Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 januari 2014, 13:44
purples purples is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 12
purples is on a distinguished road
Standaard Wat is nu de procedure bij weggaan bij een bedrijf??

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat nou de procedure is bij het weggaan bij een bedrijf als je contract niet wordt verlengd? Dit was mijn laatste contract voor bepaalde tijd. Ondanks dat ze tevreden zijn over mijn functioneren willen ze geen vast contract aanbieden. Maar waar moet ik op letten als ik weg ga bij een bedrijf? Ik heb net een "exit-gesprekje" gehad van niet eens 5 min waarin we mijn overgebleven verlofuren hebben besproken. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2014, 10:02
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Er zijn geen vaste procedures voor wanneer je vertrekt bij een bedrijf. Bedrijven vullen dit zelf in en de een doet dit professioneler dan de ander. Zo zijn er bedrijven die precies willen weten wat je vindt van hun manier van werken en of je nog verbeteringen hebt en er zijn bedrijven die niet eens een exitgesprek houden. Uit je vraag proef ik ontevredenheid over de gang van zaken. Wat had jij tijdens het gesprek graag willen bespreken?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2014, 12:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik snap je gevoel! Probeer een positieve aanbeveling op papier te krijgen. Dan kun je die gebruiken als je weer gaat solliciteren.

Tegenwoordig krijg je niet meer zo snel een vaste aanstelling/contract. Dat zegt niets over je functioneren. Ik ken veel mensen die hun werk heel goed doen en die toch het bedrijf moeten verlaten.

Sterkte om dit te verwerken en probeer met een fijn gevoel naar je "oude" werk te kijken. Daar kom je het verste mee
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2014, 22:08
purples purples is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 12
purples is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk gevraagd om een getuigschrift. Uiteindelijk ben ik daar met een goed gevoel weggegaan. Het was heel leuk werk. Ik heb met passie en plezier daar gewerkt. Helaas ging het daar niet al te professioneel aan toe, maar dat nam ik voor lief, omdat het werk zo leuk was. En ook had ik hele fijne collega's. Bij het gesprek had ik verwacht dat we zouden praten over het werk dat ik had gedaan. Mijn feedback geven over hoe het ging op werkvloer enz. Maar goed, ik ben al 2 dagen thuis. Ik hoop snel weer zo leuke en zinvolle baan te vinden. Nogmaals bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2014, 22:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je bericht en graag gedaan.

Fijn om te lezen dat je er een positieve draai aan hebt kunnen geven en dat je een getuigschrift hebt ontvangen.

Heel veel succes met solliciteren!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Onzeker over carrièreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon