Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2007, 12:54
Sleeve Sleeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 5
Sleeve is on a distinguished road
Standaard Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Ik wil solliciteren op de volgende functie:

Balie-/secretarieel medewerkers internationalisering (1,6 fte)

Functieomschrijving
U verricht alle secretariële en administratieve werkzaamheden ten behoeve van de afdelingen van de sector Externe Relaties, alsook baliewerkzaamheden.
U treft voorbereidingen voor bezoeken van buitenlandse gasten aan de universiteit en voor evenementen die door Externe Relaties worden gecoördineerd. U bent multi-inzetbaar en u verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie op allerlei gebied aan de klanten van Externe Relaties: van internationale studenten, gasten tot facultaire medewerkers. Daarnaast informeert u als Mid-Office medewerker Nederlandse studenten over studie- of stageverblijven in het buitenland. U draagt substantieel bij aan het maken van (elektronisch) voorlichtingsmateriaal en informatiepakketten.


Functie-eisen
U beschikt over een uitstekende kennis, zowel mondeling als schriftelijk, van het Nederlands en Engels. Verder beheerst u computerprogramma’s als Word en Excel zeer goed en hebt u ervaring met databases: accuratesse en gevoel voor systematiek zijn noodzakelijk.
U kunt goed omgaan met mensen uit verschillende culturen en u bent sociaal vaardig met tact, invoelingsvermogen, integriteit en een dienstverlenende houding. Flexibiliteit en stressbestendigheid zijn essentieel. Bij voorkeur hebt u ervaring op het gebied van internationalisering.

Mijn CV en brief staan in de bijlage.
Dit is de eerste versie van de brief. Graag hoor ik eventuele tips, verbeteringen en fouten die ik zelf over het hoofd zie!!! Ik moet de brief vandaag versturen....
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.doc‎ (47,0 KB, 149x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief.doc‎ (21,0 KB, 394x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2007, 15:28
Sleeve Sleeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 5
Sleeve is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Heeft niemand een aan- of opmerking???

De brief moet vandaag de deur uit, dus ik zou het héél erg op prijs stellen als iemand er iets zinnigs over kan zeggen!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2007, 16:03
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Help, een haastklus! Nou, ik zal het proberen. Mijn aanmerkingen staan in het rood op je scherm. Het is niet echt veel want ik vind het best een goed brief!

Succes!

Geachte heer, mevrouw,[Weet je echt geen naam? Komt wat aardiger over.]

De einddatum van het project waar [waaraan] ik momenteel werk komt steeds meer in zicht en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.[Deze zin zou ik aan het einde van de volgende alinea zetten, dus na 'voldoen'.]

Op de website van de Radboud Universiteit Nijmegen kwam ik de functie van ‘balie-/secretarieel medewerker Internationalisering’ tegen. Mijn interesse was direct gewekt. Ik ben namelijk op zoek naar een baan die goed aansluit bij mijn werkervaring, maar ook goed past bij mijn persoonlijkheid en daar lijkt deze baan zeker aan te voldoen. [Twee keer het woord 'baan' in een zin, je zou de tweede keer ook 'functie' kunnen zeggen. Verder ontbreekt het zelfstandig naamwoord waar 'daar' naar zou moeten verwijzen. Wat dacht je van '...persoonlijkheid en aan die criteria lijkt deze baan zeker te voldoen'?]

Door mijn veelzijdige werkzaamheden als administratief medewerker heb ik ruime ervaring opgedaan met databases, bovendien werk ik dagelijks met programma’s als Word en Excel en beheers ik deze dan ook zeer goed. Voor mijn huidige werk zorg ik voor de administratieve ondersteuning van een project, wat onder andere inhoudt dat ik de voortgang van het project bewaak en planningen maak. Deze werkzaamheden verlangen een grote mate van stressbestendigheid, flexibiliteit, accuratesse en gevoel voor systematiek. Precies de competenties die voor de door u aangeboden functie ook belangrijk zijn!

Een ander aspect van de functie dat me heel erg aanspreekt is het informeren van zowel studenten, gasten als facilitaire medewerkers. Tijdens het project waar ik nu aan werk heb ik veel te maken met klanten die informatie vragen. Omdat het project uitgevoerd wordt voor een grote woningbouwvereniging heb ik te maken met mensen uit verschillende culturen en sociale lagen van de bevolking. Het informeren van deze klanten vind ik één van de leukste kanten van mijn werk en het gaat me dan ook goed af.

Door mijn uitgebreide internationale vriendenkring spreek en schrijf ik met zeer grote regelmaat Engels. Hierdoor heb ik een uitstekende kennis van de Engelse taal.

Graag zou ik uitgenodigd worden voor een persoonlijk gesprek zodat ik mijn sollicitatie verder toe kan lichten. [Dit klinkt wat dwingend, terwijl dat vast niet je bedoeling is. Je zou er iets van kunnen maken als 'Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn sollicitatie verder toelichten.']

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2007, 16:40
Sleeve Sleeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 5
Sleeve is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Dank je! Daar heb ik zeker wat aan.

Ik zou het liefst ook de brief aan iemand persoonlijk richten ipv 'geachte heer, mevrouw'. Er staat alleen niets in de advertentie waar ik uit op kan maken aan wie ik mijn brief dan moet richten.
Er staan wel twee personen bij wie ik additionele informatie kan verkrijgen, maar welke moet ik dan kiezen?? Daarom leek het me beter maar geen naam te gebruiken.
Normaal gesproken zou ik even bellen om mijn interesse te laten blijken en direct proberen te achterhalen aan wie ik de brief kan richten. Maar ik vond de vacature pas vanmorgen op internet en maandag is de sluitingsdatum!

Is mijn CV verder ook in orde? Ik vind het nogal lang, maar weet niet hoe ik het kan inkorten?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2007, 19:01
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Hoi Sleeve,

Ze zetten niet voor niets 2 namen in de advertentie om additionele info te krijgen. Je had dus moeten bellen zodat je de info had gekregen die je wilde hebben, de naam in ieder geval.

Je zou ook je project, wat je aan het afronden bent, iets meer kunnen uitlichten. Dan weet de lezer ook wat je aan het doen bent.

Verder is je brief met de aangegeven aanpassingen helder.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 februari 2007, 13:59
Sleeve Sleeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 5
Sleeve is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Ja, dat bellen ging dus niet meer lukken aangezien ik de vacature op zaterdagochtend vond. En de sollicitatie moest vóór de 26e binnen zijn!

De sollicitatie is in ieder geval verstuurd, dus ik ben benieuwd! Nu maar hopen op goed nieuws....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 februari 2007, 18:37
Annemart Annemart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 5
Annemart is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Beste Sleeve,

Een reactie op je brief.

1e alinea:
Als ik 'm zo lees, klinkt het als ene motivatie vanuit iets negatiefs, nl. dat je huidige werkplek eindigt. Ik zou zelf de hele 1e alinea gewoon weglaten,de tweede voldoet als intro.

2e alinea:
Ik heb begrepen dat je woordjes als dus, namelijk, enzovoorts beter niet kunt gebruiken. Ze halen de vaart uit je brief.Ik zou zeggen: 'Ik ben op zoek naar een baan' ipv 'namelijk'. En ik zou deze zin in tweeen splitsen: tweede zin: Deze baan lijkt daar zeker aan te voldoen. Dan wordt ie wat directer en dynamischer.

3e alinea:
'Door mijn veelzijdige werkzaamheden als administratief medewerker heb ik ruime ervaring opgedaan met databases, bovendien werk ik dagelijks met programma’s als Word en Excel en beheers ik deze dan ook zeer goed.'
Ik zou 'werkzaamheden' vervangen door 'werk'. Is gevoelsmatig, maar heeft denk ik te maken met: je werk heeft veel zijden (= veelzijdig), niet elk van je aparte werkzaamheden.
Ik zou ook deze zin splitsen:
'Door mijn veelzijdige werk(zaamheden) als administratief medewerker heb ik ruime ervaring opgedaan met databases. Bovendien werk ik dagelijks met programma’s als Word en Excel en ik beheers (ipv beheer ik) deze dan ook zeer goed.'
'Voor mijn huidige werk zorg ik voor de administratieve ondersteuning van een project, wat onder andere inhoudt dat ik de voortgang van het project bewaak en planningen maak.'
'Ik verzorg momenteel ...... Dit houdt onder andere in...'
'Deze werkzaamheden verlangen een grote mate van stressbestendigheid, flexibiliteit, accuratesse en gevoel voor systematiek.' -> haal 'm naar je toe, zeg iets als dat jij daarin uitblinkt ofzo.
'Precies de competenties die voor de door u aangeboden functie ook belangrijk zijn!' -> Leuk gevonden! Het heeft zo'n TATATATA! Leuk. Ik twijfel echter of het helemaal klopt met de grammaticaregels. Je mist het onderwerp (dit zijn....) Je kunt iets doen als: Ik beschik dus exact over de competenties die voor .... (dan wel even naar de vorige zin kijken dat het niet dubbelop wordt)

4e alinea:
Een ander aspect van de functie dat me heel erg aanspreekt is het informeren van zowel studenten, gasten als facilitaire medewerkers. Tijdens (In) het project waar ik nu aan werk heb ik veel te maken met klanten die informatie vragen. Omdat het project (in twee zinnen twee maal dezelfde woorden) uitgevoerd wordt voor een grote woningbouwvereniging heb ik te maken met (twee maal dezelfde tekst) mensen uit verschillende culturen en sociale lagen van de bevolking. Het informeren van deze klanten vind ik één van de leukste kanten van mijn werk en het gaat me dan ook goed af. Ik denk dat je hier wat meer mag 'opscheppen'; bv gaat me uitstekend af, is me op het lijf geschreven, ben daarin als een vis in het water, ....

Door mijn uitgebreide internationale vriendenkring spreek en schrijf ik met zeer grote regelmaat Engels. Hierdoor heb ik een uitstekende kennis van de Engelse taal.

Graag zou ik uitgenodigd worden voor een persoonlijk gesprek zodat ik mijn sollicitatie verder toe kan lichten.
Dit klinkt vrij bescheiden. Uit voorbeeldbrieven die ik lees op internet, begrijp ik dat je best wat brutaler mag zijn. Tenminste: Graag word ik uitgenodigd.... Of: Ik hoop dat deze brief uw interesse in mij geprikkeld heeft. Als u meer wilt weten over mij en mijn motivatie voor de functie van ... bij uw organisatie vertel ik u graag meer in een persoonlijk gesprek.'

Met vriendelijke groet,


Mag ik je nog een algehele indruk geven? In je brief kom je over als een gedegen, harde werker, waar je als werkgever op kunt vertrouwen!

Veel succes!
Annemart
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 februari 2007, 18:50
Sleeve Sleeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 5
Sleeve is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Hoi Annemart!

Dank je voor de opmerkingen. Ik heb de sollicitatie echter gisteren al verstuurd... dus ik kan niets meer aanpassen!
Nu maar afwachten of ik iets hoor. Aangezien er helemaal niets in de functieomschrijving staat over gewenste opleiding etc. heb ik echt geen idee of ik wel een kans maak. Doordat ik de vacature gisteren pas zag kon ik ook niet meer bellen voor meer informatie.
Maar, ik hoop gewoon op goed nieuws want het lijkt me echt een hele leuke baan!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 februari 2007, 19:22
Annemart Annemart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 5
Annemart is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Hoi Sleeve,

Ik hoop dat je t wordt!

En mocht dat niet zo zijn en je vindt m'n opmerkingen wel wat, dan kun je ze altijd nog een andere keer gebruiken.

Groetjes
Annemart
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon