Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2010, 22:02
leontine leontine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 5
leontine is on a distinguished road
Post Open sollicitatiebrief parttime, graag commentaar

ik wil naar een aantal bedrijven een open sollicitatie sturen, maar weet niet of mijn brief pakkend genoeg is voor een uitnodiging. Elke hulp is welkom.

Geachte dames, heren


Regelmatig zie ik vacatures van uw bedrijf waarbij ik dacht “dit is mijn baan”, maar omdat het om fulltime betrekkingen ging heb ik er nooit iets mee gedaan. Toch trek ik nu de stoute schoenen aan in de hoop dat mijn ervaring en gedrevenheid u toch zullen overtuigen.

Juist de veelzijdigheid aan werkzaamheden en mogelijkheden maken uw bedrijf voor mij zeer aantrekkelijk. Mijn uiteenlopende werkervaring bij onder andere ******* heeft ertoe bijgedragen dat ik beschik over een veelzijdige administratieve alsook technische kennis.

Ik ben in staat zelfstandig en flexibel te werken, en maak graag deel uit van een enthousiast team. Collegialiteit en een prettige werksfeer zijn voor mij erg belangrijk.
Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, assertief, sociaal, verantwoordelijk, recht door zee, maatschappelijk betrokken en leergierig.

Een brief en curriculum Vitae geven natuurlijk enkel een beknopte indruk van de persoon die deze geschreven heeft. Ik hoop dan ook dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek wil ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme aan u toelichten.

Met vriendelijke groet,

***********************




Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2010, 12:26
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatiebrief parttime, graag commentaar

Hey Leontine,

Goed dat je nu toch het initiatief neemt. Ik heb het gevoel dat je een beetje te lief en te eerlijk bent en hoewel dat in het dagelijks leven uitstekend is kan dat in een open sollicitatie tegen je werken. Hierbij mijj feedback:

In de eerste alinea gebruik je zowel de tegenwoordige als de verleden tijd 'zie' vs. 'dacht'. Maak er zie - denk of zag - dacht van.

"Omdat (...) heb ik er nooit iets mee gedaan." Dat komt niet zo daadkrachtig en initiatiefrijk over. Wellicht zouden ze bij de perfecte kandidaat (jij) best een uitzondering willen maken op hun full-time eis. Dat heb je echter nooit geprobeerd.

"Toch trek ik nu (...)" Die zin kan daadkrachtiger. Nu komt de zin een beetje over alsof een mediocore meisje de populairste jongen van de school mee uit vraagt

De tweede alinea zegt waarom hun voor jou interessant zijn als bedrijf. Het is handiger als je hier al begint met een specifieke (soort) functie waarin je wil graag wil werken en waarom jij daar geschikt voor bent.

"mijn uiteenlopende (..)" Noem kort wat je daar zoal gedaan hebt.

Derde alinea: toon je claims aan met praktijkvoorbeelden.

"een brief en (...)" overweeg om die eerste zin weg te halen. Dat weten recruiter/P&O mensen wel en door dat te zeggen neem je ze niet echt serieus.

"ik hoop..." Je mag best hopen dat ze je uitnodigen, maar zet dat niet in de brief! Toon je bereidheid om langs te komen: "Graag kom ik..."

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2010, 15:43
leontine leontine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 5
leontine is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatiebrief parttime, graag commentaar

dank je voor je tips, heb mijn brief inmiddels hier en daar aangepast. toch worstel ik nog steeds met de goede opening. werk momenteel bij een callcenter, perfect om weer op de arbeidsmarkt te komen, maar niet echt iets waar ik mijn toekomst zie. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een baan die meer aansluit op mijn werkverleden als commercieel medewerker binnendienst. ik kan jammer genoeg door spierreuma geen fulltime baan meer aan.

heeft iemand nog goede tips voor een knallende openingszin?
Alle hulp is welkom
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2010, 16:27
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatiebrief parttime, graag commentaar

Missie en visie van de organisatie koppelen aan je talent/belangstelling. Ik geef je even een voorbeeldje van een opening in een brief waarop ik een uitnodiging ontving:

Interesse in maatschappelijke vraagstukken. Denken én doen en dynamiek zijn ingrediënten die ik graag zie bij een organisatie. Zowel als zich bewegende in de maatschappij, maar ook als werknemer om mijn talenten in te zetten en te laten groeien. Als professioneel ............ solliciteer ik dan ook graag naar de functie van ........... bij ...............

Het was een organisatie die zich bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken. Denken, doen en dynamiek een van hun uitingen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatiebrief, commentaar graag! herman11 Sollicitatiebrief en cv 2 9 juni 2008 11:49
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
semi Open sollicitatiebrief: Graag commentaar jaro Sollicitatiebrief en cv 1 29 augustus 2007 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon