Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2008, 14:17
MME MME is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 3
MME is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief teamleider; graag jullie op/aanmerkingen

Geachte ..........,

Sinds een aantal jaren heb ik de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie. Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in de vacature van teamleider.

In ....... ben ik begonnen als ................, waarbij ik kort na mijn begin al sturende en begeleidende taken kreeg. Dit resulteerde na een jaar tot de functie ............. Uiteindelijk ben ik doorgegroeid naar ................ In deze functie heb ik de teamleider veel ondersteund in zijn sturende en coachende taken. Ik was vaak het eerste aanspreekpunt van collega’s. Het grootste aandachtspunt was de productiesturing en begeleiding van (nieuwe) medewerkers. Dit beviel mij erg goed.

Om mijn horizon te verbreden ben ik overgestapt naar de functie ................ Hierbij heb ik nog meer kennis opgedaan van de processen en organisatie van het bedrijf
In de functie van ........... en mijn huidige functie heb ik in de loop der tijd veel activiteiten gedaan ten behoeve van management informatie. Het opzetten van een planner voor het hele concern is daar een voorbeeld van. Deze wordt gebruikt voor het berekenen van de benodigde capaciteit voor het halen van de service levels.

In elke organisatie is het sturen op het halen en verbeteren van service levels belangrijk. Ik vind het leuk om de medewerkers hierin individueel te coachen en mijn gedrevenheid en klantgerichtheid op hen over te brengen. Ik zie het als uitdaging om ervoor te zorgen dat de kennis en vaardigheden bij iedereen binnen de groep aanwezig is. Hierdoor is de groep flexibel en nog beter in staat om de service levels te halen, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.

Met mij als teamleider stelt ......(naam bedrijf) iemand aan die flexibel is, oog heeft voor kwaliteit, maar ook het belang van gemotiveerde medewerkers niet onderschat. Voor de vaardigheden die nog niet op het juiste competentie niveau zijn, ben ik uiteraard bereid de benodigde acties te ondernemen.

Graag licht ik mijn motivatie verder toe in een gesprek. (vergeet niet om een verwijzing te maken naar je curriculum vitae, als bijlage)


Hoogachtend
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2008, 14:48
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

De brief ziet er goed uit! Een paar tips:



Naam bedrijf
T.a.v.
Adres
Postcode Plaats


Plaats, datum


Betreft: Sollicitatie Teamleider op de afdeling ???



Geachte ..........,

Sinds een aantal jaren heb ik de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie. Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in de vacature van teamleider.

In ....... ben ik begonnen als ................, waarbij ik kort na mijn begin al sturende en begeleidende taken kreeg. Dit resulteerde na een jaar tot de functie ............. Uiteindelijk ben ik doorgegroeid naar ................ In deze functie heb ik de teamleider veel ondersteund in zijn sturende en coachende taken. Ik was vaak het eerste aanspreekpunt van collega’s. Het grootste aandachtspunt was de productiesturing en begeleiding van (nieuwe) medewerkers. Dit beviel mij erg goed.

Om mijn horizon te verbreden ben ik overgestapt naar de functie ................ Hierbij heb ik nog meer kennis opgedaan van de processen en organisatie van het bedrijf
In de functie van ........... en mijn huidige functie heb ik in de loop der tijd veel activiteiten gedaan ten behoeve van management informatie. Het opzetten van een planner voor het hele concern is daar een voorbeeld van. Deze wordt gebruikt voor het berekenen van de benodigde capaciteit voor het halen van de service levels.

In elke organisatie is het sturen op het halen en verbeteren van service levels belangrijk. Ik vind het leuk om de medewerkers hierin individueel te coachen en mijn gedrevenheid en klantgerichtheid op hen over te brengen. Ik zie het als uitdaging om ervoor te zorgen dat de kennis en vaardigheden bij iedereen binnen de groep aanwezig is. Hierdoor is de groep flexibel en nog beter in staat om de service levels te halen, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.

Met mij als teamleider stelt ......(naam bedrijf) iemand aan die flexibel is, oog heeft voor kwaliteit, maar ook het belang van gemotiveerde medewerkers niet onderschat. Voor de vaardigheden die nog niet op het juiste competentie niveau zijn, ben ik uiteraard bereid de benodigde acties te ondernemen.

Graag licht ik mijn motivatie verder toe in een gesprek. (vergeet niet om een verwijzing te maken naar je curriculum vitae, als bijlage)


Hoogachtend (Ik zou 'met vriendelijke groet,' doen)


(ruimte voor je handtekening)

(je naam)





Bijlage: curriculum vitae
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2008, 15:28
MME MME is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 3
MME is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief; graag jullie op/aanmerkingen

Thanx!....Naam bedrijf, datum, onderwerp etc zat er uiteraard wel bij, maar heb ik voor het gemak hier weg gelaten...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2008, 15:36
m81 m81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 5
m81 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief; graag jullie op/aanmerkingen

Hallo,

ik vind je brief goed.
Om te komen op je vraag over de laatste alinea, mede door je goede motivatie komt dat (op mij) goed over en niet dwingend.
dat wilde ik even laten weten.
succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2008, 16:17
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MME Bekijk bericht
Naam bedrijf, datum, onderwerp etc zat er uiteraard wel bij, maar heb ik voor het gemak hier weg gelaten...
Nee, dan is het goed... Ik kon dat nie zeker weten...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 februari 2008, 17:49
vrouw81 vrouw81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 4
vrouw81 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief; graag jullie op/aanmerkingen

Hallo,

Ik vind het een goede brief. Alles duidelijk uitgelegt. Goede motivatie overal bij. Laatste alinea vind ik ook goed, niet te dwingend!

Je hebt meerdere alinea's gebruikt dan op de meeste 'tip-site's'staan aangegeven.
Probeer ik me nu te veel daar aan te houden?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 februari 2008, 23:05
MME MME is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 3
MME is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief; graag jullie op/aanmerkingen

Thanx!....nog iemand aanmerkingen? Wil hem morgen versturen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
sollicitatiebrief invorderingsambtenaar graag jullie reactie skarab Sollicitatiebrief en cv 1 22 augustus 2007 20:09
Sollicitatiebrief docent Frans. Graag jullie commentaren agourfink Sollicitatiebrief en cv 2 6 april 2007 01:06
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon