Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2007, 11:15
Els73 Els73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 5
Els73 is on a distinguished road
Standaard Ik weet het niet meer ....

Beste lezer,

Ik ben 35 jaar en heb een zoontje van 9 maanden. Ik werk nu 2 dagen in de week in een vage staf-functie ....ben wel al 4 jaar in vaste dienst , was ict-medewerker maar door omstandigheden op het werk en prive doe ik geen ict meer, hou ook niet van dat technische. Wat ik toen wel had en nu niet meer is dat iedereen mij nodig had en ik een voldaan gevoel als ik thuis kwam. Ik hou meer van de mensen en ben gek op achter de computer zitten voor prive en werk. Ik mag nu een opleiding volgen en mijn baas betaald. Ik ben van plan de management assistent opleiding te gaan volgen maar ik twijfel .....omdat:
Ik vraag me af als ik een leuke baan vind of ik die kan vinden voor 2 dagen ... heb met een aantal mensen gepraat en men zei dat het nihil is ....

Ik wil dus nu een keuze maken wat voor opleiding ik ga volgen en het liefst niet langer dan een jaar en thuis. En intussen een baan zoeken in die richting voor 2 dagen in de week .... Is dit haalbaar?

Kan iemand mij helpen? En als iets in mijn verhaal nog onduidelijk is vraag maar raak hoor!

groetjes, Els
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2007, 16:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Hoi Els,

wij kunnen jouw toekomst niet bepalen. Ga eens (via internet) op zoek naar wat voor job je wel zou wilen uitvoeren. Daarna zoek je de studie erbij welke het meest aansluit bij jouw toekomstvisie.

Verder lijkt het tegenwoordig moeilijk haalbaar om 2 dagen bij een bedrijf te gaan werken. Er is arbeidskrapte en dan willen de werkgevers je graag voor minimaal 3 dagen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2008, 12:47
Els73 Els73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 5
Els73 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Ik ben bereid om 3 dagen te werken, ben nu ook aan het kijken naar een leuke vacature voor 3 dgn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 februari 2008, 12:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Dag Els,

Voordat je een opleidingskeus maakt is het heel belangrijk dat je een keus maakt waar je achter staat en waar je echt zin in hebt. Hier kun je achter komen door aan veel mensen om je heen te vragen wat voor werk ze doen en welke opleiding daarvoor nodig is. Zo kun je je een goed beeld vormen van verschillende functies en kijken waar jij een klik mee hebt. Het werkt vaak ook goed om vacatures te lezen. Kijk dan niet naar de functietitel en de locatie maar kijk vooral naar de functie inhoud en de functie eisen. Dikke kans dat je dan een functie en een opleiding tegen komt die je wel leuk lijken. En wat die parttime baan betreft; het is niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Vaak vind je dat soort banen via via.
Heel veel succes met het maken van een goede keus, zodra je weet wat je wilt lukt dat ook. Waar een wil is, is een weg.

Wieteke van Heun -de Roos
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 februari 2008, 14:46
Els73 Els73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 5
Els73 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Beste Wieteke,

Erg bedankt. Ik vind het waardevolle informatie. Ik ga er eens goed voor zitten en kijken naar de inhoud van verschillende vacatures en niet kijken naar de functietitel en locatie.

Ben benieuwd wat er (nog meer) uit komt.

groetjes, Els
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 februari 2008, 02:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Tenzij je in een grote stad woont heb je waarschijnlijk niet zo heel veel keuze wat betreft 3-dagen banen lijkt me.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 februari 2008, 16:12
Els73 Els73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 5
Els73 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet het niet meer ....

Een 3-dagen baan doe ik pas als ik een leuke gevonden heb voor vast.
Vanaf volgende week word ik intern gedetacheerd ook voor 2 dagen in de week om ervaring op te doen op een secretariaat en ik begin over 2 weken met de cursus Management Assistent ...
Ben nog steeds bezig met mijn loopbaan via me werk. Ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil maar wat ik nu ga doen qua werk en opleiding vind ik in ieder geval wel erg leuk.

groetjes, Els
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Wat voor baan moet ik nu zoeken? Ik weet het niet meer! :-( mindfield Loopbaanvragen 3 14 november 2007 12:16
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon