sollicitatiebrief huishoudelijk medewerker, graag feedback elvira184 Sollicitatiebrief en cv 3 8 december 2011 00:01
Sollicitatiebrief agogisch medewerker. Graag feedback! Mireille Sollicitatiebrief en cv 0 18 juni 2009 03:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon