Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2009, 23:23
Daan66 Daan66 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 3
Daan66 is on a distinguished road
Standaard Lerarenopleiding Ne of En

Op 42 jarige leeftijd denk ik eraan te beginnen aan de lerarenopleiding Eng of Ned.
Heb al veel werkervaring (14jr bij de KLM, gestopt) maar wil iets heel anders. Is deze opleiding met twee kids v 11 en 13 (alleenstaande moeder)en 3 dgn werk te zwaar? Zou naar A'dam moeten reizen,(totaal 45min).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2009, 23:06
Jaap Slinger
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Lerarenopleiding Ne of En

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan66 Bekijk bericht
Op 42 jarige leeftijd denk ik eraan te beginnen aan de lerarenopleiding Eng of Ned.
Heb al veel werkervaring (14jr bij de KLM, gestopt) maar wil iets heel anders. Is deze opleiding met twee kids v 11 en 13 (alleenstaande moeder)en 3 dgn werk te zwaar? Zou naar A'dam moeten reizen,(totaal 45min).
Wat voor werk doe je nu? Qua werkdruk is hbo goed te doen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je wel veel stage zal moeten lopen. De vraag is of dát te combineren is met werk en een gezin.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 september 2009, 12:25
Daan66 Daan66 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 3
Daan66 is on a distinguished road
Standaard Re: Lerarenopleiding Ne of En

Hi Jaap,
Ik werk in een winkel.
Op hoeveel dagen komt het per week, de stage?
Wordt er ook al iets betaald gedurende de stageperiode? Dan zou ik event iets minder kunnen werken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 september 2009, 13:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Lerarenopleiding Ne of En

Citaat:
Is deze opleiding met twee kids v 11 en 13 (alleenstaande moeder)en 3 dgn werk te zwaar? Zou naar A'dam moeten reizen,(totaal 45min).
Of het volgen van een hbo-opleiding voor jou te zwaar is, kan ik zo niet zeggen, daarvoor ken ik je situatie onvoldoende. Maar de meeste mensen vinden de combinatie werken + opleiding + huishouden + kinderen behoorlijk pittig. Het vergt veel doorzettingsvermogen, flexibiliteit, organisatievermogen en discipline om die vier ballen in de lucht te houden.
Waarom wil je een van deze twee opleidingen eigenlijk gaan doen? Waarom wil je graag voor de klas staan? Ben je al eens naar een voorlichtingsavond geweest? Je krijgt dan niet alleen een indruk van de opleiding, je kunt er vaak ook een gesprekje aanknopen met huidige deeltijdstudenten. Zij kunnen je meer vertellen over hun ervaringen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 september 2009, 15:12
Jaap Slinger
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Lerarenopleiding Ne of En

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan66 Bekijk bericht
Hi Jaap,
Ik werk in een winkel.
Op hoeveel dagen komt het per week, de stage?
Wordt er ook al iets betaald gedurende de stageperiode? Dan zou ik event iets minder kunnen werken.
Ok! Je hebt dus nog geen relevant werk begrijp ik. Lastig om dan deeltijd te doen, maar wel een wil is is een weg! Stage lopen is best veel, omdat dit essentieel is voor de opleiding. Hoeveel dit is durf ik niet precies te zeggen, hiervoor zal je bij de ervaringsdeskundigen moeten zijn ;-)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 september 2009, 10:58
Daan66 Daan66 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 3
Daan66 is on a distinguished road
Standaard Re: Lerarenopleiding Ne of En

Dank jullie voor de recties. Ik ga maar snel een kijkje nemen bij de opleiding in A'dam om daar eens te gaan praten. Ook met medestudenten praten is inderdaad erg nuttig. Daar hoop ik dan wat meer inzicht te krijgen, zodat ik weet waar ik aan begin. Groet en nogmaals bedankt, Daan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minder studenten hbo lerarenopleiding Jan Opleiding kiezen en volgen 1 12 oktober 2006 21:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon