Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 oktober 2015, 14:21
Mofo Mofo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2015
Berichten: 2
Mofo is on a distinguished road
Question Elevator Pitch, is dit wat?

Hallo mede-tijgers,

Ik moet een elevator pitch houden voor Ziggo als technisch helpdeskmedewerker, moet de elevator pitch alleen wel houden voor Randstad in een groepsbijeenkomst.

Is dit wat?

Ik ben Sander (x). Ik ben geschikt voor deze functie, omdat ik tijdens mijn werkzaamheden bij een callcenter gemerkt heb dat ik uit ga van de wensen, mogelijkheden van de klant en probeer ik te allen tijde als de klant een probleem heeft deze te verhelpen. Dit deed ik zowel inbound als outbound. Kwaliteit boven kwantiteit is mijn motto dan ook. Een van mijn competenties is dan ook dat ik zeer klantgericht werk. Dit merk ik doordat ik mijzelf gemakkelijk kan verplaatsen in een ander en doordat ik actief luister kan ik daarna oprecht helpen. Daarnaast kan ik ook goed omgaan met tegenslagen en spanningen, want ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en voel mij dan ook zeer betrokken bij mijn werk. Hierdoor reageer ik dan ook snel, maar wel correct op verschillende situaties. Ook heb ik tijdens mijn werk in de zorg geleerd om anderen te begeleiden en ben dan ook en bekwaam bevoegd om mensen in verschillende leeftijdsfasen te begeleiden in diverse situaties. Graag zou ik dan ook willen doorgroeien in een groot bedrijf als Ziggo en vraag ik mijzelf dan ook af: welke mogelijkheden heeft Ziggo voor mij als werknemer om door te kunnen groeien?

Graag hoor ik jullie reactie.

Laatst gewijzigd door Mofo; 5 oktober 2015 om 14:26 Reden: Aanvulling info
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 oktober 2015, 14:22
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Van wie of voor wat moet je een elevator pitch houden? Dat is wel belangrijk om te weten .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 oktober 2015, 14:27
Mofo Mofo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2015
Berichten: 2
Mofo is on a distinguished road
Standaard

Heb deze aangepast
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 oktober 2015, 14:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik ben Sander (x). Ik ben geschikt voor deze functie, omdat ik tijdens mijn werkzaamheden bij een callcenter gemerkt heb dat ik uit ga van de wensen, mogelijkheden van de klant en probeer ik te allen tijde als de klant een probleem heeft deze te verhelpen.
Ik vind dit een saaie opening en ook een open deur. Ik mag hopen dat je te allen tijde moeite doet voor een klant . Hiermee onderscheid je je niet. Maak duidelijk hoe jij te werk gaat! Je hebt al aardig wat ervaring. Heb je een leuk voorbeeld wat je kunt noemen of wat jou een bijnaam heeft opgeleverd? Zo ken ik iemand die ze intern 'de whizz' noemen omdat hij zelfs voor de moeilijkste problemen een passende oplossing verzint ("O, moet je de wizz even vragen, die weet dat wel").

Verder vind ik je pitch nogal veel ikjes bevatten die naar mijn mening niet goed zijn toegespitst op de functie waarop en het bedrijf waarbij je solliciteert. Probeer wat meer van jouw ikjes te vertalen in voordelen voor de toehoorder en laat hierin doorschemeren welke affiniteit je hebt met media en techniek.

Citaat:
Graag zou ik dan ook willen doorgroeien in een groot bedrijf als (x) en vraag ik mijzelf dan ook af: welke mogelijkheden heeft (x) voor mij als werknemer om door te kunnen groeien?
Deze afsluiter vind ik niet sterk. Ik begrijp wel dat je wilt doorgroeien, maar daar moet je je pitch niet mee afsluiten. Het gaat er nu om dat het bedrijf geïnteresseerd in je raakt voor deze specifieke functie. Je moet een uitsmijter hebben die hen het idee geeft dat ze met jou de meest geschikte persoon in huis halen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 oktober 2015, 10:55
vanderborgcoaching vanderborgcoaching is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2015
Berichten: 6
vanderborgcoaching is on a distinguished road
Standaard Reactie, you tube !

Dag Sander,
Mijn tips:
1) kijk naar de elevator pitches op you tube. Ter inspiratie! Je hebt hier zelf jaarlijkse wedstrijden voor.
2) Schrijf je eigen pitch en film dit op je telefoon.
3) Laat dit filmpje zien aan je vriend of vriendin en vraag om feedback. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
elevator pitch

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Ik weet wat ik wil maar is dit een beroep? Kimieee Opleiding kiezen en volgen 3 7 september 2010 10:51
Wat vinden jullie van dit begin (online sollicitatie)? sol Sollicitatiebrief en cv 1 26 april 2010 14:09
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon