Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2009, 17:39
vlindertje37 vlindertje37 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 2
vlindertje37 is on a distinguished road
Standaard Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen kijken, stage SPH

Ik waardeer op en of aanmerkingen op mijn sollicitatiebrief.
Alvast bedankt!!


Betreft: sollicitatie stageplek
Breda, 10 september 2009

Geachte heer, mevrouw,

Met belangstelling solliciteer ik naar een half-jaar stage op jullie instelling. Ik zit in mijn eerste jaar SPH deeltijdopleiding. Deze stageperiode in mijn propedeusejaar start in januari 2009 en is voor 6 tot 8 uur in de week.

Mijn interesse ligt bij deze instelling door het grote zorgaanbod wat moeders en kinderen wordt het aangeboden. In mijn directe omgeving heb ik veel contact met vrouwen en jonge tienermoeders uit verschillende culturele achtergronden die in een probleemsituatie verkeren, waarvan een aantal zijn opgevangen zijn geweest in uw instelling. Hierdoor heb ik vele indrukken gekregen wat er in deze mensen omgaat, en hoe belangrijk het is deze doelgroep de hulp te bieden die ze nodig hebben. Het systeem- en vraaggericht werken vind ik dan ook een belangrijk onderdeel van de hulpverlening.

Het fasedoel voor mijn stageperiode is de oriëntatie op het direct cliëntcontact en het aangaan van samenwerkingsrelaties met cliënten, collega’s en anderen.

Kwaliteiten die ik bezit en goed kan gebruiken voor deze stage zijn als volgt: Betrokkenheid , in mijn directe omgeving ben ik erg betrokken als zich een probleem voordoet. Communicatieve vaardigheden, door mijn levenservaringen heb ik geleerd goed te communiceren. Inlevingsvermogen, Ik kan me goed inleven in situaties, waardoor er vaak wederzijds begrip ontstaat. Accuraat, ik probeer altijd zorgvuldig te zijn, aandachtig te luisteren zodat de kans op fouten en misverstanden zo klein mogelijk zijn. Oplossingsgericht, ik zoek altijd naar oplossingen van problemen die zich voordoen en ik probeer meerdere belangen en opties aan te geven. Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen waar beide partijen zich in kunnen vinden. De verschillende kwaliteiten bezit ik door school- , werk en levens ervaringen en door mijn karakter.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2009, 10:42
Mariska76 Mariska76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 9
Mariska76 is on a distinguished road
Standaard Re: Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen kijken, stage SPH

Ik kan je niets vertellen over de inhoud, wel wat kleine foutjes:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Betreft: sollicitatie stageplek
Breda, 10 september 2009

Geachte heer, mevrouw,
Niet echt fout, maar ik vind het netter om eerst de dame te noemen en dan de heer: "Geachte mevrouw, heer,". Nog netter is het om naar het bedrijf te bellen en te vragen naar wie je de brief kan sturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Met belangstelling solliciteer ik naar een half-jaar stage op jullie instelling.
Het streepje tussen "half" en "jaar" moet in ieder geval weg. Ik weet niet helemaal zeker of het dan aan elkaar moet of niet. Ik zou er "een stage van een half jaar" van maken.

Verder is "jullie" tutoyeren en dat kan echt niet in een sollicitatiebrief. Ik zou er "bij uw instelling" van maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Ik zit in mijn eerste jaar SPH deeltijdopleiding. Deze stageperiode in mijn propedeusejaar start in januari 2009 en is voor 6 tot 8 uur in de week.

Mijn interesse ligt bij deze instelling door het grote zorgaanbod wat moeders en kinderen wordt het aangeboden.
Het lijkt alsof je tegen iemand anders praat over deze instelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
In mijn directe omgeving heb ik veel contact met vrouwen en jonge tienermoeders uit verschillende culturele achtergronden die in een probleemsituatie verkeren, waarvan een aantal zijn opgevangen zijn geweest in uw instelling. Hierdoor heb ik vele indrukken gekregen wat er in deze mensen omgaat, en hoe belangrijk het is deze doelgroep de hulp te bieden die ze nodig hebben.
De komma tussen "omgaat" en "en" moet weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Het systeem- en vraaggericht werken vind ik dan ook een belangrijk onderdeel van de hulpverlening.
Er staan twee spaties tussen "een" en "belangrijk" (en ja, je mag me een zeur vinden ).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Het fasedoel voor mijn stageperiode is de oriëntatie op het direct cliëntcontact en het aangaan van samenwerkingsrelaties met cliënten, collega’s en anderen.
Het is "het directe cliëntcontact" en er staan twee spaties tussen "samenwerkingsrelaties" en "met".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Kwaliteiten die ik bezit en goed kan gebruiken voor deze stage zijn als volgt: Betrokkenheid , in mijn directe omgeving ben ik erg betrokken als zich een probleem voordoet. Communicatieve vaardigheden, door mijn levenservaringen heb ik geleerd goed te communiceren. Inlevingsvermogen, Ik kan me goed inleven in situaties, waardoor er vaak wederzijds begrip ontstaat. Accuraat, ik probeer altijd zorgvuldig te zijn, aandachtig te luisteren zodat de kans op fouten en misverstanden zo klein mogelijk zijn. Oplossingsgericht, ik zoek altijd naar oplossingen van problemen die zich voordoen en ik probeer meerdere belangen en opties aan te geven. Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen waar beide partijen zich in kunnen vinden. De verschillende kwaliteiten bezit ik door school- , werk en levens ervaringen en door mijn karakter.
Ten eerste kun je "als volgt" weghalen. Verder staan door de hele tekst spaties en hoofdletters waar ze niet horen. Het is "de kans op fouten en misverstanden zo klein mogelijk is". Ik zou de opsomming als volgt doen:

Betrokkenheid: in mijn directe omgeving ben ik erg betrokken als zich een probleem voordoet.
Communicatieve vaardigheden: door mijn levenservaringen heb ik geleerd goed te communiceren.
Inlevingsvermogen: ik kan me goed inleven in situaties, waardoor er vaak wederzijds begrip ontstaat.
Accuraat: ik probeer altijd zorgvuldig te zijn, aandachtig te luisteren zodat de kans op fouten en misverstanden zo klein mogelijk is.
Oplossingsgericht: ik zoek altijd naar oplossingen van problemen die zich voordoen en ik probeer meerdere belangen en opties aan te geven. Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen waar beide partijen zich in kunnen vinden. De verschillende kwaliteiten bezit ik door school-, werk- en levenservaringen en door mijn karakter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.
En weer een dubbele spatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlindertje37 Bekijk bericht
Met vriendelijke groet,
Veel succes.

Groetjes, Mariska


ps. Ik zie nu dat in de quote wel dubbele spaties staan, maar in de geplaatste tekst niet. Nou ja, het belangrijkst is dat ze niet in je brief staan, let erop, want ik vind het slordig overkomen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2009, 21:26
vlindertje37 vlindertje37 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 2
vlindertje37 is on a distinguished road
Standaard Re: Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen kijken, stage SPH

Beste Mariska,

Heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen mijn sollicitatiebrief na te kijken. Heb het inmiddels gecorrigeerd.

Nogmaaks bedankt!!!

Groetjes,
sabi
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage sociotherapeut linnepin87 Sollicitatiebrief en cv 3 2 november 2011 14:26
Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken? Palenque76 Sollicitatiebrief en cv 3 26 februari 2009 12:49
Zou iemand naar mijn sollicitatiebrief willen kijken neirod Sollicitatiebrief en cv 10 6 oktober 2008 22:14
Open sollicitatiebrief, zou iemand er naar kunnen kijken en kunnen zeggen of dit goed vera Sollicitatiebrief en cv 4 1 oktober 2008 23:51
Sollicitatiebrief stage SPH meisje Sollicitatiebrief en cv 3 16 februari 2008 22:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon