Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juli 2009, 14:02
Faatje Faatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 13
Faatje is on a distinguished road
Standaard Re-integratieconsulent

Ik ben bezig met het oriënteren op de arbeidsmarkt, aan het kijken welke kant ik op wil.
,
Momenteel werk ik op kantoor en dan ben ik eigenlijk zat. Ik het zat om van 9-5 te werken en alleen maar mijn collega’s om me heen te hebben en geen andere mensen, iedere dag het zelfde werk te doen. Ik mis de afwisseling.
Als de deur achter me in het slot valt dan voel ik me opgesloten.

Het Coachen, begeleiden van mensen is iets wat mij erg aanspreekt en erg leuk lijkt.
Ik heb loopbaanbegeleiding gedaan en daaruit komt dat werken met mensen, communiceren erg bij mij past. Nu weet ik zelf ook dat ik die kant op wil.

Ik vind het alleen moeilijk om aan te geven in welke branche/ richting ik verder zou willen
.Wil ik met byv. Verslaafden of gedetineerden werken of toch op een anders vlak met mensen.
Ik weet dat werken met verstandelijk gehandicapten iets is wat mij niet aanspreekt.

Gezien mijn achtergrond als consulent en gezien mijn commerciële ervaring denk ik dat byv reintegratieconsulent bij me past. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik dan weer hele dagen op kantoor zit en dat me weer gaat tegen staan. Aan de andere kant denk ik wel dat het gevarieerder en afwisselender is dan consulent bij een uitzendbureau. Het commerciële gedeelte spreek me alleen minder aan.

Voor het werken met verslaafden of gedetineerden heb ik denk ik ook weer een opleiding nodig terwijl ik als reintegratieconsulent met mijn huidige papieren kan instromen.

Wat me het meeste aanspreekt aan deze functie is het uitzoeken wat bij de client past en welke strubbelingen/belemmeringen ze hebben. Tevens lijkt het me leuk om trainingen of cursussen aan de client te geven. De vraag is alleen wat beter bij mij past een groot of klein bedrijf.
Ik weet niet of je bij de grotere bedrijven ook echt trainingen en cursussen kan geven of dat daar verschillende afdelingen voor zijn. Voor mijn gevoel is de functie bij een klein bedrijf afwisselender. Hebben jullie hier ervaring mee?

Zijn er nog andere functies waaraan jullie denken als jullie dit lezen?

Is het zo dat je voor de functie in de zorg altijd een opleiding moet hebben of zijn er ook werkgevers die een opleiding aanbieden.

Mijn opleiding is MBO detailhandel
Mijn werkervaring is oa.:

* Inkoop bij Volkerrail
* 2 jaar consulent bij uitzendbureau
* Projectmedewerker ABN AMRO

Graag krijg ik hierover advies.

Groetjes Fatima
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2009, 09:39
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reintegratieconsulent

Ga eerst een HBO afronden. Dan wordt je serieuzer genomen met je voornemens. Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2009, 10:57
Faatje Faatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 13
Faatje is on a distinguished road
Standaard Re: Reintegratieconsulent

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Ga eerst een HBO afronden. Dan wordt je serieuzer genomen met je voornemens. Succes.
Volgens mij kan ik met mijn huidige papieren en ervaring als reintegratieconsulent instromen. Mijn inziens is het niet altijd nodig om HBO te hebben. Zou wel een opleiding willen doen maar weet niet welke richting, daarbij ben ik nu 32 en heb ik geen zin om weer 4 jaar te gaan studeren.
Vandaar mijn vraag of er ook werknemers zijn die een opleiding aanbieden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juli 2009, 15:13
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Reintegratieconsulent

Hallo Faatje,

Of er ook werkgevers zijn die een opleiding aanbieden weet ik niet. Dan nog zul je moeten weten welke richting je het meest aanspreekt.

Je zou verschillende bedrijven, groot, klein, profit, non-profit, enz. kunnen bellen met de mededeling dat je je aan het oriënteren bent op genoemd vakgebied en vragen of men tijd en zin heeft om jou er vanuit de praktijk iets over te vertellen. Je kunt dan ook vragen naar welke opleiding, enz., enz. Je moet er wel een beetje lef voor hebben en er even voor gaan zitten, maar in korte tijd krijg je zo wel een beeld voor jezelf over wat jou het meest zou kunnen aanspreken. Door met mensen uit de bedrijven zelf te spreken proef je meteen het verschil tussen de verschillende bedrijven/organisaties.

Ik ken iemand die naast een full-time baan 3 jaar HBO in 1 jaar heeft gedaan. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Maar soms kan het sneller.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2009, 15:45
steenbok steenbok is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2009
Berichten: 6
steenbok is on a distinguished road
Standaard Re: Reintegratieconsulent

Gezien je werkervaring en diploma denk ik niet dat je zomaar in aanmerking komt. Als re consulent zul je toch weten hoe het sociale stelsel eruit ziet zodat je weet welke wegen je moet bewandelen/partners moet inschakelen. Daarnaast heb je weinig tot geen ervaring wbt zorg, en dat kan nog wel eens een zorg zijn voor deze functie. Je moet immers weten hoe je deze re trajecten handen en voeten moet geven.
Ik zou solliciteren naar een andere functie bijv woonbegeleider om ervaring op te doen. Vaak bieden deze instellingen een leer/werk traject aan. Doorstroming naar dergelijke sociale functies, gaat dan een stuk soepeler binnen de toch wel kleine sector. Ik zou kiezen voor een groot bedrijf, "non profit" omdat zij een groter personeelsbudget hebben en naamsbekendheid.

Je zou ook eens kunnen informeren bij de gemeente. Wellicht zijn daar nog mogelijkheden?

Succes, met deze mooie onderneming
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon