Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 december 2013, 18:59
justmee justmee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2013
Berichten: 3
justmee is on a distinguished road
Standaard Kan geen baan vinden omdat ik stotter

He allemaal,

Ik solliciteer me al een jaar helemaal suf, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik wordt vaak uitgenodigd of soms ook helemaal niet en krijg ik een standaard emailtje terug dat ik te weinig ervaring zou hebben,
Tijdens het gesprek, wordt ik altijd geconfronteerd met mijn stotteren, opmerkingen als, huh je stottert of hoe dat is in die functie. Ik vind het erg vervelend omdat dit 1 geen ramp is en 2 ik het niet erg doe en 3 dit gewoon bij mij hoort en 4 ik alleen doe in stress situaties. Ik vind dus geen baan omdat ik stotter. Zijn er instanties die me kunnen helpen, of moet ik het maar gewoon in mijn brief zetten? ik weet het echt niet meer, ben de wanhoop nabij.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2013, 06:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

In grote bedrijven tref je op wat hoger niveau altijd alleen maar mensen aan die in hele stereotype lijnen denken. Die mensen beschikken niet over zoiets als fantasie. Ze zien je als iemand met een gebrek, dus ze moeten je niet; zo simpel is dat. Dit zijn mensen met een heel eenvoudig niveau, zonder enig besef van filosofie.
De overheid neemt de taak op zich om een emancipatoire rol te spelen en mag binnen haar eigen doelstelliingen deze vorm van discriminatie niet toepassen. Probeer het dus daar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2013, 17:45
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hoi, wat vervelend dat je stotteren zoveel invloed heeft op het solliciteren. Ik kan me voorstellen dat je hier gefrustreerd van raakt.

Op welk soort banen solliciteer je? Ik denk dat het belangrijk is om goed te bedenken welk werk je wilt en kunt. Als je (telefonisch) contact hebt met klanten, kan stotteren lastig zijn. Maar in een functie waar je enkel contact hebt met collega's, zal het weinig problemen opleveren.

Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat in grote bedrijven op wat hoger niveau, altijd alleen maar mensen aan die in hele stereotype lijnen denken. Wel is het zo, dat je bij gemeentes en (semi) overheidsinstellingen iets meer kans maakt, omdat hier op een andere manier wordt omgegaan met personeel en het aannemen ervan.

Maar ik zou je niet aanraden om het in je brief te zetten. Dan schrik je potentiële werkgevers bij voorbaat af en dat wil je niet.

Heel veel succes met solliciteren!

Groetjes, Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 december 2013, 18:36
justmee justmee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2013
Berichten: 3
justmee is on a distinguished road
Standaard

Het nare is dat ik meer hakkel dan echt stotteren, ik heb er zelf geen last van en sommige die ik al jaren ken horen het nooit? Ik solliciteer op management functies in de retail. dus je hebt veel klanten contact maar ik doe niks anders dan dat vak al jaren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 december 2013, 18:37
justmee justmee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2013
Berichten: 3
justmee is on a distinguished road
Standaard

Dus de gemeente klinkt als een goede optie maar heb er geen werkervaring in en dat is tegenwoordig ook wel erg belamngrijk
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2014, 21:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard stotteren

ik heb zelf weinig ervaring met solliciteren maar wel met stotteren. ik ben millitair en in dit vak is communicatie ook zeer belangrijk. mijn functioneren heeft echter nooit geleden onder mijn stotteren en ik denk dat zolang jij er zelf geen problemen mee hebt er niks aan de hand is. de kunst is nu om je werkgever dat in te laten zien denk ik. probeer het stotteren om te zetten naar iets positiefs, bijvoorbeeld hoe sterk je in je schoenen moet staan om er elke dag weer mee om te gaan. dat je misschien minder overkomt als expert verkoper op de klant en daardoor meer binnenhaald ik zeg maar wat. probeer het positieve eruit te halen en laat je toekomstige werkgever dat zien in plaats van iemand die naar zijn kortzichtige idee niet kan communiceren. hoop dat het je helpt!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 maart 2014, 11:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer het McGuire Programma eens.
Dan gaat een wereld voor je open.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 april 2014, 04:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justmee Bekijk bericht
He allemaal,

Ik solliciteer me al een jaar helemaal suf, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik wordt vaak uitgenodigd of soms ook helemaal niet en krijg ik een standaard emailtje terug dat ik te weinig ervaring zou hebben,
Tijdens het gesprek, wordt ik altijd geconfronteerd met mijn stotteren, opmerkingen als, huh je stottert of hoe dat is in die functie. Ik vind het erg vervelend omdat dit 1 geen ramp is en 2 ik het niet erg doe en 3 dit gewoon bij mij hoort en 4 ik alleen doe in stress situaties. Ik vind dus geen baan omdat ik stotter. Zijn er instanties die me kunnen helpen, of moet ik het maar gewoon in mijn brief zetten? ik weet het echt niet meer, ben de wanhoop nabij.
Als het je enigzins kan helpen: zelf heb ik hetzelfde probleem, ik hakkel soms. Dit terwijl ik in mijn functie dagelijks leiding moet geven aan arbeiders in een productieomgeving van soms het dubbel van mijn leeftijd. Ik tracht er gewoon vol zelfvertrouwen over te gaan en door te zetten. Wat ik dan gebruikt is naar het schijnt 'natuurlijke autoriteit' door mijn lengte, lage stemtoon, de neiging naar voren te komen terwijl ik spreek en het gebruik van BEIDE handen terwijl ik spreek kom ik veel zekerder en kordater over. Dat kun je eens proberen tijdens je sollicitatie.

Bij mijn eerste job heb ik het ook moeilijk gehad, wat heb ik gedaan: ik heb de vragen die regelmatig gesteld werden en dewelke ik verwachtte tijdens het gesprek, verzameld en heb de antwoorden hierop uitgeschreven en vooraf van buiten geleerd. Je zult merken dat je vanzelf veel minder gaat stotteren.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 juni 2014, 13:12
bloem22 bloem22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 2
bloem22 is on a distinguished road
Standaard Stotteren

Hallo Justmee,

Erg vervelend dat je daarom geen baan kunt vinden. Echter vind ik het persoonlijk eigenlijk geen reden om daardoor afgewezen te worden.

Ik werkte zelf een tijd in de beveiliging, waar ik ook een collega had maar die stotterde heel erg, over een zin met bijvoorbeeld 5 woorden deed hij 4 minuten over. Is helemaal niet erg, mensen doen lacherig maar ze weten zelf natuurlijk niet hoe het is.

Als je een baan wilt waar bij je heel veel moet praten is dat natuurlijk (denk ik dan) geen goede keuze, niet ivm dat je stottert maar ook om het feit dat mensen er vaak over lachen en ze het niet leuk vinden om daar naar te luisteren.

Het lijkt mij wel een hele nare situatie, zelf heb ik ook wel eens dat ik stotter maar meer omdat ik gestrest ben haha.

Succes voor in de toekomst en ik hoop dat je een hele leuke baan zal vinden ondanks dat je stottert.

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
discriminatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk vinden - nog geen diploma Web Alle andere carrièreonderwerpen 6 4 oktober 2012 18:47
Hoe een baan vinden zonder de juiste papieren/ervaring? heepgirl Loopbaanvragen 3 14 september 2012 17:19
Welke opleiding voor artiestenmanager, en waar kan ik informatie vinden? _Aiimee_ Opleiding kiezen en volgen 7 17 maart 2011 16:26
Baan vinden in deeltijd Robbert23 Opleiding kiezen en volgen 5 25 februari 2008 11:49
Baan vinden: netwerk stijgt, kranten veren op, internet is overkill René Loopbaanvragen 0 31 december 2007 15:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon