Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2007, 17:29
Helga Helga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2007
Berichten: 1
Helga is on a distinguished road
Standaard interne sollicitatie

Kan iemand mijn interne sollicitatiebrief bekijken? Ik twijfel of het zo kan.Brief1.doc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2007, 18:16
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: interne sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga Bekijk bericht
Kan iemand mijn interne sollicitatiebrief bekijken? Ik twijfel of het zo kan.Bijlage 611
Hallo Helga,
Waar twijfel je aan?

Ik zag wat foutjes:
- "ik ben bereidt" moet zijn "ik ben bereid"
- "Binnen de afdeling Personeel & Organisatie heb ik het erg naar mijn zin, maar heb steeds meer het gevoel klaar te zijn voor een andere uitdaging."
Het weglaten van "ik" in het gedeelte na de komma mag eigenlijk niet. (Dat wordt wel veel gedaan, zeker in mailtjes enz., maar in een sollicitatiebrief hoort dat niet.)
- "Ik beschik over goede sociale en contactuele eigenschappen, ben accuraat en klant-en servicegericht en ben goed in staat zelfstandig te werken."
Na het streepje moet een spatie volgen. Voor 'ben' moet steeds 'ik' komen te staan.

Je gebruikt veel constructies met 'ben'. Dat is op zich niet fout, maar het leest niet zo prettig, vind ik. Je zou dergelijke zinnen kunnen vervangen door een actievere constructie:
"Sinds 01 april 2002 ben ik werkzaam als medewerker personeelsbeheer/applicatiebeheer binnen de Stichting xxxx." wordt dan "Sinds 01 april 2002 werk ik als medewerker personeelsbeheer/applicatiebeheer binnen de Stichting xxxx."
Nog een voorbeeld: "Omdat de functie van salarisadministrateur mij erg aanspreekt ben ik in 2006 gestart met de opleiding PDL. Het diploma heb ik in 2007 gehaald en op dit moment ben ik bezig met de vervolgopleiding, vakopleiding payroll services (VPS)." wordt dan "Omdat de functie van salarisadministrateur mij erg aanspreekt startte ik in 2006 met de opleiding PDL. Het diploma haalde ik in 2007 en op dit moment volg ik de vervolgopleiding: vakopleiding payroll services (VPS)."

De afsluiting "In afwachting van je antwoord" kun je misschien weglaten. De zin ervoor vind ik een betere afsluiter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mening gevraagd : interne sollicitatie poekie Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2007 19:10
interne sollicitatie noumidia0 Alle andere carričreonderwerpen 1 19 maart 2007 21:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Interne Sollicitatie Ola Sollicitatiebrief en cv 10 8 februari 2007 23:03
interne sollicitatie supervisor, wie kan mij helpen?? Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 1 20 juni 2006 16:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon