Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 26 april 2011, 13:40
TessaS TessaS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2009
Berichten: 3
TessaS is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Coördinator Bibliotheek

Ik wil graag solliciteren op de functie van coördinator in de bibliotheek. De functie is een combinatie van medewerker advies & informatie en coördinator van het team. Bovendien gaat de bibliotheek dit jaar naar een kleiner pand verhuizen en overstappen op het retailmodel. De nieuwe coördinator moet hierin een voortrekkersrol gaan spelen.

Ik zou het fijn vinden als iemand mijn brief van commentaar wil voorzien. Het is lang geleden dat ik gesolliciteerd heb (ben de laatste jaren als freelance vertaler werkzaam geweest), dus ik moet er weer een beetje inkomen!



Mijn brief:

Betreft: Vacature Coördinator

Geachte mevrouw/meneer,

Bij deze wil ik graag solliciteren naar de functie van Coördinator in ....

In februari j.l. heb ik mijn opleiding MID-bibliotheek, en daarmee mijn stage bij Bibliotheek ..., afgerond. Helaas was er, tot teleurstelling van beide kanten, vanwege de bezuinigingen op dit moment alleen de mogelijkheid om als invalkracht werkzaam te blijven. Omdat het invalwerk in de praktijk te weinig uren oplevert ben ik op zoek naar een andere baan.

Wat mij erg aanspreekt in deze functie is de combinatie van het contact met de klant (als medewerker informatie & advies) en de coördinerende taken binnen het team. Ik vind het erg leuk om mensen te helpen bij hun zoektocht naar informatie. Maar ik vind het ook belangrijk dat een team goed functioneert en zou graag die coördinerende en motiverende taak op mij nemen.
Ook het feit dat de bibliotheek gaat verhuizen en overstapt op het retailmodel spreekt mij aan. Toen ik met mijn stage begon was Bibliotheek ... net verhuisd. Tijdens het eerste jaar na de verhuizing bleek dat niet alles liep zoals van te voren was gedacht. Aan de hand van klantprofielen, uitleencijfers en in overleg met de centrale collectioneurs, hebben we geprobeerd om in de beperkte ruimte een zo breed mogelijk en op de klant toegespitst aanbod te verzorgen. Ik ben medeverantwoordelijk geweest voor het bedenken, plannen en uitvoeren van de noodzakelijke veranderingen. Ik voelde me vereerd dat ik als stagiaire zo bij dit proces betrokken werd.
Tijdens mijn opleiding is er veel aandacht aan het retailmodel besteed. In Bibliotheek ... wordt hier al gedeeltelijk mee gewerkt (bv frontaal presenteren) en in De Nieuwe Bibliotheek in Almere heb ik mogen bewonderen hoe dit er in de praktijk uit kan zien als het tot in de kleinste details wordt doorgevoerd. Hoewel ik ook de nadelen er van zie, denk ik dat het voor de meeste klanten een vooruitgang is.

Als freelance vertaler heb ik veel ervaring opgedaan in het onderhouden van contacten met klanten, het plannen van opdrachten en geven en ontvangen van feedback. Ik ben digitaal zeer vaardig, leergierig en sociaal vaardig. Al met al denk ik over de juiste kwaliteiten te beschikken om deze functie tot ieders tevredenheid te kunnen uitvoeren.

Ik hoop dat ik u hiervan heb weten te overtuigen en ik hoop dat ik de gelegenheid krijg om mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten. Voor meer informatie verwijs ik naar bijgevoegd CV.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
bibliotheek, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon