Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juni 2009, 05:15
Sabrina Sabrina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 4
Sabrina is on a distinguished road
Standaard Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

hoi allemaal.

Mijn naam is Sabrina. Ik heb vorig jaar mijn studie voor dierverzorging op nivo 3 afgerond.
Omdat dit ook mijn eerste post is, zal ik proberen me voor te stellen en wat achter grond info te geven.
*Voor de gene die geen interese hebben scrol door naar deze smile

Tot nu toe is het een beetje zo gelopen. Ik was afgestudeert op VMBO TL. met een beetje redlijk vakken. *Oke het enige verstadige tot nu toe.
Vervolgens een jaar opleiding gestart en na dat niks te vinden weer gestopt.
Het jaar daarop een opleiding in de dierverzorgen gedaan omdat ze veel biologie hadden. *lievelings vak.
Vervolgens ergens eind 2de jaar zag dat het ook niet ging worden. Ben toen van nivo 4 naar 3 gegaan. Op die manier kon ik het sneller afronden en had ik nog een diploma achter de hand. Ook met het idee dat ik dan misschien met later verder studeren er nog wat aan zou hebben.

Het jaar na dat ik me diploma had gehaalt ben ik gaan werken. Dat viel niet mee. Bleek dat er niet veel te doen viel met dierverzorging mbo nivo 3diploma. Uiteindelijk veel catering werk gedaan. Ongeveer op het nivo dat ik mezelf wel kon schieten. Dit was dus echt niet mijn passie, maar wel het einge waar ik werk in kon vinden.
Verder werk ik al bijna 3 jaar in een boeken winkel waar ik licht administratie doe. Maar door groei mogelijk heden zijn daar verder gewoon niet aanwezig.
Dus had ik het idee dat het toch maar tijd werd om de boel weer op te gaan pakken. Weer naar school.

Dacht even dat secataresse het zou worden maar met dyslectie *snap nog steeds niet dat ze dit als naam hebben gekozen.* leek me dat niet zo handig.
Dus is het administartie geworden. *Ben nog steeds even bezig deze belangerijke keuze verandering waar te maken.


Hoe dan ook. Na dat ik al 5 jaar gepruts heb voor een diploma waar je weinig aan hebt.*hoe wel beter dan niets. Vroeg ik me het volgende af:
Naar wat voor extra dingen moet je kijken binnen in je studie. Dingen die later ook leuk staan op je CV.
Ben zelf al van plan daar naar te gaan kijk als ik op school zit.
Maar om een voorbeeld tegeven dingen die ik bedoel:
Bijvoorbeel het behalen van een europass door het doen van een stage in het buitenland.
Voor bedrijven die veel doen met het buiten land kan dat nog van pas koemen.

Wat voor soort gelijke extra's kan je al op school nog meer doen?

*Iemand die graag wat extra wil doen om verloren tijd in te halen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2009, 07:50
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

1: Administratie is niet een richting voor iemand met dyslexie.
2: Wanneer je iets op internet zet gebruik dan eerst Word spellingscheck.
3: Als je toch verder wilt in de administratie ga dan eerst MBO4 doen en daarna MBA gevolgd door SPD (hoewel HBO misschien vanuit een VMBO achtergrond te ver zal gaan, dan is er een tussenoplossing VBA). Kijk maar eens op www.markusverbeek.nl voor informatie.
4: Alle andere certificaten zijn vrijwel zinloos.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juni 2009, 07:51
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

Op dit moment heb je voor administratieve banen geen CV. Cateringwerk, MBO3 dierenverzorging en licht administratief werk bij een boekhandel zetten helaas geen zoden aan de dijk.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2009, 21:46
Sabrina Sabrina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 4
Sabrina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

hoi allemaal

Bedankt voor de antwoorden. Maar volgens mij hebben jullie me niet helemaal begrepen.

Ik weet dat ik nu geen baan in administratie ga vinden. Vandaar dat ik weer naar school ga.

Ik ben van plan om een andere MBO opleiding te doen in de administratie. ik start gewoon in jaar 1 van een nivo 4 bij een ROC.

ik weet dat mijn dyslectie een probleem gaat geven dus van daar dat ik ook interesse heb ik welke extra dingen ik tijdens mijn studie kan doen om mijn cv net dat extraatje te geven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juni 2009, 21:47
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

Die extra dingen zijn er niet tenzij je iets bedoelt zoals extra training in Exact, SAP of iets dergelijks. Binnen de administratie gaat het vooral om diploma's. Je zou PDB kunnen doen (loonadministratie). Dat is in combinatie met administratie zeer courant.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juni 2009, 00:22
Sabrina Sabrina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 4
Sabrina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Die extra dingen zijn er niet tenzij je iets bedoelt zoals extra training in Exact, SAP of iets dergelijks. Binnen de administratie gaat het vooral om diploma's. Je zou PDB kunnen doen (loonadministratie). Dat is in combinatie met administratie zeer courant.
oke ik zal kijken of ik daar meer over kan vinden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 augustus 2009, 11:46
Sjaak
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

Hoi Sabrina,

Bijna september, heb je al een keuze gemaakt? Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 september 2009, 23:37
Sabrina Sabrina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 4
Sabrina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke extra's kun je doen tijdens je studie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
Hoi Sabrina,

Bijna september, heb je al een keuze gemaakt? Ik ben benieuwd!
Sorry voor de late reactie sjaak. maar ik zal wel antwoord geven.

Nou de school is al begonnen en ik ben zelf ook binnen de opleiding gaan kijken of er meer te doen is. Maar op het moment ziet her er naar uit dat het alleen goede cijvers, diploma behalen en evt behalen van een euro pas tijdens stage.

Ik zit het even aan te kijken hoe goed het gaat op school, als het goed genoeg gaat kan ik overwegen nog een extra cursus te doen naast me voltijd studie. Zoals de gene die Henk voorstelde.

maar ik moet ook op passen dat ik niet teveel wil en daardoor niks afround. dat zou zonde zijn.

maar iniedergeval bedank voot de belangstelling.

Sabrina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kun je opleiding voor archeoloog of historicus doen met vooropleiding havo? Robert Opleiding kiezen en volgen 10 31 oktober 2011 15:16
Welke studie loopbaanadvies? Makingsense Opleiding kiezen en volgen 4 7 augustus 2008 12:15
Welke cursus/opleiding doen? Femke Opleiding kiezen en volgen 2 7 mei 2008 13:13
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 22:11
Studie keuze en school keuze wat te doen?! lbe Opleiding kiezen en volgen 0 18 januari 2007 23:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon