Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2008, 01:25
Laura25 Laura25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3
Laura25 is on a distinguished road
Exclamation sollicitatie stage creatief therapeut

Ben al een tijdje aan het stoeien met deze brief. Zie door de bomen het bos niet meer. Welke info moet er wel in en wat niet? Is de brief enthousiast genoeg? Heel graag reacties over de opstelling en de inhoud.

Alvast bedankt!

Laura
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc briefdef.doc‎ (22,0 KB, 637x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 februari 2008, 08:40
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stage creatief therapeut

Hoi Laura,

Je hebt een goede openingszin en je legt goed uit waarom je juist bij deze stichting wilt werken. Heel goed! Ik heb nog wel een paar opmerkingen:

Algemeen: Je wekt iets te weinig "Desire" op. Je vertelt wie je bent en wat je allemaal kunt, maar nog beter zou zijn om jouw kunnen te verbinden met het voordeel wat het stagebedrijf uit die eigenschappen zou halen. Tevens rond je je brief vrij timide af. Knal die laatste zin erdoor in een variant van "Ik weet zeker dat ik een uitstekende aanvulling op uw team zal zijn en zal mijn motivatie voor dit werk graag willen toelichten in een persoonlijk gesprek"

Citaat:
Mijn naam is xxxxxxxxx, ik ben xx jaar en op zoek naar een stage creatieve therapie beeldend. Deze stage zal voor 25 uur in de week zijn.
Naam en leeftijd staan al in je CV, dus deze hoef je niet in de brief te vermelden. Ik realiseer dat het dan wel een hele korte zin wordt voor een alinea die moeilijk ergens anders aan geplakt kan worden, maar probeer daar nog iets creatiefs op te verzinnen.

Citaat:
Ook tijdens mijn stage bij het Maatjesproject: de Kunstexpress in Amersfoort heb ik met veel plezier, door middel van creatieve activiteiten, aan de sociale ontwikkeling van mijn maatje gewerkt. Thema’s die hierbij aan bod kwamen waren zelfvertrouwen, pesten en sociale vaardigheden zoals samenwerking, conflicthantering en agressieregulatie.
Je schrijft vrij veel over je werkervaring en vaardigheden. Dit is niet verkeerd, maar bovenstaand stukje zou ik toch weglaten en een klein stukje ervan in je CV vermelden. Dit kun je altijd nog in het gesprek naar voren brengen. Vanzelfsprekend vermeld je de vaardigheden onder een speciaal kopje op je CV en je zorgt ervoor dat je bij elke vaardigheid een onderbouwend verhaal kunt vertellen.

Citaat:
Bijlage: Curriculum Vitea
Niet Vitea maar Vitae

----------

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 februari 2008, 12:53
Laura25 Laura25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3
Laura25 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stage creatief therapeut

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker wel wat mee!

Groetjes, Laura
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 februari 2008, 13:56
Krizz1983 Krizz1983 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 3
Krizz1983 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stage creatief therapeut

Hoi Laura,

ik heb je brief gelezen en vind hem best goed.

Een paar inhoudelijke dingen:
- "werd mijn interesse gewekt om..." is wel heel formeel en beleefd. Ik zou zelf zoiets schrijven als. "Na het telefoongesprek dat ik met uw collega voerde was ik heel enthouasiast...". Ik zou ook de naam van de collega noemen, dus meneer of mevrouw X.

- Dat je een stage zoekt voor 25 uur zou ik pas onderaan de brief zetten, na de zin "Graag wil ik mijn vaardigheden verder inzetten in de praktijk door middel van een stage bij...". De rest van deze zin, naam en leeftijd, zou ik helemaal weglaten.

- De alinea over je ervaring bij scouting vind ik heel goed, maar ik zou hier een voorbeeld bij geven. Dat maakt het wat aansprekender. Bv hoe heb je die jongeren geleerd om samen te werken? Wat was jouw aanpak, rol en het resultaat? Dit doe je al wel meer bij de alinea hierna. Ik zou overigens niet drie voorbeelden noemen (scouting, bejaarden en maatjesproject). Twee lijken mij voldoende, anders wordt het zo'n opsomming van wat je allemaal gedaan hebt.

- Ik mis waarom je bij die stichting zou willen werken. Wat hebben zij je te bieden. Wat spreekt je aan in hun werk of doelstellingen? Dat willen zij ook graag weten. Ken je daar iemand, ben je daar al eens geweest, etc.

- Sluit iets knallender af. Nu ben je weer zo beleefd, maar zeg gewoon dat je graag een uitnodiging ontvangt om je brief te bespreken.

En nog een spellingspuntje:
- het is curriculum vitae, niet vitea

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 februari 2008, 14:24
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stage creatief therapeut

Krizz,

Ze heeft wel een motivatie voor het bedrijf gegeven:
Citaat:
De visie van de stichting spreekt mij erg aan. De open houding tegenover cliënten en het geloof in groei en ontwikkeling van mensen is wat ik ook graag tot uiting breng in mijn werkzaamheden.
Daarbuiten is het niet de bedoeling dat je al mijn suggesties overneemt en deze alleen wat anders opschrijft. Je zou het met mijn wijzigingen eens kunnen zijn en dat kun je vermelden, maar vermeld daarnaast alleen de opmerkingen die anders zijn dan die van mij.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 februari 2008, 16:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: sollicitatie stage creatief therapeut

Hoi Krizz,

Bedankt voor je reactie! Alle tips zijn welkom, ik kan mijn brief idd wat knallender maken

Groetjes, Laura
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage rechtbank (open sollicitatie) Trudi Sollicitatiebrief en cv 3 3 april 2010 14:40
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32
Sollicitatie stage Chris_lieuw Sollicitatiebrief en cv 0 22 november 2006 20:32
Sollicitatie Stage nick Sollicitatiebrief en cv 1 20 november 2006 23:49
Sollicitatie stage Marjon1986 Sollicitatiebrief en cv 2 21 april 2006 10:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon