Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2016, 10:07
Thazia Thazia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2016
Berichten: 4
Thazia is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie recruiter/commercieel

Wil iemand kritisch naar onderstaande brief kijken? Eventuele verbeterpunten etc zijn erg welkom

Geachte heer/mevrouw,

Toen ik uw advertentie voor de functie van recruiter/ commercieel medewerker op LinkdIn las, raakte ik zo enthousiast, dat ik besloot direct te reageren.

Ik heb ruim 13 jaar ervaring opgedaan binnen diverse afdelingen bij de belastingdienst. Naast mijn werk heb ik 2 opleidingen afgerond met goede resultaten. De laatste 7 jaar heb ik op de afdeling loonheffing gewerkt en mocht ik mij vooral bezighouden met het binnen praten van de aangiften. Hiervoor moest ik diverse systemen raadplegen, spitten op diverse websites, veelvuldig contact zoeken met de belastingplichtige, de accountant of curator. Door te luisteren en het belang uit te leggen van het doen van de aangiften zorgde ik dat het meerendeel daadwerkelijk alsnog gedaan werd. Daarnaast hielp ik collega's, beantwoorden vragen en hielp op andere afdelingen als dit nodig was.

In de afgelopen 13 jaar heb ik al ervaring opgedaan met resultaatgericht te werk gaan, verstrekken en verzamelen van informatie, het motiveren van mijn collega's, plannen, administratieve werkzaamheden, veel telefonisch contact hebben en ben ik iemand die goed onder druk kan werken. Mede door deze werkzaamheden heb ik geleerd in oplossingen te denken in plaats van in problemen. Er is immers voor elk probleem een oplossing. Daar komt bij dat ik zeer leergierig ben, enthousiast, per direct beschikbaar en deze vacature als een hele mooie kans zie om mij verder te ontwikkelen.

Gezien mijn werkervaring denk ik de juiste persoon voor de functie te zijn. Ik word dan ook graag uitgenodigd voor een gesprek.

Met vriendelijke groet, 





Thazia




Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2016, 00:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het hier en daar nog iets te vaag en algemeen. Je gebruikt bijvoorbeeld te vaak het woord 'diverse'. Ervaring binnen diverse afdeling (wat voor ervaring?), 2 opleidingen afgerond (wat voor opleidingen?), spitten op diverse websites (naslag doen/deskresearch klinkt wat professioneler), ervaring met resultaatgericht werken (wat voor ervaring?)... zijn wat gedachten die bij mij opkomen.

Ik zou proberen je werkervaring wat meer op de vacature toe te spitsen en concreter te formuleren.

Formulering: "Daarnaast hielp ik collega's, beantwoorden vragen en hielp op andere afdelingen als dit nodig was"
Moet zijn: "Daarnaast hielp ik collega's, beantwoordde ik vragen en hielp ik op andere afdelingen als dit nodig was."

Ook deze zin is te lang en loopt niet lekker:
"In de afgelopen 13 jaar heb ik al ervaring opgedaan met resultaatgericht te werk gaan, verstrekken en verzamelen van informatie, het motiveren van mijn collega's, plannen, administratieve werkzaamheden, veel telefonisch contact hebben en ben ik iemand die goed onder druk kan werken."
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2016, 00:36
Thazia Thazia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2016
Berichten: 4
Thazia is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel René, daar kan ik wat mee. Ga er mee aan de slag en ga er beter op letten! Een brief schrijven valt niet mee als je dat heel lang geleden hebt gedaan, maar aan deze tips heb ik echt wat!

Nogmaals mijn hartelijke dank
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon