Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 21 december 2009, 11:34
andre1965 andre1965 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 december 2009
Berichten: 2
andre1965 is on a distinguished road
Standaard Omscholen op latere leeftijd (40 +)

Ik ben een man van 44 jaar en ben op 17-jarige leeftijd in dienst getreden bij de overheid. Ik heb daar vervolgens tot februari 2009, dus ruim 27 jaar, gewerkt. Helaas is mn dienstverband toen door omstandigheden beëindigd en sindsdien ben ik werkloos.
Ik wil uiteraard weer heel graag aan de slag, want werken was mn lust en mn leven.

In 1982 begon ik helemaal onderaan de ladder als jongste bediende zoals dat toen heette. Vervolgens heb ik een basisopleiding intern gevolgd en daarna ging het snel, eerst werd ik geselecteerd voor een MBO-functie, waarvoor ik een 2-jarige fulltime juridische opleiding moest volgen, die ik met hoge cijfers afsloot. Enkele jaren later werd ik geselecteerd voor een HBO functie die ik na een pittige interne opleiding kon gaan vervullen.
In 2002 ben ik getest door testbureau Meurs in Woerden en geschikt bevonden voor functies op academisch niveau.
Mijn kennis en kunde heb ik verder in de praktijk gevormd met deelcertificaten aan de Open Universiteit en als autodidact. Ik heb jarenlang de staat vertegenwoordigd voor rechtbanken en gerechtshoven.

Nu zit ik met een dillema. Eigenlijk wil ik iets totaal anders gaan doen.
Ik heb het fiscaal-juridische werkveld wel gezien en had het daar ondanks mijn goede resultaten nooit echt naar mn zin. Kantoorwerk boeit me eigenlijk al enkele jaren niet meer en dat is niet best voor de motivatie.

Het liefst wil ik iets gaan doen in de ICT of in de techniek. Met name de procestechniek heeft al heel lang mijn warme belangstelling.
Maar ja, ik ben inmiddels 44 en ik vraag me af of omscholing dan nog kan.
Ik kan het wel, dat is geen probleem. Ik ben leergierig en neem erg makkelijk nieuwe zaken op.

Wie heeft ervaring met het compleet omgooien van het roer op "latere" leeftijd ? "Latere" is relatief, want ik heb nog minstens 23 jaar te gaan op de arbeidsmarkt en misschien nog wel langer. Als je het zo bekijkt zit ik pas op de helft van mn werkzame leven.

Ik ben heel benieuwd. Wie heeft adviezen/tips over wat ik kan doen ?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Omscholen op latere leeftijd... onrealistisch? Elle Loopbaanvragen 8 7 oktober 2010 11:17
Omscholen tot bibliotheekmedewerker? Werklustig Loopbaanvragen 6 16 februari 2009 22:07
latere leeftijd beginnen met hbo Bunnyman Loopbaanvragen 3 20 augustus 2008 11:47
Wat is een goede leeftijd voor een starter? Mas Loopbaanvragen 3 29 oktober 2007 18:13
Carrierekansen op latere leeftijd Peter2 Loopbaanvragen 2 7 februari 2007 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon