Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2007, 12:55
renske1982 renske1982 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Berichten: 4
renske1982 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie modieuze kledingwinkel

hallo, dit is de eerst keer dat ik dit doe, dus ik heb geen idee of het goed gaat maar daar kom ik dan snel achter.
willen jullie kijken wat je van mijn brief vind? het is voor een modieuze kledingwinkel waar ik echt heeeel graag wil werken dus deze brief moet echt perfect zijn. Ik hoop dat ik snel een reactie krijg want ik wil hem dit weekend de deur nog uitdoen. alvast heel erg bedankt
groetjes renske
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatieLakesidetijger.doc‎ (25,0 KB, 760x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2007, 14:27
renske1982 renske1982 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Berichten: 4
renske1982 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie modieuze kledingwinkel

hallo, wil iemand deze brief aub nog eens nalezen? dan weet ik of ik hem ook nog voor andere sollicitaties kan gebruiken. ik had deze al opgestuurd maar helaas helemaal niks meer van gehoord.
alvast bedankt.
renske
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2007, 14:58
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie modieuze kledingwinkel

Hallo Renske,

Ik vind het helemaal geen slechte brief hoor. Er spreekt veel enthousiasme uit. Een paar kleine foutjes: het is 'enthousiasmeren' en niet 'enthousiastmeren', en 'vitae' moet geen hoofdletter hebben. Verder is de uitdrukking 'ten uitvoer brengen' gebruikelijker dan 'in uitvoering brengen'. Aan het einde van de eerste alinea gebruik je twee keer 'dan ook'. Ik zou het bij de tweede zin weghalen. Tenslotte zeg je zowel in de eerste als in de tweede alinea dat je enthousiast bent. Dat is dubbelop.

Als je deze brief op 9 februari verstuurd hebt, kan je nog best een reactie krijgen! Het ene bedrijf reageert sneller dan het andere.
Overigens vind ik dat je, als je na twee weken nog niets gehoord hebt, best eens op kan bellen. Je kan dan vriendelijk vragen of ze de brief ontvangen hebben, of er nog vragen zijn, of de vacature al ingevuld is of iets dergelijks. Het maakt denk ik niet zoveel uit wat je precies vraagt, als je maar aardig en beleefd bent en niet laat merken dat je boos bent omdat je nog niets gehoord hebt!

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2007, 17:29
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie modieuze kledingwinkel

Hoi Renske,

Hier nog enig aanvullend commentaar:

De zin "ik meen dat ik geschikt ben..." komt nogal dwingend over. Beter zou je iets kunnen schrijven als: "De functie van verkoopster in uw winkel zou ik goed kunnen vervullen omdat..." Probeer in ieder geval te vermijden dat je een nieuwe alinea (of zin) begint met het woord "ik"

Verder mis ik de onderbouwing waarom het je ambitie is om moderne kleding te verkopen. En inderdaad, een belletje kan geen kwaad!

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Sollicitatie stage financieel administratie saron Sollicitatiebrief en cv 2 21 januari 2007 19:49
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon