Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2010, 15:30
Silvinka Silvinka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2010
Berichten: 1
Silvinka is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie verkoopmedewerkster, graag feedback

Hallo!

Ik heb deze sollicitatie brief geschreven, maar ik heb het gevoel dat ik een beetje vast zit. Er staan woorden in waar ik niet helemaal blij mee ben en anders moeten, maar ik heb een soort van "writersblock" op het moment. Zou misschien iemand er met een fris paar ogen naar willen kijken?

Het betreft een vacature voor een parfumerieketen, waar je minimaal 6 maanden in een soortgelijke branche hebt gewerkt. Dat heb ik niet, maar wel 10 jaar verkoopervaring in de schoenenbranche.
Deze sollicitatie gaat via internet en moet via velden worden ingevuld : opleiding, werkervaring en motivatie. Hieronder dus mijn motivatie.



Geachte meneer, mevrouw


Mijn affiniteit met betrekking tot cosmetica is de afgelopen jaren sterk gegroeid.
Hoewel ik mij hiermee niet op een professioneel niveau heb bezig gehouden, maar meer op een hobbymatige wijze, kan ik zeggen dat ik een uitgebreide kennis en ervaring heb opgedaan betreffende visagie en huidverzorging.

Deze kennis en ervaring bestaat voornamelijk uit het zelf experimenteren, uitgebreid informatie vergaren , recensies bestuderen, raad en advies geven aan vrienden, familie en kennissen. Deze raad werd altijd hartelijk ontvangen en zeer gewaardeerd.
Graag zou ik de hiermee opgedane ervaring willen omzetten en verder ontwikkelen tot een professioneel niveau.

De service, klantvriendelijkheid en aandacht die XXXXX aan haar klanten verleent, heb ik altijd als zeer vriendelijk en prettig ervaren. Zij is een winkelketen waar ik zeer graag kom als klant en kan aanbevelen bij vrienden en kennissen.

In mijn huidige functie als verkoopmedewerkster weet ik ook hoe belangrijk klantvriendelijkheid, servicegericht werken en adviseren is. Zeker in de huidige economische tijd is het belangrijk onderscheidend te zijn op dit gebied. Daarom voorzie ik mijn klanten dan ook altijd van het meest passende advies en optimale service. Deze ervaring komt uiteraard zeer van pas met betrekking tot deze functie.

Graag licht ik deze motivatie toe in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2010, 20:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Re: Sollicitatie verkoopmedewerkster, graag feedback

Ik zou het stukje waarin je verteld dat je kennissen en familie adviseert weg laten dat komt bij mij een beetje hetzelfde over als die mensen die bij Idols hun ouders meenemen en trots staan te vertellen dat ze op familie feesten enzo een groot succes zijn, wat ik er mee wil zeggen is dat het helemaal niets zegt over jou kwaliteiten. Ik zou het meer gooien op het feit dat je een succesvolle verkoper bent in de branche waarin je nu werkzaam bent omdat je bijvoorbeeld van a tot z alle informatie kent van het product wat je verkoopt. En dat je grote interesse hebt in de producten die XXXX verkoopt en daar ook alle kennis wil vergaren zodat jou verkoop succes nu wilt voortzetten in hun branche.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie hoofd administratie, graag feedback Vlammetje Sollicitatiebrief en cv 0 16 maart 2009 15:15
Graag jullie feedback; sollicitatie leerling doktersassistente Paty Sollicitatiebrief en cv 4 2 januari 2009 21:37
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon