Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2011, 12:53
Fiona Fiona is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1
Fiona is on a distinguished road
Standaard Omscholen naar online marketing, maar dan geen werkervaring bij solliciteren

Beste allemaal,

Ik heb de opleiding Commerciele Economie afgerond en werkervaring in de marketing als marketing coördinator. Echter heb ik de overgang naar Online marketing gemist Offline marketing 'sterft uit' en ik heb geen ervaring in de online marketing. Nu ben ik door middel van een thuisstudie cursus en zelfstudie die kennis up to date aan het brengen. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik dan geen werkervaring heb in online marketing (SEO, SEA en AdWords etc.) De theoretische kennis is dan wel in huis, maar niet de praktijk. In vacatures wordt altijd minimaal 2 jaar ervaring gevraagd voor de functie online marketing medewerker. Ik voldoe dan aan alle functie eisen, maar wordt vervolgens afgewezen op het feit dat ik geen relevante ervaring heb en andere sollicitanten hebben dat wel. Hoe hebben andere omscholers dit probleem opgelost? Ik ben trouwens 29 en moet fulltime werken om mn rekeningen te kunnen betalen. Graag jullie reactie. Bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2011, 15:38
MariekevdV MariekevdV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2011
Berichten: 1
MariekevdV is on a distinguished road
Standaard online marketing

Ik zit erover na te denken een thuisstudie te doen:
Online Marketing of Marketing en PR.
Nu lees ik dat jij een opleiding volgt voor Online Marketing.
Mag ik vragen wat je van deze opleiding vindt en waar volg je deze? Is het zwaar, veel stof e.d?

Het probleem lijkt me in ieder geval ook dat het lastig is een baan te vinden aangezien je dan geen werkervaring hebt, maar als de opleiding interessant genoeg is, is het wel de moeite waard denk ik.

Groetjes,

Marieke
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2011, 11:58
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard

Lastig, Fiona! Heb je op het moment een (marketing)baan? Ik denk dat de meeste marketeers/communicatiemensen in hun bestaande baan steeds meer de online kant opgegaan zijn en zich gaandeweg hebben bekwaamd en bijgeschoold.

Misschien zijn er mogelijkheden om in je huidige werk (als je dat hebt) ervaring opdoen met online marketing?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2011, 21:33
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Goh, Fiona, gek idee misschien: maar zou je het misschien leuk vinden om een ruildeal te maken?

Als jij mij kunt helpen met mijn SEO en SEA, waarmee je tastbare ervaring opdoet en op je cv kunt zetten (+ aanbeveling!!), dan help ik jou met sollicitaties, cv, advies etc. en als het nodig is coaching bij je "carriereswitch".
Ik zit in Rotterdam maar dit kan eventueel ook makkelijk online ;-) of via skype!

Ik zie dat het al een maand geleden is dat je dit vroeg en niet meer hebt gereageerd, maar hoop dat je dit ziet.

Mochten er anderen zijn die dit lezen en in een vergelijkbare situatie zitten en dit een leuk idee vinden, dan sta ik daar natuurlijk ook voor open!

Groetjes
Tessa
Loopbaanadviseur 2.0 die veel online is maar wel worstelt met haar SEO en SEA :-)
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon