Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juni 2014, 21:47
yv1992 yv1992 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juni 2014
Berichten: 1
yv1992 is on a distinguished road
Standaard Graag feedback! Sollicitatiebrief

Hoi!

Ik ga solliciteren op de een functie binnen het bedrijf waar ik nu werk. Op dit moment ben ik gewoon verkoopster en wil solliciteren voor bedrijfsleidster. Ik vind het erg lastig om hier een goede brief voor te schrijven, dus wie tips heeft, tell me!

XXX en XXX,

Naar aanleiding van de vacature op de website van XXX wil ik graag solliciteren voor de functie bedrijfsleidster in het filiaal XXX. In deze brief vertel ik waarom ik vind dat ik hier geschikt voor ben.

Drie jaar geleden ben ik aangenomen bij XXX als weekendhulp, sindsdien heb ik erg veel geleerd op het gebied van verkoop, klantbenadering en klantbehandeling. Op dit moment werk ik in de filialen XXX en XXX, in beide filialen leer ik nog steeds erg veel en ik vind het werk nog steeds hartstikke leuk. Toch ben ik nu toe aan stapje hoger binnen het bedrijf, daarom spreekt de vacature voor bedrijfsleidster in XXX mij erg aan.

Omdat ik al weet hoe alles binnen XXX gaat , mijn collega's kan enthousiasmeren en klantgericht ben ingesteld vind ik dat ik geschikt ben voor deze functie. Natuurlijk moet ik nieuwe dingen leren omdat ik geen ervaring heb als bedrijfsleidster, maar ik leer snel en vind het leuk om nieuwe dingen te leren. Door mijn werkervaring en mijn ambities kan ik de kandidaat zijn die u zoekt.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2014, 16:31
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste Yv,

Wanneer je intern in een bedrijf solliciteert is het vaak verstandig om eerst in persoon de interesse kenbaar te maken. Dan kun je in een brief verder uitweiden over je motivatie en kun je makkelijk een bruggetje slaan.

Spreek de persoon die erover gaat dus eens aan, of pleeg een belletje (er is een veel lagere drempel intern).

Over de brief: in de tweede zin schrijf je dat je veel hebt geleerd als verkoophulp. Dit betekent echter niet automatisch dat deze lessen iets toevoegen als jij bedrijfsleidster zou worden. Overbrug dit verschil dus en laat zien hoe jij geschikt bent voor de functie.

Tegelijkertijd kun je misschien ook vertellen waarom je de functie wilt; waarom je gelooft dat je klaar bent voor een stapje hoger.

In het kort dus: probeer het persoonlijker te maken, en wees meer concreter over waarom je de baan wilt en waarom jij geschikt bent.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2014, 15:55
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik heb je brief gelezen en wat je nu gaat lezen zul je waarschijnlijk niet leuk vinden, maar ik ben graag eerlijk. Je hebt het over een 'stapje' hoger, maar van verkoopster naar bedrijfsleider is een megagrote sprong. Als bedrijfsleider krijg je te maken met zaken als budgettering, functioneringsgesprekken voeren en nieuw personeel werven. Je hebt nu echt nog te weinig bagage om die werkzaamheden aan te kunnen. Als je deze functie echt graag ambieert, raad ik je aan om eens te gaan praten met je huidige baas. Hoe kijkt hij tegen jou aan? Ziet hij jou een dergelijke functie vervullen? Je kunt samen kijken of je in aanmerking komt voor een functie als afdelingsmanager. Je zit dan een niveau onder de bedrijfsleider en bent dan verantwoordelijk voor een gedeelte van de winkel. Je kunt zo in het klein kennismaken met de werkzaamheden van een leidinggevende en je kunt misschien af en toe je baas vervangen wanneer hij afwezig is. Als ze zien dat je talent hebt, kun je wellicht in een speciaal klasje komen waarin bedrijfsleiders in spe worden opgeleid. Hoe dat precies bij jullie is geregeld zul je even moeten uitzoeken, maar de meeste winkelketens hebben speciale opleidingstrajecten voor ambitieuze en talentvolle medewerkers.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie/motivatie brieven check Lichtgroen Sollicitatiebrief en cv 10 30 juli 2012 12:51
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief functie receptioniste, autoschadebedrijf Gabutje Sollicitatiebrief en cv 2 8 september 2009 14:11
Interne sollicitatiebrief schrijven voor functie binnen hetzelfde team Verwijderd acccount Sollicitatiebrief en cv 2 4 juni 2009 12:29
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon