Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2011, 20:00
Arthur Arthur is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 3
Arthur is on a distinguished road
Standaard Weggegaan wegens reistijd, terug naar vorige werkgever?

Beste lezer,

Een aantal weken geleden ben ik bij mijn nieuwe werkgever begonnen. Ik ben bij mij oude werkgever weggegaan omdat de reistijd mij tegen ging staan, namelijk een uur enkele reis. Verder had ik het prima naar mijn zin in mijn oude functie en was er nog voldoende ruimte om mij te ontwikkelen.

Vlak nadat ik bij mijn oude werkgever mijn vertrek had aangekondigd werd het thuiswerkbeleid ingevoerd. Elke werknemer mag nu een dag in de week thuis werken en in de toekomst wordt dit misschien nog uitgebreid.
Ik baalde al een beetje dat dit pas na mijn aankondiging van vertrek bekend werd gemaakt, maarja, als je alles van te voren weet....

Nu ik een aantal weken in mijn nieuwe functie werkzaam ben, baal ik steeds meer van mijn keuze. De tijdwinst die ik zou behalen op de reistijd valt in de praktijk vies tegen en levert mij maar een kwartiertje winst per dag op. Daarnaast valt mij de sfeer in het nieuwe bedrijf tegen, erg formeel terwijl de sfeer bij mijn vorige werkgever lekker informeel was. Gezien het feit dat ik er nog maar een aantal weken werk weet ik dat dit laatste punt nog niet echt een eerlijk vergelijk is, maar de eerste indruk klopt vaak wel aardig.

Nu blijkt dat ik waarschijnlijk weer terug kan naar mijn oude baan, we zijn als vrienden uit elkaar gegaan, maar dan dus met een gunstiger reistijd. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Alvast bedankt voor de reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2011, 11:46
mijnbaan mijnbaan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2011
Berichten: 12
mijnbaan is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zeggen, doen! Op de een of andere manier lijkt het vaak ''not done'' om terug te gaan naar een vorige werkgever. Maar zoals je aangeeft beviel die baan je goed, op de reistijd na dan. Nu je op dit punt geen winst haalt bij je nieuwe werkgever en de arbeidsomstandigheden positief veranderen bij de oude werkgever zou ik niet te lang twijfelen en je kans grijpen!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2011, 12:34
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik zou niet twijfelen. Contact opnemen en kijken op welke termijn je op je oude plaats terug kunt.

Uiteraard vind ik wel dat je het bij je nieuwe werkgever goed moet afsluiten. Deze heeft jou ook vertrouwen gegeven, toch?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2011, 14:03
Arthur Arthur is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 3
Arthur is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het om 2 redenen lastig. Allereerst heb ik afscheid genomen van mijn oude collega's met een afscheidsreceptie, etentje en heb cadeau's gehad en dan zou ik ineens weer terug komen. Ten tweede vind ik het erg lullig voor mijn nieuwe werkgever, welke niet onder stoelen of banken stak blij met mij te zijn.. Heeft iemand hier al eens in een dergelijke situatie gezeten? Hoe is dat afgelopen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 november 2011, 14:56
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik vind reistijd eerlijkgezegd een magere motivatie voor zo'n overstap en voor de stap terug. Aan reistijd is van alles te doen (deels thuis werken, ander vervoer, verhuizen) en op termijn lijkt het carrièreperspectief me belangrijker.

Denk ook aan hoe al die overstappen op je cv staan, als je in de toekomst weer eens van baan wisselt. Overstappen op basis van carrièrekansen worden positief gewaardeerd, maar een overstap om een beetje reistijd kan als indicatie gezien worden dat je snel weer weg kunt zijn.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 november 2011, 17:45
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

Als je gevoel zegt dat je weer terug moet gaan naar de oude bedrijf, moet je dat vooral doen. Maar als je denkt dat je bij het nieuwe bedrijf misschien op langere termijn meer bereiken kunt, zou ik zeggen "zit het nog even een tijdje uit". Misschien verandert er nog wel het een en ander. Hou in je achterhoofd dat het begin van veranderingen bijna nooit leuk is maar dat je overal aan gewend raakt. In het oude bedrijf vinden er ook vele veranderingen plaats en misschien is het wel helemaal niet fijn als iedereen straks thuiswerk gaat doen, opeens toch een hele andere werksituatie..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 november 2011, 10:28
Arthur Arthur is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 3
Arthur is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nog eens erg goed over na gedacht en heb besloten om mijn hart te volgen en niet mijn trots. Ik ga dus terug naar mijn oude baan. Achteraf gezien heb ik een te gehaaste beslissing genomen door alleen op basis van reistijd voor een andere baan te gaan. Een mens kan een keer een foutje maken toch? Voor mij was dit in ieder geval een wijze les. Enige is dat ik dit niet chique vind tegenover mijn nieuwe werkgever maar helaas lopen dingen soms niet zoals je van te voren had verwacht. Ik ga in mijn nieuwe baan gewoon niet met plezier naar mijn werk. Ik geef over een tijdje een update hoe deze move heeft uitgepakt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 december 2011, 15:54
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arthur Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nog eens erg goed over na gedacht en heb besloten om mijn hart te volgen en niet mijn trots. Ik ga dus terug naar mijn oude baan. Achteraf gezien heb ik een te gehaaste beslissing genomen door alleen op basis van reistijd voor een andere baan te gaan. Een mens kan een keer een foutje maken toch? Voor mij was dit in ieder geval een wijze les. Enige is dat ik dit niet chique vind tegenover mijn nieuwe werkgever maar helaas lopen dingen soms niet zoals je van te voren had verwacht. Ik ga in mijn nieuwe baan gewoon niet met plezier naar mijn werk. Ik geef over een tijdje een update hoe deze move heeft uitgepakt.
Hoop dat het een goede beslissing is geweest! En idd, als je je er op de lange termijn zelf beter door voelt denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terug naar oude werkgever? Leroy112 Loopbaanvragen 4 4 november 2011 17:23
Carrièreswitch, weer terug in de schoolbanken, nu op zoek naar een leerbedrijf lelie Sollicitatiebrief en cv 0 3 maart 2010 10:46
Terug naar school Kwennie Opleiding kiezen en volgen 6 6 oktober 2008 00:32
terugkeer naar oude werkgever Ika Loopbaanvragen 1 30 juni 2008 15:20
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon