Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2006, 16:08
anna111 anna111 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1
anna111 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stage AT5

Heeft er iemand zin onderstaande brief na te kijken? En wat kritiek te geven?

Bedankt alvalst.


Amsterdam, 24 oktober 2006


Betreft: sollicitatie naar stageplaats


Geachte mevrouw Pronk,

Enkele weken heb ik in spanning gezeten of ik deze brief aan het AT5 Nieuws zou mogen richtten, want er waren meer studenten met interesse. De School voor Journalistiek in Utrecht kende mij uiteindelijk deze mogelijkheid toe. En naar wat ik heb vernomen is dit ook een stageplek die bij me past.

Ik zit in het vierde jaar van mijn opleiding en volg op dit moment de Differentiatie Televisie. Ik beleef erg veel plezier aan het maken van de items en de wekelijkse uitzending. Na deze differentiatie zou ik in december van dit jaar graag meemaken hoe dit bij het AT5 Nieuws gaat. Het lijkt me een uitdaging om op de redactie te werken, eigen ideeën op de buis te brengen en leuke(n) presentator(en) voor het weer te vinden.

Door oud-stagiaires en verslagen wordt AT5 neergezet als een stageplek waar je niet alleen redactioneel werk mag verrichtten maar waar je bij het hele proces betrokken bent. Ik hoop dat dit ook zo is, want dit lijkt me erg leuk. Met mijn brede interesses, enthousiasme en creativiteit moet ik zeker een bijdrage aan het programma kunnen leveren.

Hoewel ik geen echte Amsterdammer ben is de locatie voor mij wel gunstig. Voor mijn vorige stage bij Weekblad De Echo verhuisde ik vorig jaar naar Amsterdam. Inmiddels ken ik de stad, mede door de zomer lang als fietskoerier te hebben gewerkt, aardig goed.

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. En natuurlijk licht ik mijn brief graag nader toe in een gesprek.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2006, 16:29
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage AT5

Beste Anna,

Hieronder een aantal veranderingen in rood.

Laat mij weten of je de stage hebt gekregen.

Succes met je brief.

Groeten van Hetty



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anna111 Bekijk bericht
Heeft er iemand zin onderstaande brief na te kijken? En wat kritiek te geven?

Bedankt alvalst.


Amsterdam, 24 oktober 2006


Betreft: sollicitatie naar stageplaats


Geachte mevrouw Pronk,

Na een aantal weken vol spanning gewacht te hebben kreeg ik het bericht dat ik u deze brief kon gaan schrijven. Het was een spannende periode want er waren meer studienten die deze stage wel zagen zitten. Gelukkig kende de School voor Journalistiek in Utrecht mij deze stage toe

Momenteel (Ik) zit ik in het vierde jaar van mijn opleiding en volg ik op dit moment de Differentiatie Televisie. Ik beleef erg veel plezier aan het maken van de items en de wekelijkse uitzending. In december zou ik graag meemaken hoe dit bij het AT5 Nieuws gaat. Het lijkt me een uitdaging om op de redactie te werken, eigen ideeën op de buis te brengen en leuke(n) presentator(en) voor het weer te vinden.

Door oud-stagiaires en in verslagen wordt AT5 neergezet als een stageplek waar je niet alleen redactioneel werk mag verrichtten maar waar je bij het hele proces betrokken bent. Ik hoop dat dit zo is, want dit lijkt me erg leuk. Met mijn brede interesses, enthousiasme en creativiteit kan ik zeker een bijdrage aan het programma leveren.

Hoewel ik geen echte Amsterdammer ben ken ik de stad behoorlijk goed. Is dit belangrijk om in de brief te zetten?

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae en natuurlijk licht ik mijn brief graag toe in een gesprek.

Ik hoop spoedig van u te horen

Hoogachtend,
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2006, 19:09
Schandalig Schandalig is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 17
Schandalig is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage AT5

Je zegt:

Leuke(n) presentator(en), maar het woord leuken is volgens mij sowieso fout. Dit geeft namelijk verder geen meervoud aan.

Dan zou het dus worden:

Leuke presentator(en).

Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2006, 20:21
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage AT5

Ja Schandalig (aparte naam trouwens), dat foutje had ik laten zitten. Je hebt gelijk: leuken kan niet!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2006, 20:22
Schandalig Schandalig is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 17
Schandalig is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage AT5

Haha ik wist geen andere naam en Schandalig is de naam van een site die ik ooit met vriendinnen ben gestart om foto's en dergelijke op te plaatsen.

(Ben pas 18 jaar )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2006, 22:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage AT5

Aha, zo ben je dus aan die naam gekomen. Ik vroeg mij al af waarom jij jezelf zo noemde.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 21:09
Sollicitatiebrief voor stage MargrietN Sollicitatiebrief en cv 6 12 maart 2007 16:42
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
Sollicitatiebrief stage Hanneke Sollicitatiebrief en cv 1 12 februari 2006 13:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon