Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2021, 16:20
desollicitant desollicitant is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 september 2017
Berichten: 12
desollicitant is on a distinguished road
Standaard Op zoek naar programmeurs in finance of audio die wat willen vertellen over hun vak!

Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik bezig met een loopbaantraject en mij aan het orienteren op wat goed bij mij zou passen. Zodoende ben ik op zoek naar programmeurs die zelf werken binnen audio of finance en die het leuk lijkt om iets te vertellen over hun vakgebied.

Even kort over mij: ik ben 32 jaar, sinds een jaar leren programmeren met Python en ik kan hier geen genoeg van krijgen! De dingen die ik het leukst vind, zijn werken aan algoritmes voor beleggen/trading en in de toekomst zou ook mijn focus willen leggen op het ontwikkelen van audio plug-ins (ik heb daarnaast ruim 15 jaar ervaring als producer/sounddesigner binnen elektronische muziek en ook een bachelor afgemaakt binnen dit vakgebied).

Ben jij iemand binnen dit vakgebied die geen genoeg kan krijgen over hoe enthousiast je hiervan wordt of vind je het gewoon leuk om een keer van gedachte te wisselen? Ik hoor dan graag van je door een pbtje!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2022, 01:41
Puma Puma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2022
Berichten: 2
Puma is on a distinguished road
Standaard

Werk je nu al aan algoritmes om te beleggen en traden? Dat zou vrij bijzonder zijn.

Als het gaat om audio algoritmes ben ik bang dat ze voornamelijk C++ gebruiken en dat je met Python in die wereld niet veel kan. Python is te langzaam daarvoor.

Als het gaat om serieuze algoritmes in de finance bij een bank of hedgefund dan heb je minimaal een universitair diploma in de econometrie, wiskunde, natuurkunde of informatica nodig. En dan nog wordt het zonder werkervaring lastig om binnen te komen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2022, 10:08
desollicitant desollicitant is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 september 2017
Berichten: 12
desollicitant is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puma Bekijk bericht
Werk je nu al aan algoritmes om te beleggen en traden? Dat zou vrij bijzonder zijn.

Als het gaat om audio algoritmes ben ik bang dat ze voornamelijk C++ gebruiken en dat je met Python in die wereld niet veel kan. Python is te langzaam daarvoor.

Als het gaat om serieuze algoritmes in de finance bij een bank of hedgefund dan heb je minimaal een universitair diploma in de econometrie, wiskunde, natuurkunde of informatica nodig. En dan nog wordt het zonder werkervaring lastig om binnen te komen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Hi Puma, bedankt voor je reactie.

Op dit moment werk ik inderdaad aan algoritmes voor trading en beleggen. Wat maakt dat zo bijzonder volgens jou?

Wat betreft python en audio ben ik dat met je eens. Python is daarvoor te traag.

Een universitair diploma heb ik inderdaad niet op dit specifieke gebied. Het klinkt alsof je het een en ander aan ervaring hebt in deze sectoren, wat zou je voor mij aanbevelen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Docent die denkt over carrièreswitch... maar wat? Jufnaatje Loopbaanvragen 6 16 februari 2010 19:08
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
zoek werk als bediende , zoek kritische mensen die me willen advies geven puna Sollicitatiebrief en cv 1 26 februari 2008 18:18
Begeleiding van medewerkers uit de gezondheidszorg die zijn vastgelopen in hun werk wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 1 februari 2008 13:07
Op zoek naar.......wat nu precies? Lady Loopbaanvragen 33 2 oktober 2006 22:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon