Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 februari 2009, 17:11
Cootje Cootje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 1
Cootje is on a distinguished road
Question graag reactie vacature jobcoach

Graag jullie reactie op deze sollicitatiebrief, reageer regelmatig op dergelijke functies maar wordt vaak afgewezen omdat ik niet in het bezit ben van een HBO diploma en/of te kort heb gewerkt als re-integratiecoach. Is dat nu werkelijk de reden of ligt het toch aan mijn brieven.
Vacature: Jobcoach

Functie
Bemiddelen en begeleiden van werkzoekenden met structureel functionele beperkingen die een grote afstand hebben tot de arbeidsmarkt.
Coachen van werkzoekenden naar passende arbeid, adviseren over aanpassingen op de werkplek, indien nodig en planmatig trainen en coachen van de cliënt en de werkgever op de werkplek.
Coaching naar werk op de werkplek gebeurt gestructureerd en planmatig via de methodiek van Begeleid Werken. Rapporteren aan de opdrachtgever en beschikken over en onderhouden van contacten met relevante netwerken.

Eisen
HBO werk- en denkniveau. Ervaring in het begeleiden van werkzoekenden welke veelal een grote afstand hebben tot de arbeidsmarkt. In staat zijn mensen te motiveren zich vol in te zetten om werk te vinden en behouden. kennis van en ervaring met de doelgroep en haar problematiek. Beschikt over een netwerk van opdrachtgevers en werkgevers die vacatures kunnen aanbieden, passend binnen het zoekprofiel van de werkzoekende cliënten. Uitstekende mondelinge- en schriftelijke communicatieve vaardigheden, je bent flexibel, klant- en resultaatgericht.

--------------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw .........,

De functie van Jobcoach is mij op het lijf geschreven. Uw vacature op uw website heeft mij dan ook zeer enthousiast gemaakt. Graag wil ik u ervan overtuigen waarom ik een waardevolle aanwinst ben voor uw bedrijf.

Geruime tijd heb ik werkzoekenden begeleid bij het re-integreren op de arbeidsmarkt. Hierdoor heb ik veel kennis vergaard van het werkveld en heb ik een groot netwerk en goede relaties opgebouwd. De doelgroep had een grote afstand tot de arbeidsmarkt en een intensieve en individuele begeleiding nodig door middel van trainen, coachen, confronteren, stimuleren en motiveren. Veel van mijn clientčle zijn teruggekeerd naar regulier werk en hebben hun baan weten te behouden.
Als vrijwilliger bij Stichting Vluchtelingenwerk coach ik inburgeraars tijdens het inburgerings-traject. Ik ondersteun hen o.a. bij het leren spreken en schrijven van de Nederlandse taal, het complementeren van hun portfolio en het verkrijgen van voldoende kennis van de Nederlandse samenleving.

Hoewel ik niet eerder heb gewerkt met mensen met een structurele functionele beperking, heb ik wel een grote affiniteit met deze doelgroep en ben ik bekend met hun specifieke problematiek. Ik ben iemand die mensen weet te stimuleren tot positieve ontwikkeling en persoonlijke groei. Ook kan ik goed de behoeften van anderen analyseren en vertalen naar oplossingen. Eigenschappen als inlevingsvermogen, mensenkennis en sociale en communicatieve vaardigheden komen hierbij goed van pas, evenals mijn flexibele instelling en resultaatgerichte werkwijze. Mijn werk- en levenservaring, kennis van en gepassioneerde interesse in het vak lijken mij dan ook relevant voor uw aangeboden vacature.

Natuurlijk ben ik van harte bereid deze brief en mijn motivatie nader toe te lichten in een gesprek. Een uitnodiging daarvoor zie ik dan ook graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2009, 16:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: graag reactie vacature jobcoach

Hallo,

Het is, denk ik, beter om het deel "hoewel ik niet eerder gewerkt heb met de doelgroep met een functionele beperking..." weg te halen. Positief schrijven, en alles waar je GEEN ervaring mee hebt niet noemen - dat kan men in je cv zien.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie sollicitatie sales support medewerker MH1980 Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2008 18:29
graag reactie op deze solliciatie voor commercieel bediende daphne 1 Sollicitatiebrief en cv 0 2 juni 2008 19:51
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
vacature financial assistant, graag commentaar FransJan Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2007 17:19
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon