Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 april 2008, 13:53
Zeynep Zeynep is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Berichten: 6
Zeynep is on a distinguished road
Standaard Help! Sollicitatiebrief stageplek

Hallo, ik heb een sollicitatie geschreven voor een stageplek bij BJZ. Ik heb het idee dat dit een veeeel te lange brief is.
Ik ben overigens vanuit de opleiding ingeloot om te mogen solliciteren, maar ik weet niet of ik dat moet doorgeven en zo ja, hoe? Er werd gezegd dat ik bovenaan de brief moet melden naar welke voorkeur van afdeling ik eerst heb. Is dat bij het adres of in het 1e alinea? Wat is gepast?

Ook weet ik niet precies waar ik de stukken in het rood precies moet plaatsen en of het een herhaling is? Wie kan mij helpen aub!!! Alvast bedankt

Betreft: Sollicitatie voor stage, opleiding HBO-xxxxx, xxxxx (plaatsnaam)


Geachte heer/mevrouw,

In het kader van mijn HBO-opleiding xxxxx aan de Hogeschool xxxxx, wil ik graag solliciteren naar een stageplaats binnen de instelling Bureau Jeugdzorg te xxxx op de afdelingen Jeugdreclassering en Spoedeisende hulp.
Ik heb via de algemene site veel informatie kunnen lezen over Bureau Jeugdzorg. Hetgeen wat ik heb gelezen over de activiteiten en de hulpverlening die Bureau Jeugdzorg biedt heeft bij mij enthousiasme en interesse opgewekt. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de afdeling Jeugdreclassering.

Ik ben vanaf september 2008 derdejaars xxxx student. Ik ben een zelfstandige, communicatieve, flexibele, enthousiaste jonge vrouw die graag met kinderen en jongeren werkt en probeert dit zo doeltreffend mogelijk te doen.
Door verschillende stageperiodes op mijn opleiding heb ik veel ervaring opgedaan met het werken met jeugdigen. Ik heb onlangs succesvol mijn stage in een jongerencentrum afgesloten, waar ik met jongeren heb gewerkt met o.a. omgangsproblemen.

In mijn stage heb ik een grote zelfstandigheid opgebouwd, mijn oplossend vermogen vergroot, geleerd mijn verwachtingen van jongeren aan te passen aan hun beperking, eigen initiatief te tonen, verantwoordelijkheid te dragen, teamgericht te werken en mijn professionaliteit en kundigheid te ontwikkelen.
Mijn keuze is op Bureau Jeugdzorg gevallen omdat ik in de toekomst graag jeugdigen wil begeleiden en aansturen om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Wat mij erg aanspreekt aan de jeugdreclassering is de nauwe samenwerking met de jeugdige tijdens de begeleiding.

Voor u is nog van belang te weten dat dit een stageduur is van 32 uur per week van september 2008 tot juni 2009. Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn brief mondeling kan toelichten.
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 april 2008, 15:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Sollicitatiebrief stageplek

Beste Zeynep,

Een goede stagebrief heeft de volgende indeling:

-Je begint met te vertellen dat je stage wilt lopen, om hoeveel uren het gaat, in welke periode en voor welke opleiding.
-Dan vertel je waarom je stage wilt lopen bij deze instelling.
-Dan vertel je wat je te bieden hebt en al kan.
-Vervolgens vertel je wat je op je stageplek wilt leren.
-Dan vraag je om een kennismakingsgesprek, zodat jij je brief en CV kunt toelichten.

Eigenschappen staan in je CV. In de brief kun je wel eigenschappen noemen, maar dan wel met een voorbeeld waaruit blijkt dat je deze eigenschap hebt.

Vergelijk nu je brief en mijn schrijven hierboven en probeer je brief dan zo te maken dat dit overeenkomt. Succes met het herschrijven van je brief en als je klaar bent, zet hem dan gerust weer op het forum.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 2 5 maart 2008 09:58
Sollicitatiebrief Stageplek Human Capital Recruitment Jack Bauer Sollicitatiebrief en cv 3 3 december 2007 23:39
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon