Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2012, 14:19
anagelina78 anagelina78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
anagelina78 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief herintredende moeder

Goedemiddag allemaal,

Sinds kort heb ik deze site ontdekt en heb ik al heel veel gelezen. Ik ben in 2011 moeder geworden van een prachtige dochter, maar vlak voor haar geboorte kwam ik helaas (na een carriere van 12 jaar) zonder werk te zitten. Tijdens de zwangerschap lukte het me niet om een nieuwe baan te vinden (ze zagen het niet zo zitten om mij aan te nemen, terwijl ik enkele weken later alweer verlof had). Na de geboorte van mijn dochter heb ik ervoor gekozen om eerst even een tijdje van haar te genieten.

Sinds kort ben ik weer aan het solliciteren, maar dit heeft nog niet geleid tot een baan. Nu heb ik een erg leuke vacature gezien, waar ik heel graag op gesprek wil. Ik wil af van mijn 'standaard' brief en heb hier en daar iets anders toegevoegd (iets meer info m.b.t. gat in cv). Zouden jullie a.u.b. met me mee willen lezen en me waar nodig wat adviezen/tips/aanvullingen kunnen en willen geven?

Hier komt mijn brief:
_________________
Geachte mevrouw ***,

Met grote interesse las ik op www. de advertentie waarin u aangeeft per direct op zoek te zijn naar een secretaresse. Ik denk dat ik die ervaren secretaresse bent die u zoekt.

De afgelopen jaren heb ik heel wat werkervaring opgedaan. Sinds 1999 heb ik mijzelf middels hard werken ontwikkeld tot multifunctionele duizendpoot.

Tijdens mijn dienstverband bij *** was ik eerst werkzaam als officemanager en rechterhand van de directeur, later als communicatiemedewerker. Na mijn dienstverband bij *** heb ik de afgelopen 1,5 jaar ervaring opgedaan als moeder. Het draaien van een gezin heeft mij veel verantwoordelijheidsgevoel, loyaliteit en stressbestendigheid opgeleverd. Naast mijn taken als moeder, ben ik nog werkzaam als groepslesdocente, waar ik naast mijn conditie ook mijn mijn presentatievaardigheden op peil houdt.

Door mijn ervaring weet ik hoe belangrijk nauwkeurigheid en punctionaliteit is voor een goede secretaresse. Deze vaardigheden wil ik erg graag benutten bij ***. Wat me verder nog aanspreekt in de door u aangeboden functie is het werken in een dynamische omgeving met een prettige werksfeer.

Graag bespreek ik de mogelijkheden binnen *** in een orienterend gesprek. Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

__________________

Alvast heel erg bedankt voor het meelezen en jullie reactie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2012, 18:46
annelies annelies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 9
annelies is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief herintredende moeder

ik denk dat je brief er heel goed uitziet.
Wel letten op de spelling (vb Ik denk dat ik die ervaren secretaresse bent die u zoekt).

Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2012, 20:11
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Denk ook even aan punt 2 van de huisregels: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juli 2012, 23:25
anagelina78 anagelina78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
anagelina78 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danjel Bekijk bericht
Denk ook even aan punt 2 van de huisregels: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Excuses Danjel... totaal over het hoofd gezien... dan ga ik dat eerst doen, maar dan is jullie feedback daarna wellicht te laat, gezien ik de brief morgen echt moet verzenden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juli 2012, 14:02
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Je zal je brief inmiddels misschien al hebben verzonden, maar ik wilde toch even zeggen dat ik het echt een goede brief vind! Je hebt het gat in je cv prachtig omschreven en tot iets positiefs gemaakt, helemaal goed.

Succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2012, 14:35
anagelina78 anagelina78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
anagelina78 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigress Bekijk bericht
Je zal je brief inmiddels misschien al hebben verzonden, maar ik wilde toch even zeggen dat ik het echt een goede brief vind! Je hebt het gat in je cv prachtig omschreven en tot iets positiefs gemaakt, helemaal goed.

Succes met solliciteren!
Dank je wel Tigress
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juli 2012, 17:39
Geery Geery is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 14
Geery is on a distinguished road
Standaard

Vind het een prima brief duidelijk en goed te lezen.Succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 juli 2012, 11:24
anagelina78 anagelina78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
anagelina78 is on a distinguished road
Standaard

nog bedankt Geery... de brief was inderdaad al verzonden en het is nu afwachten...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Eerste sollicitatiebrief van een fulltime moeder perakojot Sollicitatiebrief en cv 8 28 maart 2011 15:17
sollicitatiebrief herintredende moeder patriezzz Sollicitatiebrief en cv 3 21 september 2006 18:34
sollicitatie voor een herintredende moeder patriezzz Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2006 12:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon