Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juli 2010, 14:42
KhadijaO KhadijaO is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juli 2010
Berichten: 1
KhadijaO is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief woonbegeleider

De Vacature
In deze uitdagende baan ga jij samen met je team helemaal FACT gericht werken, waardoor je veel meer contact gaat leggen met lokale zorgnetwerken, wijkagent, buren en familie. Je werkt outreachend en gaat elke patiënt in de thuissituatie opzoeken, een enorme uitdaging waar jij een significante bijdrage aan gaat leveren. Als woonbegeleider begeleid je, zoveel mogelijk zelfstandig, onze patiënten vaak met meervoudige psychiatrische problematiek. Dit vindt plaats op de leefgebieden ‘wonen, sociaal-maatschappelijk functioneren en dagbesteding’. Je onderhoudt contacten rondom de patiënt. Je observeert, interpreteert en beoordeelt de toestand van de patiëntengroep en je signaleert afwijkingen en crisissituaties. Op professionele wijze registreer en rapporteer je jouw bevindingen en je levert een bijdrage aan de woonplannen en zorgverbetering.

Dit ben jij

Je maakt makkelijk contact met patiënten en je hebt een flexibele instelling. Je hebt affiniteit of ervaring met onze doelgroep en je bent gewend om in een team naar een gezamenlijk doel te werken.

Verder herken je jezelf in het volgende profiel:

•Je bezit een afgeronde mbo-opleiding: SD, SPW of gelijkwaardig
•Je staat stevig in je schoenen

Mijn brief

Geachte mevrouw ****,

Ik werd erg enthousiast na het lezen van de vacature op de site. In deze uitdagende functie wil ik mij graag actief inzetten op het leggen van contacten met patiënten en alle betrokkenen er omheen. De patiënten begeleiden in hun leefgebieden en afwijkingen registreren om ze zo verder te helpen.

Ik ben 24 jaar en heb de opleiding sociaal cultureel werker gedaan. Ik ben tot op heden nog aan het werk als pedagogisch medewerker op een babygroep. Als pedagogisch medewerker heb ik ervaring opgedaan met het opvoeden en onderwijzen van jonge kinderen. Door middel van het bedenken en uitvoeren van activiteiten heb ik meegeholpen aan hun ontwikkeling. Ik heb geleerd zowel zelfstandig als in een team goede zorg te leveren voor ouders en de kinderen.

Ik heb een flexibele instelling, sociaal, ik leg makkelijk contacten en sta stevig in mijn schoenen, dit heb ik ervaren als theaterdocent op een middelbare school. Ik heb de jongeren gestimuleerd hun talenten te ontwikkelen, ondanks dat het een verplichte cursus was en de jongeren er niet op zaten te wachten. Door aanpassingen te maken in mijn lessen heb ik voldaan aan de wensen van de jongeren en de school. In die tijd heb ik geleerd in teamverband te werken en gezamenlijk tot een goed resultaat te komen.

Ik wil heel graag deel uitmaken van een vooruitstrevende organisatie, hun sociale en lichamelijke functioneren verbeteren. En de patiënten begeleiden om hun positie in de maatschappij te versterken zodat zij als voorwaardig persoon kunnen wonen en werken.

Ook ben ik erg enthousiast over de mogelijkheid om te kunnen groeien en blijven ontwikkelen door het volgen van opleidingen. Ik hoop dat ik mijn enthousiasme in een gesprek mag toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juli 2010, 17:43
Cidos Cidos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 6
Cidos is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonbegeleider

Hoi Khadija,

Ik ben zelf niet echt een expert in sollicitatiebrieven, maar ik kan wel een aantal kleine tips meegeven. Zelf ben ik ook bezig met het maken van goede sollicitatiebrieven en ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij tips en adviezen geven.

Hieronder mijn tips en adviezen:

Het is volgens mij 'ik raakte enhtousiast' in plaats van 'ik werd enthousiast' en ik zou het woordje 'erg' vermijden.

In de tweede alinea noem jij je leeftijd. Normaal gesproken wordt dit niet vermeld in een sollicitatiebrief en vooral niet in de kern waarin jij je motivatie neerzet. Je geboortedatum staat al in je cv vermeld.

Je kunt het ook zo houden:

Ik heb de opleiding sociaal cultureel werker gedaan en ik ben tot op heden nog aan het werk als pedagogisch medewerker op een babygroep. Als pedagogisch medewerker heb ik ervaring opgedaan met het opvoeden en onderwijzen van jonge kinderen. Door middel van het bedenken en uitvoeren van activiteiten heb ik meegeholpen aan hun ontwikkeling. Ik heb geleerd zowel zelfstandig als in een team goede zorg te leveren voor ouders en de kinderen.

In deze alinea staan mooie dingen maar ik zou de volgorde anders doen:[/U]

Ik heb een flexibele instelling, sociaal, ik leg makkelijk contacten en sta stevig in mijn schoenen, dit heb ik ervaren als theaterdocent op een middelbare school.

Als theaterdocent op een middelbare school heb ik jongeren gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen. Door deze jongeren mee te krijgen in mijn verplichte lessen heb ik ontdekt dat ik stevig in mijn schoenen sta en goede sociale vaardigheden heb. Door mijn flexibele instelling heb ik aanpassingen gemaakt in mijn lessen waarmee ik heb voldaan aan de wensen van de jongeren en de school. Tijdens mijn periode als theaterdocent heb ik geleerd in teamverband te werken en gezamenlijk tot een goed resultaat te komen.

Onderstaande alinea's zou je kunnen koppelen en de zin anders beginnen.

Graag wil ik deel uitmaken van een vooruitstrevende organisatie en (hun sociale en lichamelijke functioneren verbeteren.) DEZE ZIN IS EEN BEETJE VREEMD. Daarnaast streef ik ernaar om de patiënten te begeleiden om hun positie in de maatschappij te versterken, zodat zij als (vol?)voorwaardig persoon kunnen wonen en werken. Tevens ben ik enthousiast over de mogelijkheid om te kunnen groeien en blijven ontwikkelen door het volgen van opleidingen.

Wanneer je het woord 'hoop' vermeld dan kom je onzeker over. Je kan dit beter vervangen door een krachtigere slotzin, die jou uitnodigd voor een gesprek. Op internet zijn genoeg voorbeelden van slotzinnen.

Ik hoop dat ik mijn enthousiasme in een gesprek mag toelichten.
Graag zie ik u uitnodiging tegemoet waarin ik mijn motivatie beter kan toelichten.


Hopelijk heb ik een aantal goede feedbackpunten gegeven. Er zullen waarschijnlijk betere feedbackpunten zijn.

Groetjes en veel succes

Cidos
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
woonbegeleider

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Consulent: graag nakijken.. Ben weer op banenjacht groentje Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2009 22:19
Sollicitatiebrief ambulant woonbegeleider sietskevanderlocht Sollicitatiebrief en cv 2 5 december 2008 12:52
Sollicitatiebrief sociaal-pedagogisch woonbegeleider goefy Sollicitatiebrief en cv 1 22 april 2008 04:31
Sollicitatie Woonbegeleider... Wie kan helpen... Cindy... Sollicitatiebrief en cv 8 13 november 2007 14:24
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon