Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 maart 2009, 02:19
LiMo LiMo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Berichten: 3
LiMo is on a distinguished road
Question Tijdelijke contracten en uitzendjaren

Hallo,

Toen ik begon bij mijn huidige werkgever, was dat via een uitzendbureau. Het was een tijdelijk contract voor 1 jaar. Na dat jaar was mijn werkgever dusdanig tevreden dat hij me een tijdelijk contract aanbood voor 1 jaar bij het bedrijf zelf. Dat contract liep afgelopen jaar af en opnieuw kreeg ik een tijdelijk contract voor 1 jaar aangeboden. In mijn berekeningen is dat mijn 3e tijdelijke contract bij het bedrijf.

Hij en ik weten dat er niet meer dan 3 tijdelijke contracten mogen worden aangeboden maar mijn werkgever beweert nu dat dit mijn 2e tijdelijke contract pas is bij hem en dat hij volgend jaar nog eentje, de laatste mag aanbieden. Mag ik het tijdelijk jaarcontract via het uitzendbureau hier dan niet bij optellen? Dat contract verliep toch ook bij zijn bedrijf hetzij via het uitzendbureau?

Graag enige verduidelijking.
Dank!

LiMo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 maart 2009, 09:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: tijdelijke contracten en uitzendjaren

Het eerste jaar was je in dienst bij het uitzendbureau. Het tweede en derde jaar bij het bedrijf zelf. Dat betekent dat je nu twee jaar bij het bedrijf in dienst bent.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2009, 10:56
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: tijdelijke contracten en uitzendjaren

Kun je ook werkgevers optellen?
De wet kent ook de regeling van ‘opvolgend werkgeverschap’. Op grond van deze regeling moeten alle dienstverbanden met ‘opvolgende’ werkgevers bij elkaar geteld worden om te bepalen of de grenzen van de regeling van tijdelijke contracten (de 3-3-3-regeling) zijn overschreden.

Er is sprake van ‘opvolgend werkgeverschap’ wanneer de werknemer hetzelfde werk op dezelfde werkplek verricht, maar formeel van werkgever verandert.

Bron: FNV
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2009, 11:46
LiMo LiMo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Berichten: 3
LiMo is on a distinguished road
Standaard Re: tijdelijke contracten en uitzendjaren

Aan Hetty en Ri@nne,

Dank voor jullie reactie!

Juist ja... het uitzendbureau was de werkgever en niet het bedrijf zelf. Echter met de regeling opvolgend werkgeverschap blijft mijn aanname toch onveranderd.

Ik verricht inderdaad precies hetzelfde werk op dezelfde werkplek. Ik kan dus aannemen dat de regeling opvolgend werkgeverschap op mij van toepassing is. Ik was niet bekend met deze regeling!

Bedankt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 maart 2009, 13:08
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: tijdelijke contracten en uitzendjaren

Inderdaad is er sprake van opvolgend wergeverschap. Jouw dienstverband met het uitzendbureau moet dus meetellen in die 3 keer 3 regeling.

Sterker nog; in sommige gevallen (ligt aan de fase) eindigt een uitzendovereenkomst automatisch bij ziekte en start er een nieuwe wanneer je weer begint. Dat zou betekenen dat je in je uitzendperiode al in je tweede, derde contract zit (afhankelijk hoe vaak je ziek bent geweest).

Bel daarom even met je uitzendbureau. Zij kunnen het als het goed is zo zeggen hoeveel dienstverbanden je hebt gehad. Om het door te spelen aan jouw werkgever; laat het ze dan ook gelijk even schriftelijk bevestigen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 maart 2009, 15:54
LiMo LiMo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Berichten: 3
LiMo is on a distinguished road
Standaard Re: tijdelijke contracten en uitzendjaren

Bedankt Catbert voor je advies want ook dat wist ik niet... Helaas bestaat het uitzendbureau niet meer, dus kan ik er geen informatie meer halen. Ik ben tijdens dat uitzendjaar 1x ziek geweest en had hierover wel contact met het bureau. Ze hebben me toen in ieder geval niet geinformeerd over het onderbreken van mijn overeenkomst.

Ik begrijp wel dat mijn volgend contract hoe dan ook eentje met een vast dienstverband moet worden want mijn uitzendperiode telt dus gewoon mee. Ik leg het mijn baas voor, helaas zonder bevestiging van het uitzendbureau.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
tijdelijke arbeidsovereenkomst

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na 3 tijdelijke contracten Dakota76 Je rechten en plichten als werknemer 3 21 februari 2011 12:34
Na 3 contracten een oneerlijk en slecht dossier? trax66 Je rechten en plichten als werknemer 2 8 februari 2011 17:24
Tijdelijke arbeidsovereenkomst verlengd, maar contract niet getekend baggio Je rechten en plichten als werknemer 2 20 juni 2008 18:04
Tips voor tijdelijke baan piet_2 Loopbaanvragen 5 7 november 2007 16:44
Sollicitatiegespek voor tijdelijke functie: zal ik deze vragen stellen? jekkie Sollicitatiegesprek 1 12 november 2006 20:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon