Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2007, 09:39
Chantal83 Chantal83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 4
Chantal83 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding

Goedemorgen allemaal,

Met behulp van deze website heb ik een sollicitatiebrief in elkaar gezet.
Ik zou het erg fijn vinden om van jullie wat feedback te krijgen!

Mvg,
Chantal



Betreft: open sollicitatie groepsleidster in opleiding

Geachte heer/mevrouw,

Heeft u bij bedrijf nog plaats voor een enthousiaste, leergierige studente PW 3?
In mijn zoektocht naar een geschikte leerbaan kwam ik terecht op de website van bedrijf.
De omschrijving van de functie groepsleidster in opleiding is exact de leerbaan die ik zoek!

Op dit moment ben ik werkzaam bij stichting bedrijf, een christelijke instelling voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke handicap. Zelf ben ik werkzaam op de afdeling facilitaire dienstverlening. Het contact met de cliënten en collega´s geeft mij veel plezier in mijn werk. Helaas komt dit contact te weinig voor binnen mijn huidige, voornamelijk administratieve, werkzaamheden. Vandaar mijn besluit een carričreswitch te maken.

In september 2007 start ik met de opleiding Pedagogisch Werk in de richting kinderopvang.
De oprechtheid, spontaniteit en de humor van kinderen zijn voor mij redenen om juist met deze doelgroep te willen werken. Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en ze te verzorgen. Kortom de kinderen te helpen in hun ontwikkeling.

Op uw website is te lezen welke mogelijkheden bedrijf biedt aan haar personeel.
De motiverende en inspirerende werkomgeving die beschreven wordt, zullen mij zeker helpen in mijn leerproces. Ik verwacht dat ik bij bedrijf alle benodigde kennis en ervaring kan opdoen om uit te groeien tot een volwaardige, professionele groepsleidster.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek dan ook met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met vriendelijke groet,



Chantal

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 mei 2007, 21:16
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding

Hoi Chantal,

Mijn feedback heb ik in rood erbij gezet. Misschien kun je er wat mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chantal83 Bekijk bericht
Goedemorgen allemaal,

Met behulp van deze website heb ik een sollicitatiebrief in elkaar gezet.
Ik zou het erg fijn vinden om van jullie wat feedback te krijgen!

Mvg,
Chantal



Betreft: open sollicitatie groepsleidster in opleiding

Geachte heer/mevrouw,

Heeft u bij bedrijf nog plaats voor een enthousiaste, leergierige studente SPW 3?
In mijn zoektocht naar een geschikte leerbaan kwam ik terecht op de website van bedrijf.
De omschrijving van de functie groepsleidster in opleiding is exact de leerbaan die ik zoek!

Op dit moment ben ik werkzaam bij stichting bedrijf, een christelijke instelling voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke handicap. Zelf ben ik werkzaam op de afdeling facilitaire dienstverlening. Het contact met de cliënten en collega´s geeft mij veel plezier in mijn werk. Helaas komt dit contact te weinig voor binnen mijn huidige, voornamelijk administratieve, werkzaamheden. Vandaar mijn besluit een carričreswitch te maken.

In september 2007 start ik met de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk in de richting kinderopvang.
De oprechtheid, spontaniteit en de humor van kinderen zijn voor mij redenen om juist met deze doelgroep te willen werken. Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en ze te verzorgen. Kortom de kinderen te helpen in hun ontwikkeling.
Het wordt mij niet duidelijk waarom je het geweldig vindt om met kinderen te werken. Daarnaast kies je voor een andere doelgroep, ipv gehandicaptenzorg (je geeft in de eerste alinea aan dat je het contact met de clienten plezierig vindt), wil je richting kinderopvang?
Op uw website is te lezen welke mogelijkheden bedrijf biedt aan haar personeel.
De motiverende en inspirerende werkomgeving die beschreven wordt, zullen mij zeker helpen in mijn leerproces. Ik verwacht dat ik bij bedrijf alle benodigde kennis en ervaring kan opdoen om uit te groeien tot een volwaardige, professionele groepsleidster.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek dan ook met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met vriendelijke groet,



Chantal

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2007, 08:53
Chantal83 Chantal83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 4
Chantal83 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding

Hoi Angel70,

Bedankt voor je reactie!
De opleiding (in elk geval bij het ROC in amsterdam) heet geen SPW meer.
Er zijn een aantal wijzigingen bij het ROC, de opleiding SPW bestaat niet meer.
Dat is nu dus veranderd in PW, vandaar dat ik dat ook zo heb aangehouden.

Het wordt mij niet duidelijk waarom je het geweldig vindt om met kinderen te werken.

Is de zin:
´Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en ze te verzorgen. Kortom de kinderen te helpen in hun ontwikkeling.´
Niet duidelijk genoeg? Dat zijn voor mij redenen waarom ik met kinderen wil werken.

Daarnaast kies je voor een andere doelgroep, ipv gehandicaptenzorg (je geeft in de eerste alinea aan dat je het contact met de clienten plezierig vindt), wil je richting kinderopvang?

Wat ik met deze alinea wil aangeven, is dat ik het contact met mensen erg mis in mijn huidige werkzaamheden. De contacten met de clienten hebben mij duidelijk gemaakt dat ik liever met mensen werk, dan 9 uur per dag achter de PC zit.
Ik heb er inderdaad mee geworsteld, maar ik vond het niet direct nodig om te melden waarom ik niet met gehandicapten wil werken. Vond het belangrijker om aan te geven waarom ik met kinderen wil werken. Ik geef ook aan dat ik start met de opleiding PW in de richting kinderopvang.

Is dit toch niet duidelijk genoeg?

Ik ga er nog even verder mee stoeien.
Nogmaals bedankt voor je reactie Angel70!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2007, 09:22
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding

Oke, ik wist niet dat het nu veranderd is in PW .

Citaat:
´Ik vind het geweldig om kinderen bezig te zien, ze iets te leren en ze te verzorgen. Kortom de kinderen te helpen in hun ontwikkeling.´
Niet duidelijk genoeg? Dat zijn voor mij redenen waarom ik met kinderen wil werken.
Voor jou is het duidelijk, maar voor degene die jouw brief leest misschien niet.
Wat vind je er geweldig aan, wat wil je ze leren? Je kunt bijvoorbeeld schrijven dat je het leuk vindt om met kinderen te knutselen, boekjes voor te lezen, etc. Daarmee maak je het concreter . Probeer je brief te lezen alsof jij degene bent die een selectie moet maken en overgaat tot uitnodiging voor een gesprek op basis van de brief.

Citaat:
Wat ik met deze alinea wil aangeven, is dat ik het contact met mensen erg mis in mijn huidige werkzaamheden. De contacten met de clienten hebben mij duidelijk gemaakt dat ik liever met mensen werk, dan 9 uur per dag achter de PC zit.
Ik zou deze zin verwerken in je brief, bijvoorbeeld:
Op dit moment ben ik werkzaam op de afdeling facilitaire dienstverlening bij stichting bedrijf, een christelijke instelling voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke handicap. Het contact met de cliënten en collega´s geeft mij veel plezier in mijn werk. Helaas komt dit contact te weinig voor binnen mijn huidige, voornamelijk administratieve, werkzaamheden. De contacten met de doelgroep hebben mij duidelijk gemaakt dat ik liever met mensen werk, vandaar mijn besluit een carričreswitch te maken.


Succes!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2007, 13:08
Chantal83 Chantal83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 4
Chantal83 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding

Bedankt Angel70!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33
Open sollicitatie nadiasja Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon