Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 april 2016, 10:51
Lintje Lintje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2016
Berichten: 4
Lintje is on a distinguished road
Standaard Eerlijk zeggen dat ik niet wil?

Een tijdje geleden heb ik hier al eens iets geschreven over mijn situatie: een baan die me niet gelukkig maakt, met een bore-out op de loer en weinig mogelijkheden om een switch te maken.

Nu komt er verandering aan. Ik ben intern bezig met een functie die me erg leuk lijkt, maar omdat er bepaalde procedures zijn vastgesteld, ben ik hiervoor nog niet aangesteld en ik heb geen absolute zekerheid dat dat wel gaat gebeuren, ondanks het feit dat er vier mensen zijn die me verzekerd hebben me heel graag te willen hebben voor deze functie. Ik weet niet wanneer ik hier zekerheid over kan krijgen door de procedures.

Ondertussen zit mijn manager ook niet stil en ze komt nu met een andere functie voor me: een promotie, met opleiding en interessanter werk. Dat klinkt heerlijk en ik vind dat ik het zou moeten willen. Maar eerlijk gezegd wil ik het niet. Het werkveld van deze functie spreekt me niet aan. Maar goed, zoveel kansen komen er nou ook weer niet voorbij en ik vind het ondankbaar van mezelf. Mijn manager is er erg enthousiast over en ze heeft erg haar best gedaan voor mij... mijn huidige baan vervalt in september en zij ziet dit als prachtige kans om onze samenwerking te vervolgen.

Wat ik eerlijk denk?
- De baan lijkt me niet leuk
- Ik vind het desondanks ondankbaar en niet slim van mezelf om niet voor de vooruitgang te kiezen
- Die andere functie, daar gaat mijn hart sneller van kloppen! Ja!
- Als ik nu eerlijk zeg dat ik deze baan niet wil, gooi ik dan mijn eigen ruiten in? De opleiding begint al over twee weken.... slik... ik krijg het benauwd als ik eraan denk dat ik dat moet gaan doen.
- Sta ik straks met lege handen?

Een baan is misschien net een relatie; als je blijft vasthouden aan de verkeerde, geef je jezelf niet de kans om je grote liefde te ontmoeten.... Of blijf je dan eenzaam en alleen?

Diep van binnen weet ik het, ik wil deze nieuwe baan die ik zeker kan krijgen niet, ik wil die andere interne baan die ik misschien zal krijgen.

***Hoe pak ik dit nou goed aan?***

Eerlijkheid staat hoog in het vaandel bij mij. Toch mijn ruiten ingooien en erop vertrouwen dat er iets anders komt? Ik heb een vast contract, dus ook al vervalt mijn functie (was een project), mijn baan zal ik niet kwijtraken....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2016, 12:13
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Ik zou niet aan een opleiding beginnen voor een baan die je toch niet wilt doen. Hier is niemand bij gebaat. Jij niet en je werkgever ook niet. Het is vervelend dat je deze opleiding niet wilt doen, maar als je er inderdaad aan vast blijft houden, zal je je grote liefde niet ontmoeten en uiteindelijk zal je toch weer tegen deze muur aanlopen.

Wees hier open en eerlijk over tegenover je werkgever en zeg dat ook wat je hier zegt: Dat je erg dankbaar bent voor de mogelijkheid, maar dat je passie bij de onzekere optie ligt. Nee, dit is geen gemakkelijke boodschap, maar als je laat zien hoe moeilijk je je beslissing vindt en voor openheid en eerlijkheid wilt gaan, lijkt het me heel sterk dat er echt iets helemaal misgaat.

Het toont ook van respect als je hier eerlijk tegenover je werkgever kunt zijn. Diegene kan dit vast wel aan.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 april 2016, 13:39
Lintje Lintje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2016
Berichten: 4
Lintje is on a distinguished road
Standaard

Inderdaad, ze kon het aan. De afspraak is dat ik eraan begin en kijk hoe het gaandeweg bevalt. Leren kan ik er altijd van. En als het niks wordt, even goede vrienden. Ondertussen wacht ik de andere optie dan maar af. Het is te doen zo.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2016, 13:52
Olaf79 Olaf79 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2016
Berichten: 2
Olaf79 is on a distinguished road
Standaard

Ik herken in jou situatie veel met de mijne. Is het geen optie om eens goed te bekijken wat je nu echt wil? Misschien makkelijk gezegd, ikzelf zit ook met dit probleem. Goede baan maar tijd voor iets anders.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weer een slapeloze nacht, school/werk/thuis situatie.. Taryza Loopbaanvragen 5 28 augustus 2020 15:30
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Advies voor mijn CV en sollicitaties? Willem V Sollicitatiebrief en cv 56 25 augustus 2010 11:18
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon