Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2007, 15:18
BloemBloem BloemBloem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2007
Berichten: 1
BloemBloem is on a distinguished road
Standaard Kunstacademie CABK (Zwolle): toelatingseisen

Momenteel studeer ik aan het Cibap Vakcollege (MBO4), 2e leerjaar; richting vormgeving, presentatie en communicatie.
Voor volgend jaar wil ik graag toelating doen bij het CABK (arTEZ) in Zwolle (voorheen in Kampen), waar ik de autonoom beeldende kunst -richting op wil. Ik wil gaan proberen de overstap te maken. Bij opendagen heb ik rondgevraagd of het met mijn opleidingsniveau wel mogelijk is om aangenomen te worden; en het antwoord was "ja". Alleen moet ik natuurlijk wel aan de eisen voldoen: genoeg potentie, motivatie, goed werkproces etc.

Zijn er mensen die mij meer duidelijkheid kunnen geven over wat er van je verwacht word tijdens de toelating?
Zijn er verder dingen waar ik op moet letten?

Zo moet ik bijvoorbeeld bij de toelating zoveel mogelijk laten zien; 3 kilo werk het liefst... geen probleem, maar mijn werk bestaat met name uit schilderingen, illustraties etc. Is het dan ook van belang dat dit allemaal verschillend is? Zo heb ik vrijwel geen ruimtelijk werk, wel ben ik ontzettend gedreven en lijkt beeldhouwen ed, mij fantastisch..


Gr Bloeme
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2008, 12:26
morganz88 morganz88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2008
Berichten: 1
morganz88 is on a distinguished road
Standaard Re: Kunstacademie CABK (Zwolle): toelatingseisen

Hallo,
Wat leuk dat je deze opleiding wil gaan volgen. Ik doe het nu ook en het is zeker de moeite waard! Maar je had een vraag over: 'Wat ze van je verwachten en hoe de toelating verloopt?'
Je moet bij je toelating laten zien dat je genoeg potentieel hebt om de opleiding te volgen. Daarnaast is het ook erg belangrijk dat je laat zien dat je gemotiveerd bent. Maar als ik je bericht lees moet dat wel goed komen.
Bij de toelating zelf, moet je aan twee onderdelen voldoen. Dat is een praktisch- en een gespreks gedeelte. Waarschijnlijk heb je al een aantal papieren gekregen waarop staat wat het praktische gedeelte inhoud.
Het gespreksgedeelte is er zodat de docent(en), die bij je toelating zijn, een idee krijgen waarom je naar de kunstacademie wil. En je kunt bij dat gesprek, een toelichting bij je werk geven.
Ik had zelf geen 3d werk bij mijn toelating gehad en daarover hebben ze niets gezegd. Wat volgens mij wel handig is, is dat je een verscheidenheid tussen je schilderijen/illustraties hebt, ook qua materiaal.

Nog veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2010, 19:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Question Re: Kunstacademie CABK (Zwolle): toelatingseisen

haay, ik ben 13 jaar en sinds een jaar kan ik heel erg leuk tekenen.
ik weet nog niet wat ik wil worden maar veel mensen raden mij deze school aan.
kunnen jullie wat vertellen over de Kunstacademie Zwolle, en wat voor richtingen ze hebben??

XXX maxine
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2010, 11:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Kunstacademie CABK (Zwolle): toelatingseisen

Hoi Maxine,

Neem eens een kijkje op de site van de hogeschool:
http://www.artez.nl/

Verder is het heel belangrijk dat je veel oefent en een portfolio met (verschillende) werk opbouwt.

Veel succes!

Marieke
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2010, 19:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Kunstacademie CABK (Zwolle): toelatingseisen

Mijn vraag is meer of er toekomst achter zo'n opleiding zit.
Meeste mensen denken dat ik al een kunstopleiding heb gehad als ze naar mijn werk kijken, dus volgens kan ik met juiste begeleiding en opleiding best wel goed worden, maar ik denk dat een goede baan hierin vinden zeer klein is.
Ik ben in een bezit van een een eigen bedrijf waar ik financieel van afhankelijk ben en kan ik niet zomaar opgeven voor iets wat ik leuk vind maar geen toekomst is zit ?
weet iemand of er genoeg werk is voor een tekenaar/illustrator?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon