Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juni 2007, 15:09
An23 An23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 7
An23 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief: Activiteitenbegeleider in de GZ

Hey hallo, nou, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en waar ik eventuele wijzigingen kan aanbrengen!

Geachte mevrouw X,

Via deze brief wil ik graag solliciteren naar een baan in de gehandicaptenzorg.

Om u een beeld te geven van wie ik ben zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Annemarie X en ik woon in X. Binnenkort rond ik mijn opleiding spw niveau 4 af, en daarom solliciteer ik hierbij naar een functie op het gebied van dagbesteding. Tijdens mijn opleiding heb ik op een aantal dagcentra van de X stichting stage gelopen, waardoor mijn belangstelling voor het werk binnen de stichting sterk is gegroeid.
Daarbij ben ik het ook eens met de visie dat mensen met een beperking als volwaardig persoon in de samenleving kunnen deel nemen.

Ik vind het interessant en leuk werk om voor de cliënten een sfeer te creëren waarin ze zich thuis voelen en om mogelijkheden bij de cliënten te ontdekken en te ontwikkelen.
De woorden flexibel, respectvol, rustig, empathisch, geïnteresseerd in het gedrag van mensen passen bij mijn persoonlijkheid.

Indien er momenteel, of op korte termijn, binnen de X stichting een functie vrij is die in de lijn van mijn opleiding en interesses ligt, dan kom ik hier graag voor in aanmerking. Voor meer gegevens over mijn opleiding, ervaringen en interesses verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Ik ben uiteraard bereid om het een en ander toe te komen lichten in een gesprek.

Gaarne zie ik een reactie van u tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2007, 18:32
jolein jolein is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Berichten: 9
jolein is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Activiteitenbegeleider in de GZ

Hoi An,
bij deze mijn bescheiden suggesties, hoop dat je er wat aan hebt!
Via deze brief wil ik graag solliciteren naar een baan in de gehandicaptenzorg.
Dit is wat algemeen. Je solliciteert naar ene baan bij díe instelling! En misschien heb je wat aan de tips op de site over de openingszinnen: zie de tips van rene in het forum onder Trek de aandacht met een creatieve openingszin..

en misschien kan je iets meer toelichten wat je in je stages gedaan hebt?

en nog een klein dingetje: in het begin van je brief ben je best informeel (.. zal ik mij even voorstellen..) maar je sluit af met een formele zin (gaarne zie ik een reactie van u tegemoet). Ik vind dit zelf nooit zo mooi, het is mooier als de hele brief in de zelfde stijl is.
Of denken anderen hier misschien anders over?

Succes in ieder geval met je brief!!
jolein
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2007, 18:43
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Activiteitenbegeleider in de GZ

Hoi,

Regelmatig worden sollicitatiebrieven uit de "ik"vorm geschreven. Zo ook jouw brief. Er staat erg vaak het woord "ik" in.

Je hebt in ieder geval wel een basis, en je zegt dingen die zeker in een sollicitatiebrief horen. Kijk eens op de site naar het AIDA-model en herschrijf jouw brief naar dit model. Dan zul je zien dat je brief meer een "wij"-verhaal wordt waarin jij aangeeft waarom jij en de stichting goed bij elkaar passen.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juni 2007, 00:35
An23 An23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 7
An23 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Activiteitenbegeleider in de GZ

Als het goed is, zijn sommige zinnen groen. Dit zijn de punten die ik heb verbeterd! Volgens mij heb ik de afgelopen dagen wel 10 verschillende dingetjes veranderd, in de hoop om er nét meer uit te springen.
Komt ie:

Geachte mevrouw X,

Zijn er vacatures bij de stichting X voor een enthousiaste, jonge activiteitenbegeleider?

Om u een beeld te geven van wie ik ben zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Annemarie X en ik woon in X. Binnenkort rond ik mijn opleiding spw niveau 4 af, en daarom solliciteer ik hierbij naar een functie op het gebied van dagbesteding. Tijdens mijn opleiding heb ik op een aantal dagcentra van de X stichting stage gelopen, waardoor mijn belangstelling voor het werk binnen de stichting sterk is gegroeid.
Ook de visie, dat mensen met een beperking als volwaardig persoon in de samenleving moeten kunnen deel nemen, ben ik het volledig mee eens.

Ik vind het interessant en leuk werk om voor de cliënten een sfeer te creëren waarin ze zich thuis voelen en om mogelijkheden bij de cliënten te ontdekken en te ontwikkelen.
De stichting X krijgt een flexibel, integer, respectvol, rustig en empathisch persoon die geïnteresseerd is in het gedrag van mensen.

Indien er momenteel, of op korte termijn, binnen de X stichting een functie vrij is die in de lijn van mijn opleiding en interesses ligt, dan kom ik hier graag voor in aanmerking. Voor meer gegevens over mijn opleiding, ervaringen en interesses verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Ik ben uiteraard bereid om het een en ander toe te komen lichten in een gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief activiteitenbegeleider verstandelijk handicap - svp nakijken meisje Sollicitatiebrief en cv 4 13 mei 2007 21:02
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon