Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2011, 18:57
Eric Eric is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 13
Eric is on a distinguished road
Standaard Werkloos: doorzoeken of koers aanpassen?

Hallo forum lezers,

Ik ben na ontslag (een redelijk goede ict baan, leeftijd 34) bezig met solliciteren (tot nu toe zonder succes). Dat begon voorspoedig, maar het aantal gesprekken begint nu af te nemen. En nu loop ik door dit gebrek aan succes en het feit dat de muren op me af komen zonder werkweek (ik heb gewoon een werkritme nodig om me lekker te voelen), met het idee om deze koers op te geven. Mijn vraag: is dit verstandig of is vasthouden aan je vorige baan de beste tactische keuze. En zo niet wat zijn de alternatieven om snel met iets zinvols aan de slag te gaan (ik ben op zoek naar ervaringen van andere mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten).


MvG, Eric
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2011, 21:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht
En nu loop ik door dit gebrek aan succes en het feit dat de muren op me af komen zonder werkweek (ik heb gewoon een werkritme nodig om me lekker te voelen), met het idee om deze koers op te geven.
Wat bedoel je met "deze koers"
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2011, 21:57
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Heb zelf persoonlijk niet ervaring met tussen banen inzitten, maar uit naaste omgeving weet ik dat het in sommige gevallen het een hel is maar heb van sommigen ook wel gehoord dat het even lekker bijtanken is en dat je even opnieuw kunt oriënteren op wat je wilt.

Ik zou eerst gaan afvragen of het werk wat je deed leuk was of dat je toch iets andere richting wilt. In beide gevallen kun je kijken of je door middel van korte studies of iets dergelijks je kennis op pijl kunt houden of kunt verbreden.
Persoonlijk zou ik niet kiezen om banen aan te nemen die je niet direct leuk lijken of onder je niveau is want vaak zie je dit ook weer terug op je CV en dat staat niet altijd goed. Maar dat is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2012, 14:58
Angel-JB Angel-JB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 6
Angel-JB is on a distinguished road
Standaard

Hallo Eric,

heb je al een baan of ben je nog werkloos? Ik ben ook druk aan het solliciteren zelfs onder me niveau ben blij als ik weer een baan heb.
Maar merk door me leeftijd en de crisis dat ze niet meer voor het oprapen liggen.
Ik hou me ook bezig met me hobbies zoals films kijken om de dag door te komen of gamen. En lekker in de sportschool hangen.

Succ6

Koos Werkloos
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 maart 2012, 15:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel-JB Bekijk bericht
Ik hou me ook bezig met me hobbies zoals films kijken om de dag door te komen of gamen. En lekker in de sportschool hangen.
Een hobby is prima en niks mis met een filmpje op zijn tijd, maar waarom besteed je daar hele dagen aan Voel je niks voor wat constructievere bezigheden, om jezelf te ontwikkelen en je kans op een baan te vergroten?
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 maart 2012, 15:11
Angel-JB Angel-JB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 6
Angel-JB is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt? Ik ben ook druk aan het solliciteren maar zoals ik al zei de banen liggen niet voor het oprapen?
Ik zit in de ww al een tijdje. En ze nemen toch liever jongeren aan merk ik dan 35+ ers.
Maar ik neem aan dat je ook in de ww zit? Of niet?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 maart 2012, 15:18
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Wat Rene bedoeld is dat je je tijd beter kunt besteden aan activiteiten die je kansen op een baan vergroten. Tenzij je filmcriticus wilt worden heeft het bekijken van video´s bijvoorbeeld niet zo veel nut. Hoewel het hangen in de sportschool helpt om frustratie kwijt te raken, is het alleen van belang als je sportinstructeur wilt worden.

Je zult jezelf aantrekkelijk moeten maken om bij de werkgevers in beeld te komen. Dat doe je vooral door je CV op te poetsen met nieuwe vaardigheden. Bijvoorbeeld door het volgen van een opleiding of cursus in je vakgebied.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 maart 2012, 15:22
Angel-JB Angel-JB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 6
Angel-JB is on a distinguished road
Standaard

Ik snap je. En heb wel wat papieren gehaald maar zoals ik al zei ze willen liever jongeren. Want die zijn goedkoper en makkelijker te kneden.
Ik heb al heel wat werkervaring. En merk door de crisis dat het moeilijker is om een baan te vinden.
En ben er niet mee eens dat in de sportschool hangen geen keuze is. Wil in shape blijven en geen dikkertje worden. Heb me hele leven al gesport.

Koos Werkloos en sporter.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 maart 2012, 15:29
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Begrijp het. Dat is voor vrijwel iedereen zo op dit moment. Toch is het enige dat je kunt doen jezelf in de kijker spelen door je CV op te poetsen. Het argument: ik ben te oud moet je op de een of andere manier om zien te buigen in: ik ben het waard in de ogen van de werkgever.

Ik geef direct toe dat dat heel moeilijk is, maar wat moet je anders?

In ieder geval veel succes gewenst.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 maart 2012, 16:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel-JB Bekijk bericht
Ik ben ook druk aan het solliciteren
Je kunt daarnaast denken aan een opleiding volgen, vrijwilligerswerk doen en dat soort dingen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch Vormgever (1 jaar werkloos) Brain Sollicitatiebrief en cv 4 27 januari 2011 15:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon