Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 7 januari 2009, 12:00
doro68 doro68 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 10
doro68 is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Het is dus niet zo, dat ik geen of weinig ervaring heb. Ik ben ondertussen 40, en heb alleen de laatste 4 jaar niet gewerkt. Voorheen altijd administratieve functies gehad.
Ik weet alleen even niet hoe ik mijn cv hier kan zetten, zonder dat het helemaal zo publiek staat...
Tessa, ik stuur je hem even per PM
Met citaat reageren
  #12  
Oud 7 januari 2009, 12:17
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Citaat:
Het is dus niet zo, dat ik geen of weinig ervaring heb. Ik ben ondertussen 40, en heb alleen de laatste 4 jaar niet gewerkt. Voorheen altijd administratieve functies gehad.
Ik weet alleen even niet hoe ik mijn cv hier kan zetten, zonder dat het helemaal zo publiek staat...
Ervaring genoeg dus Dat had ik niet begrepen. Ik heb je schrijven, alles wat op de Carrieretijgersite staat, nog een keer gelezen en dan kan ik het hier wel uithalen: Ik ben administratief gezien een duizendpoot en ik deins niet terug voor financiële ondersteuning.

Je CV kun je op de site zetten, maar dan laat je de persoonlijke gegevens weg, zoals je: naam, geboortedatum, adres en eventueel de namen van de werkgevers. Er blijft dan genoeg over.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 7 januari 2009, 13:29
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Nou, ik had het achter de schermen al gezegd, maar het mag wel gehoord worden: je hebt een prachtig CV, Doro, en een schat aan all round ervaring.

Wees niet te bescheiden, je mag jezelf best wat hoger mag inschatten!

Door een kort persoonlijk profiel in je CV op te nemen over je persoonlijke eigenschappen, talenten en doelstellingen trek je positief de aandacht.
Je wilt niet weten hoe erg het bedrijfsleven zit te wachten op vrouwen zoals jij, als je het maar goed aanpakt!

Ik kan alleen maar versterken wat Ri@nne ook al zei: neem de kwaliteiten die je als moeder hebt ontwikkeld gewoon mee in de picture!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 7 januari 2009, 14:05
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Precies!

Moeder zijn, kinderen opvoeden en een huishouden managen is de meest ondergewaardeerde baan die er bestaat. Krek gezien is het vrijwilligerswerk, maar daarom niet minder van inhoud en moeilijkheidsgraad en ook niet verschoond van benodigde kwaliteiten. En met ontelbare leermomenten waarin je vaardigheden opdoet die ook van belang kunnen zijn op de werkvloer bij een werkgever.

Veel vrouwen komen niet verder dan dit belangrijke en leerzame werk te omschrijven als eruit geweest zijn. Niets is minder waar, als moeder en huishoudelijk manager neem je volop deel aan de maatschappij, heb je een belangrijke en respectabele taak in de samenleving en werk je volop aan je ontwikkeling.

Het is aan jou om deze 'baan' niet te laten ondersneeuwen en dit mee te nemen in je cv.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #15  
Oud 7 januari 2009, 15:02
doro68 doro68 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 10
doro68 is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

meiden, ik zit te janken achter mijn pc nu ik die opbeurende berichten van jullie lees!
ook al kan ik meer dan wat er voor die baan op die school gevraagd werd, ik had hem gewoon graag gehad! Ik wil vooral plezier hebben in mijn werk, maar het op het moment steeds afgewezen worden, doet pijn!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 7 januari 2009, 15:21
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Ja, dat doet een mens geen goed.

Maar..... houd de moed erin!

Het is niet alleen afhankelijk van je sollicitatiekwaliteiten, het is ook een kansspel waarbij je vroeg of laat in de prijzen zult vallen. Bij (meer dan) 100 brieven kan het zelfs moeilijk kiezen zijn van de beste 10 als er 4 uitgenodigd mogen worden. Misschien zat jij wel bij die 10, maar viel je buiten de prijzen.

Ondertussen werk jij verder aan optimalisatie van je cv en brieven en heb je uiteindelijk de afwijzingstijd uitermate nuttig besteed. Misschien zelfs wel zodanig dat je het ook nog leuk gaat vinden
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 januari 2009, 18:06
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Ga vooral je netwerk in om een baan te vinden. Bij MBO banen voor herintredende vrouwen zijn altijd superveel kandidaten. Dan helpt een kruiwagen beslist.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 januari 2009, 11:43
doro68 doro68 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 10
doro68 is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

nou meiden, jullie zullen het niet geloven....
MAAR IK HEB HELEMAAL NIET MEEGEDAAN MET DE SOLLICITATIE PROCEDURE!!!!
met dank aan Ziggo!!

Ze konden mijn bijlagen niet openen en hebben mij toen per email gevraagd, om de bestanden nogmaals te versturen, maar ik heb nooit wat van hen gehoord!!! En nu is de procedure afgesloten en vacature ingevuld en ik zit hier te janken...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 21 januari 2009, 12:07
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Nou...... wat sneu.

Maar misschien ook een les. Lang geleden zei iemand ooit eens tegen mij 'nooit ergens zomaar vanuit gaan'. Dat was een goede levensles.

Een volgende keer dus bellen (controleren) of de bijlage aangekomen is en nu wel geopend kon worden en zowiezo altijd een leesbevestiging vragen.

Verder heb je niets te verliezen als je een brief zou schrijven, dat het je spijt dat het op deze manier misgelopen is en dat je je warm aanbevolen houdt als er opnieuw een functie vrijkomt, dus er een open sollicitatie van maken.

Een deur is dichtgegaan, maar duizend staan nog open.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #20  
Oud 21 januari 2009, 13:04
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Er zijn natuurlijk heel veel van dit soort banen dus zo overstuur reageren lijkt me nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
herintredende moeder

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon