Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2010, 12:39
Claire Claire is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 5
Claire is on a distinguished road
Standaard Dertiger zoekt loopbaanadvies, snel en goedkoop

Hoi, ik ben Claire, net 30 en ik weet niet wat ik wil. Ik heb een baan, maar ik weet niet of dat wel de baan is waar ik gelukkig van word.

Nu heb ik al onderzoek gedaan naar loopbaanadviseurs, maar wat mij opvalt is dat ze hartstikke duur zijn en dat je gemiddeld twee maanden onderweg bent en dat ze je dan nog geen uitslag garanderen.

Wie weet een andere manier om mij op weg te helpen zonder dat ik een fortuin kwijt ben?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2010, 12:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claire Bekijk bericht
Wie weet een andere manier om mij op weg te helpen zonder dat ik een fortuin kwijt ben?
Lees de zelfhulpartikelen met gereedschapskist van Carrièretijger en vertel je inhoudelijke verhaal in dit forum. Zo krijg je adviezen van anderen, misschien zelfs van loopbaanadviseurs.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2010, 13:10
Claire Claire is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 5
Claire is on a distinguished road
Standaard

René, bedankt voor je reactie.

Ik heb de gereedschapskist al in gebruik ;-), maar ik zou zo graag eens met iemand praten, maar ik krijg dan altijd het advies om naar een loopbaanadviseur te gaan.

Maar het kan toch niet zo zijn, dat dat de enige mensen zijn, waartoe ik mij op professioneel vlak kan wenden??

Wie kan mij helpen aan iemand die verstand heeft van functies, bedrijven etc. en die naar mij kan luisteren?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2010, 17:17
Annemiek Bik de Jong Annemiek Bik de Jong is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2010
Berichten: 5
Annemiek Bik de Jong is on a distinguished road
Standaard

Hoi Claire, het is een lastige klus om uit te vinden wat je werkelijk wilt. Het klinkt altijd flauw maar het is gewoon hard werken om een aantal zaken op een rijtje te krijgen. Als je graag met iemand wilt praten kun je kijken of iemand uit je eigen netwerk een goede coach zou kunnen zijn. Verder kun je ook proberen je te laten uitnodigen bij een van de betere werving & selectiebureau's. De consultants hier zouden ook in staat moeten zijn om je een beeld te geven van de huidige arbeidsmarkt en mogelijke functies die voor jou geschikt zijn. Blijft het feit dat je zelf je keuzes moet maken want dat kan niemand voor jou doen. Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2010, 17:46
Claire Claire is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 5
Claire is on a distinguished road
Standaard

Beste Annemiek,

Ik las je reactie, hartelijk dank daarvoor.

Dat klinkt goed een coach, maar waar let ik op als ik op zoek ga naar zo'n persoon?

En v.w.b. die werving en selectiebureaus, ik ben bij een aantal gerenommeerde bureaus geweest en zij werken voornamelijk van hun vacatureportefeuille en geven ook aan dat hun core business arbeidsbemiddeling is en niet loopbaanadvies. Zijn dit dan toch geen goede bureaus als ik zo word afgescheept? (P.s. ik heb een HBO opleiding genoten, ik werk op HBO-niveau)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2010, 18:05
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claire Bekijk bericht
Zijn dit dan toch geen goede bureaus als ik zo word afgescheept?
Bedrijven zijn geen ideeele instellingen: ze moeten geld verdienen. En zeker in een recessie zoals deze is dat voor wervers niet zo eenvoudig.

Neem toch de tijd en het geld om met een loopbaanadviseur of een coach te werken.

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 oktober 2010, 18:22
Claire Claire is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 5
Claire is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hassan,

Dank voor je reactie. Begrijp me niet verkeerd, ik wil best geld uitgeven en ik heb de tijd, maar ik wil gewoon met iemand praten waardoor ik enkele handvatten krijg zodat ik een vervolgstap kan nemen.

Kun jij me iemand aanraden?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 oktober 2010, 11:33
Annemiek Bik de Jong Annemiek Bik de Jong is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2010
Berichten: 5
Annemiek Bik de Jong is on a distinguished road
Standaard

Hoi Claire, uit je laatste reactie lees ik dat je wel professionele hulp wil inschakelen maar dat je een loopbaantraject te duur vindt. Dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken bij de korte trajecten van een dag of dagdeel. Op internet staat genoeg aangegeven, bijvoorbeeld een loopbaancheck bij de volksuniversiteit. Investering is beperkt en daarna kun je altijd nog bekijken of je behoefte hebt aan een langer traject. Op je vraag waar je op moeten letten bij de keuze van een coach; het moet iemand zijn in wie jij vertrouwen stelt en die jou de juiste vragen kan stellen zodat je zelf weer verder kunt. Verwacht niet van een coach dat hij je gaat vertellen wat jij moet doen want dat zul je toch echt zelf moeten uitvinden!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 oktober 2010, 21:38
Claire Claire is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 5
Claire is on a distinguished road
Standaard

Annemiek, ik ga eens op de website van de Volksuniversiteit kijken en me inlezen. Je hebt me geholpen!
Groetjes, Claire
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 oktober 2010, 12:42
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Hallo Claire,

Ik ben zelf erg enthousiast over het boek 'Ontdek wat je echt wilt' van Brigitte van Tuijl. Zie ook www.brigittevantuijl.nl.

Het is een werkboek waar je allerlei vragen/ stappen krijgt voorgelegd. Mooie eerste stap voor je evt. naar coach/ adviseur gaat. Eventueel kun je ook kijken of loopbaanbureaus bepaalde workshops hebben. Als je al wat meer weet wat je wilt, kun je gericht kiezen voor dit soort dingen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon