Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2012, 17:26
Miroux Miroux is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2012
Berichten: 1
Miroux is on a distinguished road
Post Dramatherapie of Dramadocent

Beste lezers,

Ter introductie,

Ik ben 22 jaar en heb een opleiding genoten aan de kunstacademie.
Na en tijdens mijn opleiding bleek ik een grotere interesse te hebben in (beeldend) theater (directe interactie met mensen), dan in de boekdruk kunst (illustratie,ontwerp ..) Daarom ben ik momenteel veel aan het experimenteren met beeldend theater.
Afgelopen jaren heb ik, naast de opleiding, regelmatig gewerkt als camping -animator en -typetje. Naast spelen en gek doen, organiseerde ik veel creatieve activiteiten (met zoveel mogelijk enthousiasme) voor en door kinderen gemaakt. Een geweldige bijbaan, vooral dankzij de leuke interactie.

Nou komt mijn punt!

Ik heb veel nagedacht en ik heb besloten dat ik nog door wil studeren. De doelen die ik nu stel voor mij en mijn verdere carričre, zijn moeilijk te behalen met alleen mijn huidige kennis en opleiding.

Leerdoelen:

-Ik wil graag meer leren over hoe je creativiteit kunt inzetten om mensen iets te leren/ of verder te helpen (psychisch of sociaal).
-Ik wil graag meer leren over hoe ik mijn empathisch vermogen het best kan inzetten bij verschillende probleemstellingen.
-Hoe ik me zelf moet presenteren in verschillende situaties.
- Ik wil graag meer leren over het theater/acteervak, bijvoorbeeld 'leerdoel gericht acteren'.

(Het 1 zal het ander ongetwijfeld deel overlappen, maar ik probeer even grofweg een beeld neer te zetten)

Mijn probleem (he, he) is dat ik nu eigenlijk niet weet of ik voor Creatieve Therapie (Dramatherapie) moet kiezen of voor Docent Drama.

In eerste instantie koos ik voor 'Creatieve Therapie', maar nu lees ik (waaronder op carrieretijger) dat de kans om een baan op niveau te krijgen, vrij laag is. (Anders werk je al snel als SPH'er).
Bovendien weet ik niet of ik wil werken met mensen die een zwaar trauma of een persoonlijkheidsstoornis hebben.
(daar zal ik zelf achter moeten komen)
Zodra je graag werkt met mensen die een lichte psychische en sociale ondersteuning nodig hebben (lijkt me sowieso erg leuk). Kom je sneller terecht bij 'Docent Drama'. Deze werken naast docent drama of CKV ook vaak als trainer, trainingsacteur ( trainingsacteren, heb ik een workshop in gevolgd, ERG LEUK!) of educatief theatermaker.
Ik dacht dat Docent Drama een moeilijkere opleiding is om mee aan het werk te komen (op niveau) dan Creatieve Therapie, maar volgens bronnen als bijvoorbeeld carrieretijger is dat niet zo:

http://www.carrieretijger.nl/opleidi...t/docent-drama
http://www.carrieretijger.nl/opleidi...tieve-therapie

Kan iemand mij zijn of haar bevindingen geven?
Zodat ik een beter beeld kan krijgen van deze twee opleidingen en wat het best bij mijn ambitie past?
Of als iemand mij een ander studie-advies geeft?

Bij voorbaat dank!

Groet,

Miroux
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
creatieve therapie, docent drama

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon