Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2013, 21:14
Maja28 Maja28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 6
Maja28 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief groepswerker

Hallo ,

ff hulp nodig van jullie ...

Ik zou graag jullie reactie willen horen over mijn sollicitatiebrief (groepswerker).



Geachte heer/ mevrouw,

Met in mijn persoonlijke bagage onder andere flexibiliteit, communicatieve vaardigheden, collegialiteit en stressbestendigheid solliciteer ik naar de functie van groepswerker.

In September 2009 ben ik afgestudeerd aan de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlening aan de ****. Door mijn SPH studie en vorige functies heb ik veel kennis en ervaring opgedaan over het ondersteunen en begeleiden van jongeren met hun individuele problemen. Op mijn vorige werk, werkte ik veel alleen op een groep (LVG jongeren met een gedragsprobleem). Wat veel zelfstandigheid en improvisatievermogen vereist.

**** is een goed functionerende organisatie, waarin ik mijzelf verder kan ontplooien en ontwikkelen. Ik begeleid daarom graag jongeren in het wonen en werken zodat zij uiteindelijk zelfstandig kunnen functioneren. Ik zou graag onderdeel willen zijn van een team dat nauw betrokken is bij jongeren en met anderen samenwerkt om jongeren naar een positieve toekomst te leiden.
Het is voor mij een uitdaging om deze jongeren te mogen begeleiden. Aansluiting vinden bij deze jongeren om contact te maken en te kunnen onderhouden is iets wat ik bij **** nog meer hoopt te kunnen leren.


Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik in de gelegenheid willen komen om één en ander toe te lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.


Met vriendelijke groet,


****
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2013, 21:23
elienc elienc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 2
elienc is on a distinguished road
Standaard ziet er goed uit!

"LVG jongeren met een gedragsprobleem" -> LVG jongeren met een breed scala aan gedrags- en hechtingsproblematiek (gok ik)

"en te kunnen onderhouden is iets wat ik bij .. hoopT te kunnen leren" -> beetje vage zin.

Sterk begin en einde! Misschien in het middenstuk wat meer helder en straight-forward zijn, als dat logisch klinkt..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2013, 21:26
Maja28 Maja28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 6
Maja28 is on a distinguished road
Standaard

"en te kunnen onderhouden is iets wat ik bij .. hoopT te kunnen leren" -> beetje vage zin.

Ja ik lees dat het wel vaag is want hoop te leren is niet echt nodig, omdat ik het eigenlijk al een beetje heb geleerd denk ik... dus die zin gewoon weg halen ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2013, 21:37
Maja28 Maja28 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 6
Maja28 is on a distinguished road
Standaard

Ik had ook nog een brief gemaakt omdat ik niet zo goed wist welke ik moest gebruiken.... graag feedback hierop want ik weet niet welke beter is....

Geachte heer/ mevrouw,

Ik ben ****, **** jaar en wonend te ****. In September 2009 ben ik afgestudeerd met de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlening aan de ****.

Jongeren helpen, hen net dat extra duwtje in de rug geven zodat ze weer zelfstandig deel kunnen nemen aan de maatschappij. Dat geeft mij voldoening. Graag solliciteer ik dan ook naar de functie van groepswerker bij ****.

**** is een leuke en goed functionerende organisatie, waarin ik mijzelf verder kan ontplooien en ontwikkelen. Een functie als groepswerker in jullie organisatie, zal voor mij een nieuwe uitdaging zijn, met toch veel raakvlakken op het werkgebied dat ik in het verleden heb uitgeoefend.

Op mijn vorige werk, werkte ik veel alleen op een groep met LVG jongeren. Wat veel zelfstandigheid en improvisatievermogen. Hier wordt gewerkt met mentorschap, wat inhoud dat je veel met het netwerk van de jongeren te maken hebt en leerdoelen opstelt in samenwerking met het behandelteam. Het opstellen van werkplannen en andere vormen van rapportage zijn mij niet vreemd. Daarbij heb ik kennis en ervaring opgedaan over het opstellen van behandelplannen, het herkennen van allerlei gedragsstoornissen en het samenwerken met gedragdeskundigen.

Met mijn leergierige en gemotiveerde instelling wil ik graag een positieve bijdrage leveren aan uw organisatie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoop dat u mij de mogelijkheid biedt om mijn motivatie toe te lichten in een gesprek.
Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

****
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon