Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2011, 15:17
rogier21 rogier21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2011
Berichten: 1
rogier21 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief in de 3e persoon i.p.v. de ik-vorm

Hallo allemaal,

Na een aantal headhunters en andere mensen te hebben gesproken adviseerde mij deze allemaal om je sollicitatiebrief in de derde persoon te schrijven ipv in de ik vorm, dit staat een stuk professioneler.

Alleen kan ik op internet totaal geen voorbeelden vinden, ik vind het niet zo makkelijk om dit even op papier te zetten..

Heeft iemand voorbeelden hiervoor? Ik zie op dit forum eigenlijk ook alleen maar de ik-vorm brieven voorbij komen...

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2011, 18:19
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Vreemd. Tegenwoordig is het advies juist om in de ik vorm te schrijven. Je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 april 2011, 22:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mij lijkt het ook juist beter om het in ik vorm te schrijven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2011, 14:45
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou echt niet weten hoe je een sollicitatiebrief in de derde persoon zou moeten schrijven? Ben benieuwd naar een voorbeeldje.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2011, 15:47
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rogier,

Lijkt me vreemd, maar als je daar een goed gevoel bij hebt, dan moet je het zo doen.

Ik houd het zelf gewoon traditioneel ik de ik-vorm.

Het enige wat geldt is dat de brief een goede indruk geeft van degene die deze brief geschreven heeft. De toekomstig werkgever zal dan uitmaken of dit bij het bedrijf past.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 april 2011, 20:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Na een aantal headhunters en andere mensen te hebben gesproken adviseerde mij deze allemaal om je sollicitatiebrief in de derde persoon te schrijven ipv in de ik vorm, dit staat een stuk professioneler.
Het wordt inderdaad wel toegepast door headhunters of detacheerders wanneer ze iemand aanbieden bij een bedrijf, maar je schrijft nooit zelf een sollicitatiebrief in de derde persoon. Het is daarom ook niet zo gek dat je geen voorbeelden vindt...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 juli 2011, 15:15
Reina Reina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2011
Berichten: 1
Reina is on a distinguished road
Standaard

Ik heb er al een voorbeeld van gezien. Het kwam inderdaad ineens een stuk professioneler over en ik was alleszins meteen verkocht door de presentatie. Ik zou het je graag doorsturen, maar dat kan ik jammer genoeg niet doen omdat het mij in vertrouwen is gegeven. Ik denk wel ook inderdaad dat die persoon in kwestie dat zelf niet heeft geschreven. Maar aan de andere kant stond er nergens een referentie bij vermeld...
Ook; het was quasi inderdaad alles in de plaats van in eerste persoon enkelvoud, in derde persoon enkelvoud geschreven. Dus op dat vlak moet je er niet veel achter zoeken. Het grote verschil zit'm er enkel in geloof ik, dat je opeens wel kunt pochen met je cv zonder daarom al te arrogant uit de hoek te komen.

succes ermee en groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon