Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 19 juni 2009, 18:04
robbie065 robbie065 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 4
robbie065 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie ambulante hulpverlener

Geachte heer/ mevrouw,

Kleine wiebelige schoenen, maar ik sta er stevig in. Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is om stevig in je schoenen staan bij het werken in de jeugdhulpverlening. Graag zou ik dan ook solliciteren naar de functie van ambulante medewerker bij Bureau Jeugdzorg Overijssel.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij voldoening mensen op weg te helpen en te begeleiden. Tijdens en na mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik werkervaring opgedaan in de verstandelijke gehandicaptenzorg.
Ik heb gewerkt als ambulante begeleider, waarbij de hulpvraag aan de hand van het zorgplan, het uitgangspunt is van de cliënt. Bijvoorbeeld: cliënten helpen om financiën op orde te maken, hulp bij het vinden van hobby’s, advies aan ouders over voortgang begeleidingcyclus van de cliënten en zorgplanbesprekingen. Aan de hand van dit zorgplan en de hulpvraag werd sturing gegeven aan de begeleiding. Regelmatig overleg met collega’s over cliënten en de toegepaste structuur werd veelvuldig besproken. Tevens was mijn taak als ambulante begeleider contacten te onderhouden met bedrijven en scholen waar de cliënten werkten of les hadden. Alles werd vastgelegd in rapportages.
Ik werkte hierbij vaak zelfstandig, maar in teamverband hadden we veel overleg, om elkaar aan te vullen bij begeleidingsproblemen. Bijvoorbeeld: aanpak cliënten tijdens begeleiding, conflicthantering of omgaan met agressie. De ervaringen die ik hiermee heb opgedaan lijken mij relevant voor de functie die u aanbied.

Toen ik uw advertentie las, krijg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk. Een baan bij Bureau Jeugdzorg Overijssel past precies in mijn straatje. Ik werk graag met jeugdigen en bied ze daarom graag een veilige en acceptabele opvoedingssituatie. In de werkwijze van Bureau Jeugdzorg spreekt het me aan dat de begeleiding gericht is op het vergroten van het probleemoplossend vermogen. Dit is een positieve instelling en ik heb tijdens diverse werkzaamheden , waarbij ik ervaring heb opgedaan in het begeleiden van jeugdigen, gemerkt dat een positieve instelling erg stimulerend is voor jeugdigen.
Verder sprak mij het afwisselende karakter van het ambulant werken mij enorm aan.
Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen, flexibel en inleven in anderen. Vooral flexibiliteit staat bij mij hoog in het vaandel. Verder bezit ik de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan.
Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor de functie van ambulante hulpverlener.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Robert Roemers
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 17:34
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 22:04
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 12:22
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 16:22
Sollicitatiebrief pedagogisch hulpverlener nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 6 2 juni 2006 08:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon